Skaitytojas Stasys pastebi, kad tokia linijų paišymo mada, kai staiga greitkelyje ar automagistralėje neri į baltų ir geltonų juostų pynę, yra nesaugi. Ypač lyjant lietui, nes matomumas prastas, asfaltas blizga. Nes, patekęs į tokią situaciją, vairuotojas akimirkai suabejoja, kurią trajektoriją rinktis. Ar važiuoti pagal baltas linijas, ar pagal geltonomis linijomis nužymėtą trajektoriją.
Vairuotojas pastebi, kad, važiuojant abiem kryptimis nuo Vilniaus iki Kauno, yra net kelios vietos, kuriose toks „turtingas“ linijų pasirinkimas. Tose vietose sustatyti ir kelio remontą žymintys ženklai, tačiau daug kur jie uždengti juoda plėvele (tokia situacija fiksuota prieš savaitę – red. past.).
Skaitytojas taip pat pastebi, kad, įvažiavus į tokią linijų pynę, sudvejoja ir išmanioji jo naujo automobilio juostų palaikymo sistema – vairas staiga bando pats suktis į šalį.
Kodėl susidarė tokia situacija, kada bus pradėti remonto darbai tose vietose, kur nupaišytos ir baltos, ir geltonos eismo juostų linijos? Ir kaip pagal KET turėtų važiuoti eismo dalyviai, kad neįvairuotų į atitvarus?
Prieš savaitę (kai buvo užfiksuota tokia situacija) kreipėmės į „Via Lietuva“ (buvusią Lietuvos automobilių kelių direkciją).
„Via Lietuva“ komentaras: suplanuoti dideli darbai
Įmonės atstovė Jolita Orientaitė priminė, kad šiais metais šalies magistraliniuose keliuose įmonė „Via Lietuva“ yra suplanavusi didžiausios apimties kelių infrastruktūros kokybės gerinimo darbus per paskutinį dešimtmetį:
„Šalies magistralės yra didžiausio eismo intensyvumo keliai Lietuvoje, kuriais kasdien naudojasi dešimtys tūkstančių eismo dalyvių. Todėl jų saugumo užtikrinimui ir kokybės gerinimui privalome skirti prioritetinį dėmesį. Dar iki žiemos sezono esame suplanavę atnaujinti beveik 23 kilometrus intensyviausios šalies automagistralės A1 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda), čia darbai bus vykdomi 7 skirtingose kelio ruožuose. Dalyje darbai jau prasidėjo, dalyje ruožų – bus pradėti dar iki vasaros.
Šiais metais, vykdant kelio remonto darbus, esame suplanavę pasitelkti ir naujus, maksimalų eismo saugumą užtikrinančius, sprendimus, t. y. darbų metu remontuojamose kelio atkarpose priešingų krypčių eismas bus atskiriamas ne tik gairelėmis, bet ir papildomais borteliais. Tai padės užtikrinti didesnį eismo dalyvių saugumą keliuose, kuris yra pagrindinis Via Lietuva prioritetas“.
Tai kaip važiuoti pagal Kelių eismo taisykles?
Specialistė taip pat komentavo, kad keliuose, kuriuose yra vykdomi kelio remonto darbai, kaip ir nurodyta Kelių eismo taisyklėse, vairuotojai turėtų laikytis nustatytų eismo organizavimo schemų, kurios yra nurodytos vertikaliuoju (kelio ženklai) ir horizontaliuoju (kelio dangos žymėjimas) ženklinimu. Atvejais, kai vertikalusis ir horizontalusis kelio ženklinimas skiriasi, vairuotojai turėtų laikytis kelio ženklų nurodymais (o jie uždengti – red. past.). Horizontaliojo ženklinimo atvejais, kai kelio danga yra pažymėta baltomis ir geltonomis linijomis, vairuotojai turėtų laikytis geltona spalva pažymėto ženklinimo nurodymų.
Vairuotojai turėtų laikytis geltona spalva pažymėtais kelio dangos nurodymais...
„Jūsų nurodytu atveju, vairuotojai turėtų laikytis geltona spalva pažymėtais kelio dangos nurodymais, papildomai įvertinant kelio kelkraščio žymėjimą balta spalva. Vis dėlto, vertinant riziką, jog eismo dalyvius užfiksuotas kelio dangos ženklinimas gali klaidinti – darbams besiruošiantiems rangovams nurodėme papildomai įvertinti šios kelio atkarpos vertikalųjį žymėjimą ir, nustačius reikalingus patobulinimus, juos nedelsiant atlikti“, – komentavo J.Orentaitė.
Tai kaip atsakyti į šį klausimą trumpai drūtai? KET sako, kad „jeigu geltona ištisinė linija naudojama su baltomis ženklinimo linijomis, žyminčiomis eismo juostas, reikia vadovautis geltona ištisine linija“. Ši logika verstų vairuotojus įvažiuoti į atitvarus.
Ši logika verstų vairuotojus įvažiuoti į atitvarus.
Tačiau faktas, kad kelio ženklai kai kur yra uždengti plėvele, labiausiai patyrusiems vairuotojams gali pasiūlyti suabejoti KET arba kelininkų eismo saugumo žiniomis. Tad belieka save apgauti, kad geltonos linijos negalioja ir į atitvarus važiuoti nereikia.
Vairavimo pedagogas: tai – darbo kultūros stoka
Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas, situaciją vertina kritiškai:
„O kodėl kelininkai taip piešia linijas? Manau, kad tai yra darbo kultūros stoka. Iš serijos – ai, bus gerai. Tegul vairuotojai nežiopso, mums dirbti reikia o ne piešti, mes kelininkai o ne dailininkai ir t.t.
Kelininkams derėtų prisiimti daugiau atsakomybės už savo darbą ir pasekmes. Per daug avarijų dėl jų aplaidumo. Ar jau buvo kas iš jų nubaustas už tokį požiūrį į eismo saugumą?“.
A.Pakėno nuomone, toks painus žymėjimas sukelia avarines situacijas, nes vieni vairuotojai bando važiuoti pagal baltas, o kiti – pagal geltonas linijas. Taigi šiuo metu važiuoti automagistrale A1 – nesaugu.