Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Įvertino eismo pakeitimus: Vilniaus žiedinių sankryžų baubai nyksta

Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo įvykių pasitaiko dažniau negu kitur. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, Vilniuje kai kuriose žiedinėse sankryžose per pirmąjį šių metų pusmetį užfiksuota daugiau nei 100 įvykių. Tačiau kitose tokio tipo sankryžose per tą patį laikotarpį avarijų kilo penkis kartus mažiau, rašoma pranešime.
Žiedinė sankryža
Žiedinė sankryža / Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Kelerius pastaruosius metus Vilniuje aktyviai vyksta eismo pertvarkos. Prie pokyčių tenka prisitaikyti ir nuolat mieste važinėjantiems gyventojams, ir retai į sostinę atvykstantiems vairuotojams. Draudikų duomenimis, kai kurios žiedinės sankryžos Vilniuje tapo saugesnės. Bendrovės Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis sutiko su prielaida, kad eismo įvykių skaičius mažėja tose Vilniaus žiedinėse sankryžose, kuriose prieš porą metų buvo pakoreguota judėjimo tvarka ir atnaujintas ženklinimas.

Anot eksperto, kuo anksčiau vairuotojai pastebi ir supranta, kaip reikės įvažiuoti ir judėti priešakyje esančiame žiede, tuo mažiau klaidų jie daro. Atsižvelgę į ženklus dauguma eismo dalyvių iš anksto pasirenka teisingą judėjimo juostą ir sklandžiai įveikia sankryžą. Ilgalaikės tendencijos atspindi teigiamus pokyčius – avarijų kai kuriuose žieduose sumažėjo net ketvirtadaliu.

A.Juodeikis teigė, kad žiedinėse sankryžose atsiskleidžia vairuotojų gebėjimas saugiai manevruoti ir numatyti situaciją. Orientuotis intensyvaus eismo sraute padeda kelio ženklai ir ženklinimas ant asfalto. Taip pat svarbu nuolat stebėti aplinką per galinio vaizdo ir šoninius automobilio veidrodėlius.

Būtent atidumo stoka ir neteisingas manevravimas žiedinėse sankryžose dažniausiai tampa avarijų priežastimi. A.Juodeikis atkreipė dėmesį į sudėtingą situaciją Geležinio Vilko gatvės, Savanorių ir Laisvės prospektų sankryžoje. Draudimo bendrovė per pirmąjį 2018 metų pusmetį šioje žiedinėje sankryžoje užfiksavo 104 įvykius. Pernai įvykių šioje sankryžoje buvo pusantro karto mažiau.

„Ši žiedinė sankryža yra tarsi įvažiavimas arba išvažiavimas iš Vilniaus. Tikėtina, kad dalis vairuotojų nespėja susiorientuoti, prisitaikyti prie srauto, o dalis – pernelyg atsipalaiduoja, praranda atidumą“, – teigė A.Juodeikis.

Draudikų duomenimis, arčiau sostinės centro esančios žiedinės sankryžos – saugesnės. Antakalnyje esančioje Antakalnio, Olandų ir T.Kosciuškos gatvių sankryžoje šiemet vidutinis įvykių skaičius per mėnesį buvo tris kartus mažesnis negu žiede, kuriame susilieja Geležinio Vilko gatvė, Savanorių ir Laisvės prospektai. Žirmūnų, Tuskulėnų ir Šeimyniškių gatvių sankirtos statistika dar geresnė – vidutiniškai per mėnesį čia užfiksuojami tik maždaug 3 įvykiai.

„Teigiami pokyčiai įvyksta ne iš karto. Reikia nemažai laiko, kol eismo dalyviai prisitaiko prie pakeistos eismo tvarkos“, – teigė A.Juodeikis, atkreipdamas dėmesį į situaciją prie Lietuvos Edukologijos universiteto esančiame žiede. Šioje Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T.Narbuto gatvių sankryžoje per pirmąjį šių metų pusmetį bendrovė užfiksavo vos vienu įvykiu mažiau negu pernai. Pakeitimai šioje žiedinėje sankryžoje buvo įgyvendinti šiemet rugpjūtį. Kokią įtaką tai turės eismo saugumui, turėtų paaiškėti po 1–2 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos