Sezono pradžioje pradėti darbai įgauna pagreitį, dalį jų „Via Lietuva“ planuoja baigti jau rugsėjį, likusias atkarpas – iki rudens pabaigos.
„Darbų keliuose sezonas yra ribotas, todėl planuodami darbus svarbiausiuose ir pagrindiniuose šalies keliuose stengiamės, jog darbai nepersikeltų į kitus metus bei neužsitęstų iki žiemos, kai eismo sąlygos tampa sudėtingesnės, ypač – remontuojamose kelių atkarpose.
Suprantame, jog visi darbai keliuose eismo dalyviams kelia papildomus nepatogumus, dėl jų nuoširdžiai apgailestaujame, tačiau kitų būdų, kaip sutvarkyti blogiausios būklės kelių ruožus, tiesiog neturime. Vis dėlto automagistralėse vykdomiems darbams skiriame ypatingą dėmesį, jog užtikrintume ne tik kokybę, bet ir griežtą terminų laikymąsi“, – sako „Via Lietuva“ Projektų grupės vadovas Gediminas Katinas.
Remontuojami 23 km automagistralės
Šiuo metu remonto darbai kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda vyksta keliuose skirtinguose ruožuose, kurių bendras ilgis siekia 23 km. Rugsėjo mėn. darbus baigti ir eismui atidaryti ketinama atkarpą nuo Paparčių iki Sausinės (važiuojant nuo pajūrio Vilniaus kryptimi) – iš viso 4,3 km. Lapkričio pabaigoje planuojama baigti daugiau nei 5 km atkarpą nuo Grabučiškių iki Neveronių (važiuojant nuo pajūrio Vilniaus kryptimi). Lapkričio viduryje suplanuota baigti ir paskutiniąją 3,9 km atkarpą nuo Žiežmarių link Elektrėnų (važiuojant nuo pajūrio link Vilniaus). Ilgiausia – 10 km atkarpa nuo Antakalnio iki Rumšiškių (važiuojant iš Vilniaus link pajūrio) – bus baigta spalio pabaigoje.
Kryptimi nuo Vilniaus link Klaipėdos ties Grabučiškėmis (nuo 83,4 km iki 87,1 km) jau įrengtas asfalto pagrindo sluoksnis. Kelio atkarpoje ties Karčiupio gyvenviete (nuo 87,6 km iki 89 km) visi pagrindiniai darbai baigti, naujas kelias jau nutiestas, tik šiuo metu atliekami naujos kelio dangos laboratoriniai tyrimai, ruošiamasi pradėti kelio ženklinimo darbus. Kauno prieigose (ruože nuo 94,3 km iki 95,3 km) atliekama kelio rekonstrukcija – šiuo metu įrengiama kelio sankasa, netrukus bus pradėti vandens drenažo sistemos įrengimo darbai.
Kryptimi nuo Klaipėdos link Vilniaus, ties Bačkonimis, pradedama rengti kelio dangos konstrukcija, o nuo Bačkonių iki Žiežmarių konstrukcijos darbai jau įpusėjo. Beveik kilometro ilgio ruože ties Žemaitkiemiu jau pašalinta visa senoji asfalto danga, įrengtas skaldos ir apatinis asfalto dangos sluoksnis. Paskutiniame atnaujiname ruože iki Paparčių taip pat įrengtas apatinis asfalto sluoksnis ir pradėti autobusų sustojimo aikštelės statybos darbai.
Vykstant automagistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda atnaujinimo darbams, visuose ruožuose eismas yra kreipiamas į kitą kelio pusę bei vyksta 4 eismo juostomis, taip užtikrinant kuo didesnį transporto priemonių pralaidumą.
Siekiant, jog tvarkomose intensyviausios šalyje automagistralės atkarpose būtų užtikrintas maksimalus eismo dalyvių saugumas ir atliepiant vairuotojų praėjusiais metais išsakytus lūkesčius, šiais metais eismo perorganizavimui panaudotas naujas sprendimas. Skirtingų krypčių eismo srautai remonto darbų metu atskirti specialiais pažymėtais borteliais, kurie neleidžia transporto priemonėms išvažiuoti į priešingos krypties eismo juostą, užtikrina geresnį matomumą nakties metu. Šis sprendimas kelio remontų darbų metu Lietuvoje panaudotas pirmą kartą.
Automagistralės defektai
Šiuo metu remontuojamose automagistralės atkarpose asfalto danga yra susidėvėjusi, joje atsiradusios pažaidos ir defektai, pvz., plyšiai, plyšių tinklai, provėžos ir pan. Remonto metu kelyje bus sutvarkyti visi minėti defektai, pakeičiant asfalto dangą bei taip prailginant kelio naudojimo laikotarpį, tvariais sprendimais užtikrinant saugias ir komfortiškas važiavimo sąlygas.
Automagistralės tvarkymo darbai šiais metais pradėti dar pavasarį, pasibaigus technologinei darbų keliuose pertraukai, kuri prasideda gruodžio 15 d. ir tęsiasi iki kovo 15 d.
Remontuoja ir kitus Lietuvos kelius
Šiais metais darbai intensyviai vyks ir kituose magistraliniuose keliuose. Paprastojo remonto darbai vyks ir magistraliniame kelyje Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas. Bus sutvarkytas apie 5 km ilgio ruožas šiame magistraliniame kelyje (27,026–32,001 km).
Kovo pradžioje darbai pradėti prasčiausios būklės magistraliniame kelyje Vilnius–Utena, kur tvarkomas beveik 30 km kelio ruožas nuo Molėtų iki Utenos, darbų pabaiga – šių metų pabaiga.
Intensyvūs darbai vyksta magistraliniame kelyje „Via Baltica“. Šiuo metu rekonstrukcijos darbai vyksta dviejose atkarpose: 16 km ruože nuo Marijampolės ir 12 km atkarpoje prie Lietuvos-Lenkijos sienos. Pirmąją atkarpą baigti ir atidaryti ketinama šių metų pabaigoje, paskutiniąją – kitąmet.
Iš viso per praėjusius metus „Via Lietuva“ atnaujino beveik 30 km magistralinių šalies kelių. Paskutinį kartą tokie darbų tempai didžiausio intensyvumo Lietuvos keliuose buvo fiksuoti prieš dešimtmetį.