Prasidėjus motociklininkų sezonui svarbu būti budresniems, prisiminti kelių eismo taisykles ir nepamiršti – kelyje esame ne vieni.
Asociacijos „Lietuvos motociklistų klubas“ (LMK) prezidentas Virginijus Aučyna teigia, kad motociklininkams pavojingiausi yra didmiesčiai. Ypač atsargiems reikėtų būti T formos ir kitose sankryžose, mat būtent jose dažnai įvyksta pavojingi eismo įvykiai.
„Dažnas atvejis, kai motociklininkas važiuoja pagrindiniu keliu, o automobilis į T formos sankryžą įvažiuoja iš šalutinio kelio. Vairuotojas tarsi apsidairo, bet motociklo nepamato, užkerta jam kelią ir motociklas trenkiasi į automobilį“, – pavyzdį pateikia V. Aučyna.
Jis priduria, kad motociklininkai turėtų būti itin budrūs. Gerai matyti kelią bent 50 metrų į priekį. Greitai vertinti situaciją ir atitinkamai reaguoti į kliūtis bei kitus potencialius pavojus, tokius kaip smėlis ar žvyras kelių ir gatvių pakraščiuose.
„Dabar smėlis ir žvyras, kuris buvo likęs po žiemos, daug kur jau nuplautas, gatvės valomos, tad yra ne taip pavojinga. Be to, šiemet oro ir dangos temperatūra greitai pakilo, sukibimas yra geras. Bet ankstyvą pavasarį yra tikrai pavojinga važiuoti. Motociklininkams labai pavojingos yra ir duobės. Jei automobilis jose prakerta padangą, tai motociklas gali tiesiog versis kūlversčiais. Svarbu nepamesti proto važiuojant pirmus kilometrus. Vėliau įgūdžiai jau atsibunda“, – teigia „Lietuvos motociklistų klubo“ prezidentas.
Atpranta nuo motociklų eismo
Draudimo bendrovių duomenys taip pat rodo, kad yra mėnesių, kurie išsiskiria avaringumu. Pavyzdžiui, draudimo bendrovės BTA pastarųjų beveik dviejų dešimtmečių (2005 – 2023 m.) statistika rodo, kad vidutiniškai daugiausiai pranešimų apie žalas, susijusias su motociklininkais, gaunama liepą ir rugpjūtį – po daugiau nei 170.
Didžiausia fiksuota išmoka viršijo 276 tūkstančius Eur. Tokia suma išmokėta po tragiško įvykio, kai automobilis nepraleido pagrindiniu keliu važiuojančio motociklo ir su juo susidūrė. Įvykio metu žuvo motociklininkas, sudegė motociklas ir kaltininko transporto priemonė.
„Stereotipiškai motociklai ir apskritai visa dviračių motorinių transporto priemonių grupė laikoma viena rizikingiausių, o jų vairuotojai laikomi patrakėliais. Šie stereotipai yra neteisingi. Nutrūktgalvių galima rasti visose vairuotojų kategorijose. Faktas, kad nelaimingų ar net tragiškai besibaigiančių eismo įvykių pavyktų išvengti, jei visi būtų akylesni, stengtųsi ne tik būti matomi, bet ir pastebėti kitus ir, žinoma, laikytųsi kelių eismo taisyklių“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Reikėtų vengti staigių manevrų
Anot jo, jei motociklų sezonas pas mus būtų visus metus, situacija keliuose galbūt būtų geresnė. Dabar automobilių vairuotojai per žiemą tiesiog atpranta nuo motociklų eismo gatvėse ir keliuose.
„Po žiemos kai kurie vairuotojai net krūpteli išgirdę motociklo garsą ar pamatę jį galinio vaizdo veidrodėlyje. Dėl to motociklininkams, ypač sezono pradžioje, reikėtų labai tvarkingai manevruoti, iš anksto, dar prieš manevrą rodyti posūkius, nesisprausti tarp automobilių“, – teigia A. Žiukelis.
Panašios nuomonės yra ir V. Aučyna. Jo nuomone, pagrindinė rizika motociklininkams yra jų pačių budrumo stygius.
„Bet norėtųsi, kad ir automobilių vairuotojai dažniau žiūrėtų į veidrodėlius prieš darydami manevrus“, – priduria motociklistų klubo prezidentas.
Jis pataria po žiemos gerai patikrinti savo motociklus, ypač šviesas, stabdžius ir padangas. Pastarosioms nereikėtų taupyti.
„Jei imate svarstyti, ar padangos dar vienam sezonui bus tinkamos, geriau jas iš karto pakeiskite“, – teigia sako V. Aučyna.