Dakaro ralio maratoną įveikę sportininkai, paklausti, ką patartų vairuotojams, vieningi – jei bent kiek abejojama savo jėgomis, geriausia tądien nevairuoti.
Benediktas Vanagas, „General Financing team Pitlane“ komandos pilotas, įveikęs Dakaro ralį ir spėjęs laimėti „Winter Rally“, akcentavo, kad pirmas saugumo veiksnys – automobilio padangos. Šios turi būti kaip įmanoma geresnės ir turėti kuo didesnį protektorių.
„Taip pat vairuojant turi būti kuo švelnesni judesiai. Nes staigesnis vairo pasukimas gali reikšti tai, kad automobilis ims slysti“, – kalbėjo B.Vanagas.
Jis pabrėžė, kad ypač svarbu pasitikrinti, kokia kelio danga laukia: ar tiesiog šlapia, ar apledėjusi, ar sniegas suplūktas.
„Galite nebijoti stipriau pastabdyti ir pamatysite, kaip elgiasi automobilis – ar čiuožia ratai, ar ne“, – kalbėjo lenktynininkas.
Sąlygos gali bet kada pasikeisti
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, „Craft Bearings“ komandos nariai, pabrėžia, kad jeigu nėra reikalo, geriausia nevairuoti apskritai.
„Jei tik įmanoma, mieste reikėtų atsisakyti automobilio. Jei oro sąlygos pavojingos, geriau rinktis viešąjį transportą ar eiti pėsčiomis“, – sakė D.Vaičiulis.
A.Juknevičius pabrėžė, kad ypač svarbu tinkamai pasiruošti automobilį. Pasak jo, šitai kartojama kasmet, tačiau vairuotojai dažnai to neįvertina, o to pasekmė – sudaužyti automobiliai.
„Jei automobilis žiemos sąlygoms neparuoštas, geriau važiuoti taksi. Ir netgi jei paruoštas, važiuoti visada reikia turinti mintyje tai, kad kelio danga gali pasikeisti“, – kalbėjo sportininkas.
Jis pats yra patyręs eismo įvykį, kai žiemą važiavo švariu asfaltu ir atrodė, kad vieną akimirką sukibimas buvo geras, o kitą akimirką – automobilis jau sukosi ir virto į griovį.
„Kai išlipau, net pastovėti ant kelio negalėjau, toks plikledis buvo“, – prisiminė A.Juknevičius.
Sukibimas priklauso nuo greičio
Vaidotas Žala, „Agrorodeo“ komandos pilotas, pabrėžė, kad vienintelis būdas išlaikyti tinkamą sukibimą su keliu bet kokiomis sąlygomis – atitinkamas automobilio greitis.
„Jeigu sąlygos prastos, matyt, reikia nekreipti dėmesio į tai, kas iš paskos važiuoja ir pypena, šviesomis mirga, ir važiuoti tokiu greičiu, koks komfortiškas“, – pabrėžė V.Žala.
Tarp didžiausių privalumų, jo nuomone, padangos, kurios turėtų būti kuo naujesnės ir turėti kuo didesnį protektorių. Idealus variantas, šyptelėjo V.Žala, naujos žieminės padangos kas metus, o važiuoti tomis pačiomis padangomis 3–4 sezonus, anot jo, nepatartina.
„Skirtumas tarp 5–6 mm ir 8 mm protektoriaus – labai didelis“, – akcentavo lenktynininkas.
Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ šturmanas, sakė nuolat pastebintis, kad esant prastesnėms eismo sąlygoms ne vienas vairuotojas ima nervintis, bijoti važiuoti ir pan.
„Mano nuomone, tikrai geriau tą dieną apsieiti su visuomeniniu transportu ar taksi, nes tada, kai kažkas bijo važiuoti, pradeda kelyje daryti netikėtus manevrus, o tai baigiasi smulkių avarijų virtine“, – pabrėžė lenktynininkas.