Kada prasidės duobių tvarkymo sezonas?

Kaip ir kiekvieną pavasarį, vos aptirpus sniegui, vairuotojai kelia tą patį klausimą: o kada kelininkai užlopys duobes? O savivaldybės ir kelininkai dažniausiai atsako taip pat: kantrybės, dirbame pagal planą.
Duobės ant kelio Maišiagaloje
Duobės ant kelio / Pauliaus Peleckio / 15min nuotr.

Didžiausių ar pavojingiausių duobių nuotraukas siųskite el. paštu gazas@15min.lt.

Pirmiausiai kelių būkle pradėjo skųsti šalia žvyrkelių gyvenantys žmonės. Į duobę šalia Vilniaus įsmukęs „Barboros“ autobusiukas – geriausia iliustracija.

Tačiau kiekvienam savi marškiniai arčiau kūno. Todėl dauguma miestų gyventojų nori, kad kuo greičiau būtų užlopytos pagrindinės gatvės. Antraip darbo bus ir draudikams, apskaičiuojantiems nuostolius už prakirstas padangas, ir automobilių dirbtuvėms.

Kada duobių lopymo sezono pradžia?

Tai kada oficialiai skelbiamas duobių lopymo startas? Juk, pavyzdžiui, Vilniaus miesto tvarkymo įmonė „Grinda“ jau daugiau nei prieš savaitę pradėjo šluoti nuo grindinio smėlio likučius. Tai gal ir duobes jau pradeda tvarkyti?

Vilniaus savivaldybės ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas paaiškino, kad gatvių remonto ir duobių tvarkymo darbai prasideda pasibaigus žiemos sezonui. Įprastai – maždaug nuo kovo vidurio.

Gatvės Vilniuje bus remontuojamos atsižvelgiant į realią situaciją – t. y. bus žiūrima, kokios ir kuriose gatvėse dėl temperatūrų svyravimų susidarė duobės, ir prioritetine tvarka jos bus remontuojamos, sako G.Grubinskas.

Sudaryti gatvių, kuriose bus tvarkomos duobės, sąrašą nėra poreikio, nes eismo saugumui pavojų keliančios duobės bent laikinai yra sutvarkomos nelaukiant pavasario, o numatyti, kuriose gatvėse duobių bus daugiausia, itin sudėtinga dėl besikeičiančių orų ir temperatūrų svyravimų.

Gatvių remonto prioritetą nustato jų kategorijos: pirmiausia tvarkomos A kategorijos, tuomet B, vėliau C ir galiausiai D kategorijos gatvės.

Planinių remontų ir žvyrkelių asfaltavimo sąrašas dar nėra parengtas, nes jis iš dalies priklausys nuo žiemos orų padarinių, t. y. kiek gatvių reikės remontuoti dėl žiemą atsiradusių duobių.

„Visgi suplanuotų darbų jau turime: bus tęsiama Smalinės gatvės ir Vėjo gatvės statyba, taip pat bus atliekamas Skroblų gatvės atkarpos tarp Naugarduko iki Žemaitės gatvių kapitalinis remontas, Mileišiškių ir Šatrijos Raganos gatvių sankryžos rekonstrukcija bei Lazdynėlių gatvės atkarpos tarp Erfurto ir Lietaus gatvių rekonstrukcija. Kaip ir kasmet, atliekant remonto darbus, bus stengiamasi kuo mažiau riboti įprastą eismą, todėl darbai dažniau vyks ne piko metu ir naktimis“, – komentavo specialistas.

Kiek įmonių tvarko Vilniaus gatves?

Vilniuje gatves remontuoja trys įmonės: „Grinda“ (Verkiai, Antakalnis, Žirmūnai, Šnipiškės, Žvėrynas, Senamiestis ir Naujamiestis), „Kerista“ (Pašilaičiai, Fabijoniškės, Justiniškės, Karoliniškės, Šeškinė, Viršuliškės, Pilaitė ir Lazdynai) bei YIT (Grigiškės, Paneriai, Vilkpėdė, Naujoji Vilnia, Rasos ir Naujininkai).

Gatvėms asfaltuoti ir duobėms lopyti skirtą asfaltą šios įmonės įsigyja skirtingais būdais: „Grinda“ yra nusipirkusi tiekimo paslaugas viešojo konkurso būdu, „Kerista“ – sudariusi sutartį, o YIT turi savo gamyklą. Gamyklos pradeda veikti vos atsiradus asfalto poreikiui – antroje kovo pusėje arba balandžio pradžioje, paaiškino G.Grubinskas.

600 duobių

Įmonės „Grinda“ komunikacijos specialistas Egidijus Steponavičius pastebi, kad praėjusi žiema išsiskyrė ne tik dideliu sniego kiekiu, bet ir dideliais temperatūrų svyravimais. Todėl ir žiemos duobes teko remontuoti jau nuo gruodžio mėn.

„Duobių atsiradimą labiausiai nulemia temperatūrų svyravimai ir transporto priemonių sukeliamos apkrovos. Po kiekvieno užšalimo–atšilimo ciklo (kuris šiemet kartojasi bene kasnakt) šalčio ir intensyvaus transporto veikiamas asfaltas eižėja ir trūkinėja. Nedideli kone neįžiūrimi mikroįtrūkimai vos per kelias paras virsta matomais plyšiais, dar po kelių ciklų – jau giliomis pažaidomis. Sunkiasvoris transportas asfaltą sutrupina ir išdaužo – štai taip vos per kelias paras atsiveria duobės, keliančios pavojų eismo saugumui.

Tipiškai daugiausia duobių atsiveria tose atkarpose, kurios buvo seniau remontuotos – kur susidėvėjusios asfalto rišančiosios medžiagos, kur asfaltas nuo intensyvesnio transporto ištrupa netgi esant ne tokioms sudėtingoms oro sąlygoms“ , – paaiškino E.Steponavičius.

Pasak „Grindos“ specialisto, pavojų eismo saugumui keliančias duobes įmonė tvarko neatidėliodama. Ekstriniam duobių remontui naudojami šaltojo asfalto mišiniai – mat žiemą, kol įšalęs gruntas, vykdomas tik laikinas gatvių ar kelių remontas, asfalto gamyklos nė nedirba. Tiesa, „Grinda“ pati pasigamina nedidelius karšto (regeneruoto) asfalto kiekius savo prižiūrimoje Vilniaus miesto dalyje vykdomam žiemos duobių tvarkymui.

Kurios gatvės tvarkomos pirmiausia?

Pirmiausia tvarkomos duobės gatvėse, kuriomis vyksta intensyviausias eismas ir kursuoja viešasis transportas. Kitur, mažesnio eismo intensyvumo atkarpose ar kiemuose, pasitaikančios duobės turės palaukti pavasario, kol atšils gruntas, kol pradės veikti pramoniniu kiekiais asfaltą tiekti galinčios gamyklos.

„Grinda“ naudoja įvairius informacijos apie duobes surinkimo būdus – nuo gyventojų skambučių ar pranešimų Waze programėlėje, tačiau daugiausia duobių sutvarkoma prevenciškai atliekant gatvių apžiūras ir planingai organizuojant darbus.

Nuo sausio pradžios „Grinda“ jau užtaisėme daugiau nei 600 duobių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis