„Vairuotojai turėtų prisiminti, kiek eismo juostų buvo, kai keliai buvo nuvalyti, dėl to ir susidaro spūstys“, – juokavo byvęs lenktynininkas. Jo tikinimu, dažnai nutinka taip, kad žmonės gatvėse pasimeta, nebežino kaip ir kur važiuoti.
Padangos – svarbiausios
Kalbant apie vairavimo kokybę žiemą, pašnekovas teigė, kad didžiausią dėmesį reiktų skirti padangoms, kurios turi būti kokybiškos, su giliumi protektoriumi, žieminės, nes būtent nuo jų priklauso stabilumuas, stabdymo kelias.
Vairuotojai turėtų prisiminti, kiek eismo juostų buvo, kai keliai buvo nuvalyti, dėl to ir susidaro spūstys, – juokavo byvęs lenktynininkas.
Patys vairuotojai tikriausiai patys puikiai žino, kad žiemą stabdymo kelias yra ilgesnis, automobilis slysta ir prie mažesnio greičio. Pašnekovo teigimu, reikia išskirti tokius esminius vairavimo bruožus – švelnumas valdant vairą, spaudžiant akseleratorių, reikia nedaryti staigių judesių, kurie provokuotų automobilio sukibimo su danga praradimą.
Senas tiesas reikia pamiršti
Kitas svarbus dalykas, D.Jonušio teigimu, stabdyti, priešingai nei valdyti automobilį, reikia staigiai, stipriai ir efektyviai. Jo teigimu, švelnus stabdymas tinka tik seniems automobiliams be ABS, elektroninės stabdžių antiblokavimo sistemos.
„Dažniausiai daromos klaidos slidžiame kelyje yra trys: pima – perteklinis greitis, toliau vėl greitis ir staigūs judesiai vaire arba staigūs judesiai akseleratoriuje. Šiuolaikiniame automobilyje, dar kartą pabrėžiu, tie, kurie turi ABS sistemą, tai tikrai reiktų pamiršti tą prieš trisdešimt metų žinotą tiesą, kad reikia nespausti per stabdžio pedalą, nes užsiblokuos ratai, būk atsargus. Šiandien automobiliai su minėtomis sistemomis reikalauja iš vairuotojo, kad šis be jokių skrupulų tiesiog trenktų per stabdžio pedalą ir stabdytų. Šioje vietoje gali būti drastiškas judesys, o visa kita turi būti švelnu“, – Žinių radijo laidoje „Ryto espresso“ tikino D. Jonušis.
Žiemos eksperimentai
Buvęs lenktyninkas pasakojo, kad žiemos dienomis dangos ir automobilių sukibimas nuolat keičiasi, tad reikia eksperimentuoti, kitokiu atveju pavojus kyla tiek vairuotojui, tiek aplinkiniams.
„Gi nėra sunku susirasti nejudrią aikštelę, pasitiktinti sukibimą, prieš išvažiuojant pasitikrinti sukibimą, pasistabdyti. Mokymasis vairuoti mažina techninių avarijų tikimybę“, – aiškino instruktorius.
Pašnekovas teigė, kad nėra nustatyto atstumo, prieš kiek laiko reikia stabdyti žiemą. Jo nuomone, viskas vairavime yra reliatyvu, viskas priklauso nuo greičio, nuo sukibimo.
„Čia jau vairuotojo pareiga identifikuoti, kokia kelio danga ir elgtis atsakingai“, – patikino instruktorius.