Susumavus visų užduočių rezultatus ir sudėjus gautus taškus, paaiškėjo, kad 2020-ųjų geriausiu Lietuvos vairuotoju tapo šiaulietis Donatas Urbelis. Antrą kartą į konkurso finalą patekęs dalyvis didele persvara, net 15 taškų, aplenkė antroje vietoje likusį Benediktą Bočkų. Trečioje vietoje liko Kęstutis Pukas.
Geriausiu jaunuoju vairuotoju paskelbtas Mantas Andriuškevičius (surinkęs 133 taškus), o geriausia 2020-ųjų Lietuvos vairuotoja įvardyta Olga Židovlenkova (surinkusi 84 taškus), kuri ši titulą pelno jau trečią kartą.
Intrigos netrūko nuo pat pradžios, mat pirmiausia visi 24 metus iš eilės Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamo konkurso dalyviai turėjo pademonstruoti bene svarbiausias žinias vairuotojams – įveikti „Regitros“ išbandymus.
Teko išlaikyti ir „Regitros“ egzaminą
Specialiai konkursui šalies vairuotojus egzaminuojanti ir vairuotojo pažymėjimus išduodanti „Regitra“ parengė testus, kuriuos spręsdami visi galėjo pademonstruoti, kaip gerai išmano Kelių eismo taisykles (KET).
Pradėdami testą organizatoriai juokavo, kad tai šiek tiek simboliška, mat kiekvienam teko spręsti užduotis popieriuje, tačiau „Regitra“ didžiąją dalį savo paslaugų, tokių kaip baigusių galioti vairuotojo pažymėjimų keitimas, jau perkėlė į internetą.
Galvą sukti teko ir sėdusiems prie skysčių atpažinimo testo. Prieš akis turėdami net keliolika margaspalvių buteliukų, kuriuose esančius skysčius buvo galima uostyti, purtyti, sukioti, tik ne ragauti, konkurso dalyviai turėjo pamėginti teisingai įvardyti, kas yra kas. Sekėsi ne viskas, bet, pastebėjo rungtį prižiūrėjęs teisėjas, du dalykus pretendentai į geriausio vairuotojo titulą atpažino lengviausiai: „Coca-Cola“ ir dezinfekcinį skystį.
Ganėtinai daug keiksmų užduotis prižiūrintiems teisėjams teko pasiklausyti tada, kai konkurso dalyviai keliavo atlikti „Pažink „Škoda“ automobilį“ užduoties. Nors čia laukė visiškai kasdieniškos užduotys, vargti teko ne vienam. Kiekvienas turėjo pamėginti atrasti, kokiais degalais varomas automobilis, kiek galima nuvažiuoti su esamu degalų kiekiu, atrasti „Saulės radijo“ stoties dažnį ir šią įtraukti į patiktukus arba nustatyti automobilio priekinio stiklo valytuvus taip, kad šiuos būtų galima pakelti.
Renaldas Gabartas, užduoties teisėju tapęs Lietuvos žurnalistų autoklubo narys, išdavė, kad, pasirodo, būtent šis veiksmas buvo vienas sunkiausių, kurį įveikti pavyko vos dviem konkurso dalyviams.
Nuo rinkos aktualijų nepabėgo
Nepabėgo konkurso dalyviai toli ir nuo Lietuvos automobilių rinkos aktualijų. Šiemet liepą Lietuvoje įsigaliojus Automobilio registracijos mokesčiui, konkurso dalyviai turėjo burtų keliu išsitraukti lapelį ir, pagal jame įrašytus automobilio duomenis, naudojantis „Regitros“ pateikiama skaičiuokle, suskaičiuoti, kokio dydžio mokestį tektų būsimam savininkui sumokėti.
Prisiminti teko ir mechanikos žinias, ir kaip automobilių dalys vadinasi lietuviškai. Atkeliavę į „Autoaibės“ detalių viktorinos“ užduotį, „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso dalyviai turėjo kaip reikiant pasistengti ir vien tik iš nuotraukos pasakyti, kokią detalę mato prieš akis. Visgi ši užduotis nebuvo pati sudėtingiausia, tačiau nemažai kas kaktas raukė, dūsavo ir patyliukais keikėsi bandydami prisiminti, kas yra „babina“, „stoikė“, „fyškė“, „stupica“, „suportas“ ir t.t., mat net 17 automobilių dalių pavadinimus, užrašytus žargonu, teko įvardyti lietuviškai.
Visus išbandymus vainikavo praktinės užduotys, kurių metu kiekvienas konkurso dalyvis sėdo prie identiško „Škoda Octavia“. Teko ir dukart įveikti trasą taip, kad trasų įveikimo greitis būtų kuo panašesnis vienas į kitą, teko ir atbulomis manevruoti tarp Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromo slidžių dangų fontanų.
Geriausių Lietuvos vairuotojų šešetas:
Donatas Urbelis, 164 taškai
Benediktas Bočkus, 149 taškai
Kęstutis Pukas, 149 taškai
Tomas Kuprys, 147 taškai
Karolis Šimkus, 142 taškai
Andrius Varpiotas, 141 taškai