18 mėnesių trukęs tyrimas apėmė 1035 padangų likučių, rastų penkiuose skirtinguose Didžiosios Britanijos greitkeliuose, analizę. Vykdytos analizės metu buvo patikrinti lengvųjų automobilių, motociklų, furgonų ir sunkvežimių padangų likučiai, skelbia portalas „Autoexpress.co.uk“.
Tyrėjai iš „Highways England“ nustatė, kad daugiau nei pusė – 56 proc. – padangų sprogo dėl į jas įsiskverbusių svetimkūnių. 18 proc. padangų neatlaikė dėl to, kad buvo per mažai pripūstos. 8 proc. tirtų padangų nukentėjo dėl to, kad buvo netinkamai prižiūrimas automobilis, ant kurio ratlankių šios buvo sumontuotos. Pavyzdžiui, automobilis neturėjo tinkamo ratų suvedimo.
Tik 1 proc. padangų neatlaikė dėl gamintojo padarytų klaidų. Maždaug tiek pat nukentėjo dėl to, jog perkaito. Apie 16 proc. padangų sprogimų, plyšimų ir pan. atvejų klasifikuoti neįmanoma, teigia tyrėjai.
Tyrėjai pabrėžė ir tai, kad dalis jų tirtų padangų likučių buvo klasifikuoti kaip svetimkūnių sukeltų sprogimų pasekmė, tačiau akivaizdu, kad pažeidimai buvo ne švieži, o seni. Kitaip tariant, ant padangų gumos buvo rasti aštrių daiktų, vinių ir pan. įspaudai.
„Daugeliu atvejų kalbant apie padangas, nukentėjusias nuo to, kad buvo pradurtos svetimkūnių, logiška manyti, kad svetimkūnio poveikis buvo ilgalaikis. Pavyzdžiui, varžtai, įsmigę į padangą, užtaisydavo skylę ir neleisdavo išeiti orui. Tai, kad padangoje po truputį mažėja oro ar joje yra svetimkūnis, pastebėti galima nuolatos tikrinant padangų būklę“, – sako „Highways England“ tyrėjai.
Tyrėjai atrado ir daugiau nerimą keliančių ženklų. Pavyzdžiui, atsarginių ratų likučių, kurie neturėtų būti naudojami greitkeliuose, kur leidžiamas nemažas greitis. Taip pat įvairiais kaiščiais užtaisytų padangų, nors toks remonto būdas nėra laikomas patikimu.