Penktadienį įsigaliojus Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir projektuotojų pasirašytoms sutartims, netrukus bus pradėtas projektuoti valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2511 Lazdijai–Galiniai beveik 9 km ilgio ruožas nuo Lazdijų iki Lietuvos ir Lenkijos sienos.
Šiuo metu taip pat vyksta viešųjų pirkimų procedūros dėl dar dviejų pasienio kelių rekonstrukcijos projektavimo – viso valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2654 Senoji Radiškė–Naujieji Alksnėnai iki Lenkijos sienos Kalvarijos rajone ir krašto kelio Nr. 135 Lazdijai–Akmeniai ruožo nuo 9,0 km iki sienos su Lenkija Lazdijų rajone.
Minėti keliai, kuriais galima kirsti Lietuvos ir Lenkijos sieną, yra prastos būklės, siauri, neretai ir nesaugūs, ypač tamsiuoju paros metu arba žiemą. Tvarkant šiuos kelius, bus keičiama kelio danga, diegiamos eismo saugos priemonės. Tai pagerins eismo sąlygas tiek tranzitiniam, tiek vietiniam transportui, leis užtikrinti saugesnį ir patogesnį abiejų valstybių susisiekimą.
„Pasienio keliai ir punktai yra tarsi mūsų šalies vizitinė kortelė. Situacija Lietuvos ir Lenkijos pasienyje tikrai prasta, todėl tarėmės su Lenkija ir skyrėme daug dėmesio, kad kelių sutvarkymo projektus Lietuvos automobilių kelių direkcija parengtų kiek įmanoma greičiau, tam buvo skirtas finansavimas“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Kokybiška ir tinkamai suplanuota pasienio kelių infrastruktūra – svarbus valstybės prioritetas, siekiant sukurti modernią Lietuvos pasienio infrastruktūrą bei darnų pasienio teritorijos įvaizdį, reprezentuojantį mūsų šalį“, – pabrėžia Kelių direkcijos vadovas Marius Švaikauskas.
Parengus minėtų kelių techninius projektus, bus skelbiami rangos darbų pirkimai. Planuojama, kad sklandžiai įvykus viešųjų pirkimų procedūroms rangos darbai galėtų prasidėti 2024 m.
Valstybinės reikšmės pasienio kelių rekonstravimas numatytas 2020 m. Lenkijos infrastruktūros ministerijos ir Lietuvos susisiekimo ministerijos pasirašytame memorandume dėl bendradarbiavimo gerinant pasienio regiono kelių infrastruktūrą. Šiuo memorandumu siekiama plėtoti pažangią pasienio regionų infrastruktūros būklę, kad visi keliai tiek vienoje, tiek kitoje bendros sienos pusėje būtų kokybiški, saugūs, atitiktų techninius reikalavimus.