Į ką atkreipti dėmesį renkantis žiemines padangas

Artėja vienas atsakingiausių laikotarpių vairuotojams – padangų keitimo metas. Pakalbinome bendrovės „Autotrekas“, kuri prekiauja padangomis, taip pat atlieka visas padangų montavimo, remonto, atnaujinimo darbus, Vilniaus padalinio vadovą Vladislavą Petkevičių apie tai, kokias padangas rinktis ir kada geriausiai jas keisti.
Žieminės padangos
Žieminės padangos

Oro sąlygos lemia pasirinkimą

Renkantis ne vienam kyla klausimas, kokio dydžio ir apkrovos padangas rinktis. V.Petkevičius sako, kad dažniausiai informacija apie padangas būna nurodyta ant pačio automobilio arba vairuotojo vadove. „Jei tiksliai nežinote, visada rekomenduoju pasitarti su specialistais – kad ir ten, kur perkate ar montuojate. Netinkamai parinktos padangos ne tik didina eksploatacines išlaidas, tačiau gali turėti ir skaudžių padarinių kelyje“, – teigia vienas iš „Autotreko“ vadovų.

Vairuotojams vertėtų žinoti, kad padangas reikėtų rinktis ir atsižvelgiant į kelio dangą. Švelnėjant klimatui šaltuoju periodu kelio dangos dažnai būna šlapios, o ne padengtos sniegu.

„Prieš gerus 10 metų buvo sakoma, kad geriausios žieminės padangos – tai dygliuotos. Poreikiai pasikeitė: šiuo metu dygliuotų padangų reikėtų tik siauram vairuotojų ratui, kurie dažnai važinėja mažai valomais regioniniais keliais. Daugumai vairuotojų, kurie dažniausiai važinėja miestuose ar greitkeliais, patarčiau rinktis minkšto ar europinio gumos mišinio žieminės padangos“, – pataria „Autotreko“ padalinio vadovas.

Bendrovės pardavimų statistika rodo, kad nuo pernai metų vairuotojai atranda ir universalias padangas, kurios tinka visiems metų laikams.

Rekomenduoja keisti jau spalį

Dažnas vairuotojas laukia lapkričio pradžios, kuomet pagal Kelių eismo taisykles (KET) vasarinis automobilių apavas privalo būti pakeistas nauju. Ekspertas ragina to nedaryti – tai nepatogu, nes susidaro didelės eilės, be to, nesaugu.

„Žieminių padangų efektyvumas pasijaučia, kai vidutinė paros temperatūra būna 7 laipsniai ir žemesnė. Įvertinus Lietuvos vyraujančius orus, spalis jau yra tinkamas metas keisti padangas“, – sako „Autotreko“ padalinio vadovas. Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos duomenimis praėjusiais metais spalio mėnesio vidutinė oro temperatūra buvo 4,7-8,6 laipsnių šilumos.

O kada reikėtų pagalvoti apie keitimą? „Žiemines padangas reikia keisti, kuomet protektoriaus raštas nudyla iki 3 milimetrų gylio. Ne visi vairuotojai tą žino, neretai pasitaiko atveju, kai vairuotojai galvoja, kad žiemą, kaip ir vasarą, galioja ta pati 1,6 milimetro riba“, – nurodo V.Petkevičius. Esant mažesniam gyliui, prastėja automobilio stabilumas, didesnis stabdymo atstumas

Vairuotojai sąmoningėja

Dar vienas aspektas, aktualus vairuotojams – kaina. Padangų pasirinkimas milžiniškas, kaip ir kainų ribos: nauja padanga gali kainuoti ir 50 eurų, ir šimtais eurų. V.Petkevičius siūlo kiek kitaip pažiūrėti į skaičius.

„Yra labai geras posakis, kad padangos kainą reikia skaičiuoti ne tada, kai ją nuperkate, o tuomet, kai nuimate. Stebuklų nebūna ir dažniausiai tiek, kiek sumokate, tiek ir gaunate. Dažniausiai būna taip, kad brangiausia padanga visos eksploatacijos periodu pasirodo pigiausia, nes su ja galima nuvažiuoti daug daugiau kilometrų“, – teigia ekspertas.

Jis džiaugiasi, kad paskutiniu metu Lietuvoje vairuotojai sąmoningėja – vis daugiau jų nenori rizikuoti ir renkasi aukštos arba vidutinės klasės padangas. „Tokie klientai jau sudaro beveik du trečdalius ir tai džiugina“, – sako vienas iš „Autotreko“ vadovų.

„Autotrekas“ kviečia visus vairuojančius nedelsti ir iš anksto pasirūpinti žieminiu apavu jūsų automobiliui, kad galėtumėte saugiai važinėti ir netektų stovėti eilėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis