Dar prieš šią savaitę Lietuvos policijos komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis 15min teigė, kad visi šie įvykiai – tikra „puokštė“, galinti turėti neigiamos įtakos eismo saugumui keliuose:
„Mėnulio užtemimo metu sulaukiame daug paranojiškų iškvietimų. Gauname skambučių, kai (dažniausiai psichinėmis ligomis sergantys) žmonės skundžiasi, kad juos bando pagrobti ateiviai ir pan. Mėnulio užtemimas eismo saugumui gal ir neturi labai didelės įtakos, tačiau kiti jūsų išvardinti veiksniai turi.“
Išdalintos pašalpos padidina girtuoklių kelyje skaičių
Intensyviai su Panevėžio miesto pareigūnais bendradarbiaujantis 15min žurnalistas Tomas Markelevičius teigia, kad po dienos, kai yra išmokamos pašalpos nepasiturintiems, girtų ir kitaip taisykles pažeidžiančių vairuotojų keliuose padaugėja:
„Per keletą metų darbo kartu su policijos pareigūnais galiu daryti išvadą, kad įvairių iškvietimų padaugėja būtent tuomet, kai išmokamos pašalpos. Išauga ne tik buitinių konfliktų skaičius, bet ir padaugėja girtų vairuotojų. Tai ypač pastebima rajonuose, atokesniuose kaimeliuose.
Ne paslaptis, kad nemažai pašalpų gavėjų nevengia alkoholio, o kadangi po pašalpų dar yra pinigų ir degalams, prasideda važiavimai. Dažniausiai tokie asmenys vairuoja senus, neapdraustus, techninės apžiūros neturinčius automobilius. Tokius, kurių negaila „pragerti“. Kartais šiuos vairuotojus sulaiko policija, o kartais jie ir patys kur nors atsitrenkia.
Mėnesiui artėjant pabaigos link, kai pinigai baigiasi, tokie vairuotojai aprimsta. Tačiau pašalpos mokamos kiekvieną mėnesį, todėl situacija nuolat kartojasi. Kartais girti prie vairo įkliūva ir tie patys, teisę vairuoti už girtumą jau praradę pažeidėjai. Pučia jie įvairiai – nuo lengvo girtumo iki trijų ar daugiau promilių“.
Labai daug Panevėžyje ir apylinkėse įvykusių avarijų užfiksuojantis Tomas Markelevičius teigia, kad kiekvieną kartą sugavus tokį vairuotoją, liūdniausia yra tai, kad jie niekada nesusimąsto, kad kelia pavojų ne tik sau ar transporto priemonei, tačiau ir kitiems eismo dalyviams:
„Drąsiai galiu teigti, kad pašalpų mokėjimo laikotarpis turi sąsajų su girtų vairuotojų dalyvavimu eisme. O liūdniausia yra tai, kad dažnai tokiems vairuotojams jų daromi pažeidimai yra nė motais. Jie nesuvokia, kokį pavojų kelia aplinkiniams ir atviru tekstu giriasi, kad kaip važiavo, taip važiuos“.
Statistika
Taigi kokia praėjusios savaitės (kai danguje tviskėjo mėnulio pilnatis, buvo dalijamos pašalpos nepasiturintiems) statistika?
Ramūnas Matonis teigia, kad savaitė nebuvo labai išskirtinė žuvusių ir nukentėjusių atžvilgiu, tačiau pareigūnai nemažai sulaikė teisės vairuoti neturinčių vairuotojų, užfiksavo daug girtų vairuotojų.
Lietuvos kelių policijos tarnyba anksčiau pranešė, kad balandžio 7 – 13 dienomis (pašalpos yra mokamos 10-ą dieną) įvyko 67 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo 78 žmonės. Žuvo 6 eismo dalyviai: 3 automobilių vairuotojai, 2 dviračių vairuotojai ir 1 pėsčiasis. Kaip ši savaitė atrodo lyginant su kitomis?
Štai pavyzdžiui kovo 24-30 dienomis įvyko mažiau eismo įvykių, žuvo vienu eismo dalyviu mažiau ir buvo sužeisti 69 eismo dalyviai – mažiau, nei aprašomą savaitę.
Dar viena savaite anksčiau įvyko 47 eismo įvykiai, kuriuose žuvo vienas eismo dalyvis. Sužeista taip pat gerokai mažiau žmonių.
Kokia eismo situacija keliuose buvo Velykų savaitgalį, apžvelgsime šios savaitės pabaigoje. Tikėtina, kad skaičiai bus didesni nei įprastai, ne šventinį savaitgalį.