„Testavimas atskleidė tam tikrus sunkumus, susijusius su maršruto atkarpa nuo Užupio gimnazijos iki Užupio angelo. Intensyvus automobilių srautas, netinkamas parkavimas ir vairuotojų KET pažeidimai apsunkino sklandų autonominį važiavimą šia maršruto dalimi. Taip pat susidūrėme su vandalų išpuoliu, kurio metu autonominis autobusas buvo apipaišytas grafičiais. Šiuo klausimu bendradarbiaujame su viešosios tvarkos ir policijos pareigūnais siekiant išspręsti problemas“ – apie iššūkius dalinasi Elonas Šaparnis, Autonominio autobuso testavimo projekto vadovas.
Atsižvelgiant į pirmųjų savaičių testavimo rezultatus ir siekiant tobulinti procesą, buvo atliktos maršruto korekcijos. Buvo atsisakyta sudėtingos atkarpos nuo Užupio gimnazijos iki Užupio angelo, siekiant didesnę maršruto dalį įveikti autonominiu režimu, be operatoriaus įsikišimo. Atlikus pakeitimus, važiavimai truks iki 30 minučių, kas leis padidinti keleivių srautus. Važiavimai vyks numatytais laikais: 7:00, 7:30,8:00, 9:00, 9:30, 15:00, 15:30,16:00, 17:00, 17:30. Atnaujintus tvarkaraščius rasite www.judu.lt ir stops.lt puslapiuose.
Nepaisant iššūkių, bandymas susilaukė didelio keleivių susidomėjimo – norinčių pravažiuoti autonominiu autobusu skaičius viršijo galimybes. Keleiviai domėjosi autobuso veikimu ir viso projekto tikslais, o saugumo operatorė mielai atsakinėjo į klausimus.
Per pirmąsias dvi bandymo savaites šiuo inovatyviu transportu pasinaudojo 246 keleiviai, o 57 iš jų dalyvavo apklausoje, kurioje autobusas buvo įvertintas net 4,1 balo iš 5. Keleiviai ypač palankiai vertino naują maršrutą bei miesto pastangas diegti inovacijas viešojo transporto sistemoje. Tarp keleivių išsakytų pastebėjimų buvo paminėtas staigesnis stabdymas, kurį, pasak ekspertų, lemia būtinybė užtikrinti maksimalų saugumą.
„Vilniaus autonominio autobuso testavimas pritraukė tarptautinių ekspertų dėmesį – šis projektas ypač reikšmingas, nes bandymai vykdomi realiose miesto gatvėse, su tikrais keleiviais. Panašus testavimas autonominio autobuso kituose Europos miestuose nepavyko dėl įvairių iššūkių, todėl Vilniaus bandymas laikomas svarbiu žingsniu autonominio viešojo transporto vystymui tarptautiniu mastu“, – priduria JUDU ekspertas.