Iš viso konkurse varžėsi 23 komandos iš įvairių Europos šalių. Tradiciškai geriausiai sekėsi Rusijos, Latvijos ir Serbijos komandoms, kurios pastarąjį dešimtmetį neužleidžia lyderių pozicijų.
Viso konkurso metu vaikams teko įveikti devynias praktinio važiavimo ir teorines rungtis.
„Kasmet užduotys tampa vis sudėtingesnės ir įvairesnės, o komandų pasirengimo lygis vis auga. Lietuvos komandai geriausiai sekėsi įveikti praktinio vairavimo užduotis. Organizatoriai šįmet paruošė ypač sudėtingus kliūčių ruožus, kurių nė karto nesuklydus nepavyko įveikti nė vienai komandai“, – sakė LAS komandos vyriausiasis treneris Benas Jankevičius.
„Teorinės Kelių eismo taisyklių užduotys tapo tikru išbandymu mūsų komandai, tačiau vaikai susitvarkė su jauduliu ir pasirodė tikrai neblogai. Moksleiviams teko spręsti situacijas ir atpažinti kelio ženklus ne tik kartu su kitais komandos nariais, bet ir individualiai“, – sakė komandos trenerė Neringa Jankauskienė.
Visiems patiko viena iš neįskaitinių užduočių – konkurso organizatorių FiA (Federation Internationale de l‘Automobile) sukonstruotas išmanusis dviratis, suteikiantis galimybę virtualiai važiuoti miesto gatvėmis, laikantis Kelių eismo taisyklių.
„Ši užduotis Lietuvos vaikams nebuvo staigmena, kadangi šįmet gegužės mėnesį FiA virtualus dviratis keliavo po Lietuvą. Projektą kartu su Lietuvos automobilinkų sąjunga rengė ir finansavo AK „Autokontaktas“, o FiA suteikė galimybę nemokamai naudotis šiuo įrenginiu“, – sakė LAS komandos vadovas Gintaras Urbonas.
Šių metų konkurso šeimininkai – Vengrijos autoklubas MAK (Magyar Autoklub) pasistengė, kad vaikams nieko netrūktų. Renginys vyko sklandžiai ir buvo gerai organizuotas, po intensyvios varžybų dienos moksleiviai turėjo galimybę pažinti Budapeštą ir jo apylinkes, plaukė Dunojaus upe, aplankė Vengrijos parlamentą.
Paskutinį viešnagės vakarą konkurso dalyviai ir organizatoriai apsikeitė dovanomis, visi grįžo papildę savo draugų sąrašą naujais kontaktais.
Konkurso rengėjai – tarptautinė automobilių sporto federacija FiA jau daugelį metų daug dėmesio ir lėšų skiria saugaus eismo propagavimui, vykdo įvairius projektus, siekia, kad vaikai nuo mažens taptų drausmingais eismo dalyviais.
„Tikimės,kad konkurso dalyviai, grįžę į namus, į savo klases ir mokyklas, gerąją patirtį skleis ir bendraamžiams. Lietuvoje organizuojamo „Saugaus rato“ konkurso taisyklės leidžia dalyvauti 10-14 metų vaikams, o mūsų rinktinės nariams dar tik po 12 metų“, – sako pašnekovas.
„Norėčiau pabrėžti, kad komandos treneriai visą vasarą vaikus konkursui rengė be jokio atlygio, Benas ir Neringa yra tikri šios veiklos entuziastai, puikūs pedagogai, uždegantys moksleivius noru treniruotis ir spręsti įvairias teorines Kelių eismo taisyklių užduotis, kurios, patikėkite, dažnam suaugusiam yra nemažas iššūkis, – sakė Gintaras Urbonas. – Būtų smagu, jei šis judėjimas Lietuvoje įgautų didesnį pagreitį ir taptų populiaresniu tarp jaunųjų dviratininkų, ypač didžiuosiuose miestuose, kur vaikų keliuose žūsta ir sužalojama tikrai daug.“
Kitų metų saugaus eismo konkursas (ETEC 2019) vyks Ženevoje. Lietuvos automobilininkų asociacijos prezidentas Saulius Kundrotas viliasi, jog šiam konkursui pavyks suburti geriausius jaunuosius dviratininkus.
„Tikiuosi vaikai pademonstruos puikius gebėjimus valdyti dviratį ir spręsti sudėtingas teorines užduotis“, – sakė LAS prezidentas Saulius Kundrotas.
Lietuvos komandos išvyką į Vengriją finansavo Lietuvos automobilių kelių direkcija.