Viena tokia vieta – sostinės Laisvės prospekte. Šioje miesto transporto arterijoje, kuri ypatingai „kemšasi“ ryto ir vakaro piko valandomis, reikėtų ir protingesnių sprendimų, nei yra dabar, – pastebi įdomią situaciją nufilmavęs skaitytojas Stasys.
Laisvės pr. ir T.Narbuto sankryža
Ypatingai problemiška yra Laisvės pr. sankryža su T.Narbuto gatve. Prospektu atvažiavę automobiliai lenda į T.Narbuto g. A juosta (ja gali važiuoti ir elektromobiliai, taksi bei vežančios daugiau nei 4 keleivius transporto priemonės). Ir staiga, įvažiavę į T.Narbuto g., metasi į kairę. Tad tokiu būdu įžūlūs „skubantys“ pažeidėjai stabdo pirma juosta (neskaičiuojant A juostos ruožo) nuo Pilaitės pr. atvažiuojančius automobilius ir suformuoja spūstį. Piko valandomis šioje vietoje vyrauja chaosas. Rugpjūčio pabaigoje, kai skaitytojas filmavo situaciją, ji buvo patenkinama.
Antra juosta užimta, tad važiuoja A juosta
Kitas svarbus niuansas, kad iš A.J.Povilaičio g. išsukti į Laisvės pr. antrąją juostą, kuria KET leidžia važiuoti be apribojimų, ganėtinai sunku, nes šioje vietoje susiformuoja spūstis. Todėl daugelis vairuotojų net negalvodami ją aplenkia A juosta – vis tiek niekas nebaudžia.
Policija visai nekreipia dėmesio į pažeidėjus, riedančius A juosta.
Tačiau skaitytojas Stasys, šia gatve važiuojantis kiekvieną rytą, pastebėjo dar vieną dalyką – kad policija visai nekreipia dėmesio į pažeidėjus, riedančius A juosta (žiūr. filmuotą medžiagą žemiau). Žinoma, visų automobilių nenuskenuosi, tačiau ir plika akimi matosi, kad kai kuriuose iš jų važiuoja akivaizdžiai mažiau nei 4 žmonės.
15min savo ruožtu primena, kad pernai Vilniaus kelių policija rengė tikslinius reidus. Ir bent jau Ukmergės g. ruože nuo prekybos centro BIG iki nusileidimo į Geležinio Vilko gatvę bent trumpam buvo įvesta tvarka.
Tiesa, išmaniomis kameromis, įtaisytomis ant autobusų ir troleibusų A juostas žadėjo kontroliuoti Vilniaus savivaldybė. Bet kol kas realių veiksmų nesimato, važiuoja kas nori, tokiu būdu diskredituodami viešojo transporto idėją.
Ar pastebėjote „plytą“?
Bet ir tai dar ne viskas. Virš antros eismo juostos kabantis ženklas, nurodantis važiavimo tvarką eismo juostomis, nurodo, kad pirmoji juosta šioje vietoje apskritai skirta tik bendrojo naudojimo transporto priemonėms – ji pažymėta „plyta“ (ženklas „Įvažiuoti draudžiama“). Išeitų dvigubas žymėjimas: ženklai bei gatvės žymėjimas prieštarauja vienas kitam, o pareigūnai, kaip rodo filmuota medžiaga, nekreipia dėmesio į vairuotojus, įžūliai važiuojančius per „plytą“ ir didinančius rytines spūstis ties Spaudos rūmų viaduku. Ar jūs kada nors atkreipėte dėmesį į ženklą?
Bent jau aš, šių eilučių autorius, prisipažįstu – apie tokį draudžiantį ženklą sužinojau tik iš skaitytojo. Nes A juostomis nevažinėju.
Policiją ši „plyta“ nustebino
Daugiau nei prieš savaitę, rugpjūčio 31 d., skaitytojo filmuotą medžiagą 15min persiuntė Lietuvos kelių policijos tarnybai. Perdavėme ir skaitytojo klausimą, kodėl kelių policija nebaudžia pažeidėjų.
Policijos atstovai neslėpė, kad ši „plyta“ (ji kabo maždaug už 450 m. nuo Kelių policijos tarnybos, esančios Mėnulio g.) yra didelis siurprizas. Galiausiai persiuntė medžiagą Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdybos viršininkui D.Šalomskui. Kol galiausiai rugsėjo 9 d. redakcija gavo Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Kelių patrulių rinktinės vado Žydrūno Adomaičio komentarą:
„Ačiū Jums už pastebėjimą, dėl Laisvės pr. ir A.J.Povilaičio gatvių susikirtimo.
Informuojame, kad Jūsų informacija perduota Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriui ir artimiausiu metu vairuotojus klaidinantis kelio ženklas, draudžiantis sukti į dešinę, bus pakeistas“.
TAIP PAT SKAITYKITE: Juodoji Vilniaus dėmė: Geležinio Vilko gatvėje vyksta nervų karas