Kauno miesto Žmogaus saugos metodinio būrelio specialistai drauge su laikinosios sostinės policijos pareigūnais ir Vaišvydavos pagrindinės mokyklos bei KTU Vaižganto progimnazijos mokiniais paskutiniame saugaus eismo renginių maratono „Saugok mane“ etape nagrinėjo slidaus kelio problemas.
„Mes visus saugaus eismo užsiėmimus stengiamės susieti su konkretaus metų laiko aktualijomis. Tarkim, kodėl dabar būtina itin atidžiai eiti per gatvę net tik nereguliuojamoje perėjoje, bet ir sulaukus žalio šviesoforo signalo? Net pačių geriausių norų kupinas vairuotojas gali fiziškai nespėti sustabdyti savo automobilio, jei padarys bent menkiausią klaidą prognozuodamas, koks bus stabdymo kelias asfalto paviršiui pasidengus plika akimi neįžiūrimu ledo sluoksniu ar telkšant tirpstančio sniego baloms. O jei dar padangos nudilusios ar prastai veikiantys stabdžiai? Tada savo teises tiesmukai suprantantys ir į važiuojamąją dalį žengiantys pėstieji atsiduria didžiuliame pavojoje“, – apie akciją „Aš ir Tu atsargūs, kai slidu“ pasakojo viena jos iniciatorių, vairavimo mokyklos „ARV-Auto“ neformalaus ugdymo būrelio mokytoja-ekspertė Lina Šembergė.
Kaltas ne tik slidus kelias
Savo ruožtu prisidėjusios prie akcijos organizavimo techninės apžiūros įmonių asociacijos „Traneksta“ direktorius Gintautas Šlėderis pastebi, kad net jei automobilio stabdžiai veikia nepriekaištingai, stabdymo kelią pakoreguoti ir incidentą gatvėje išprovokuoti gali neteisinga vairuotojo elgsena.
„Viena dažnesnių klaidų – netaisyklinga sėdėsena prie vairo. Jei stabdžių pedalą sunku pasiekti, vadinasi, iškilus būtinybei staiga stabdyti, sunku jį pakankamai greitai ir stipriai paspausti. Dėl šios priežasties stabdžių sistemoje sukuriamas pernelyg mažas slėgis, o automobilio stabdymo kelias pailgėja keletu metrų. Kartais būtent jų pritrūksta norint išvengti susidūrimo“, – akcentuoja G.Šlėderis.