Iš potvynio zonos: kada vandens ir variklio akistata gali baigtis automobilio mirtimi

Daugelis iš JAV parvežtų automobilių yra suremontuoti po avarijos ar kitokio nelaimingo atsitikimo. Pasitaiko ir tokių, kurie būna skendę ar kitaip apgadinti vandens. Tokių automobilių pirkėjai bijo kaip velnias kryžiaus. Ir tokia baimė yra visiškai pagrįsta, kadangi kai kurie automobilio mazgai ir vanduo, švelniai tariant, nedraugauja tarpusavyje.

Hidrosmūgis

Kaip teigia naujų automobilių prekyba užsiimančios įmonės „Inchcape“ komunikacijos vadovė Justė Šataitė, automobilis, patyręs hidrosmūgį, gali virsti beverčiu, kadangi norint jį prikelti naujam gyvenimui prireiktų kapitalinio remonto:

„Hidrosmūgis yra reiškinys, kada vanduo ar kitas skystis, patekęs į veikiančio variklio cilindrus, sukelia stiprų mechaninį smūgį, ir dėl to sugadinamos stūmoklinės grupės detalės ar cilindrų galvutė.

Hidrosmūgio pasekmės priklauso nuo patekusio vandens kiekio bei variklio apsisukimų vandens patekimo metu. Paprastai variklis sugadinamas labai stipriai – sulinksta ar lūžta švaistikliai, pažeidžiami stūmokliai, cilindrų blokas, alkūninis velenas, cilindrų galvutė – tad po variklio akistata su vandeniu reikės keisti minėtas dalis. Kitais žodžiais kalbant, varikliui reiktų kapitalinio remonto.“

Vanduo – pavojus visiems varikliams

Nepriklausomai nuo to, kas yra jūsų automobilio varomoji jėga, vandens ir variklio kontaktas visais atvejais bus skausmingas.

15min / Dainiaus Cuberos nuotr./Hidrosmūgis – mirtis automobilio varikliui
15min / Dainiaus Cuberos nuotr./Hidrosmūgis – mirtis automobilio varikliui

„Hidrosmūgis pavojingas visiems automobiliams – tiek su benzininiais, tiek su dyzeliniais stūmokliniais varikliais. Visgi dyzeliniams automobiliams šis reiškinys yra pavojingesnis – dėl mažesnės degimo kameros tūrio net ir nedidelis kiekis vandens sukelia didelius variklio detalių pažeidimus“, – teigia J.Šataitė.

Pasivažinėjimas potvynio zonoje

Tačiau viena išimtis yra. Kuo aukštesnis automobilis, tuo mažesnė tikimybė, kad jo variklis patirs hidrosmūgį. Vaizdo siužetas nufilmuotas kelyje Šilutė–Rusnė, kur tuo metu vandens lygis buvo 16 cm. Dauguma automobilių šį ruožą apvažiuodavo, o į balą brido tik autobusai, traktoriai ir vienas kitas narsuolis.

Kaip teigia Justė Šataitė, aukšta prošvaisa, kokią turi matomas „Mitsubishi L200“, nebūtinai reikš, kad „L200“ vanduo yra nebaisus – vis tiek vanduo gali patekti į variklį pravažiavus labai greitai, ar jeigu pikapą aptaškytų kitas automobilis.

Tačiau, važiuojant lėtai, pikapu galima įveikti net ir labai apsemtus ruožus. Ypač jeigu jis apautas bekelei skirtomis padangomis, kurios yra kur kas aukštesnės už paprastas.

VIDEO: Kuo gali būti pavojingas važiavimas per vandenį

Kaip saugiai pervažiuoti vandens ruožą?

Visgi tai nereiškia, kad šiek tiek gilesnė pelkė būtinai pažeis automobilį. Jeigu nesate įsitikinęs, ar pervažiuosite vandeniu apsemtą ruožą, galite mėginti matuoti vandens gylį. Įvažiuokite į vandenį ir stebėkite, ar važiuojate į nuokalnę ir vandens lygis tik didėja, tokiu atveju geriau nerizikuokite.

Jeigu neturite kitos išeities, svarbiausia taisyklė – važiuokite lėtai. Važiuojant greičiau priekyje formuosis automobilio judėjimo sukelta vandens banga, kuri gali užlieti oro paėmimo angą variklyje.

Taip pat ieškokite alternatyvų tada, jeigu vandens lygis yra aukščiau durų slenksčio linijos. Net jei ir nesugadinsite variklio, vandeniu galite užlieti saloną, jeigu durų gumos bus nesandarios. Tokiu atveju galite sugadinti elektros instaliaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis