Ketvirtadienio rytą Kupiškio rajone kilo avarija, kurios metu susidūrė „Opel“ ir „Volkswagen“. „Opel“ vairuotojas, važiavęs su keleive, po įvykio tikino, kad vairuodamas užsnūdo.
Tuo metu šalia jo sėdėjusi mergina užmigusį vaikiną perspėjo, kad šis krypsta iš savo juostos. To pakako, kad vaikinas staiga nubustų ir padarytų netinkamą judesį vairu, kuris baigėsi susidūrimu su iš priekio atvažiuojančiu „Volkswagen“.
Taigi, ką daryti ir kaip suvaldyti tokią situaciją, kuomet vairuotojas užsnūdo, automobilis krypsta nuo kelio, o neatsargus žadinimas gali pasibaigti instinktyviu vairuotojo rankos judesiu.
Blogiausia yra nedaryti nieko, nes užsnūdęs vairuotojas anksčiau ar vėliau nuvažiuos net ir nuo paties tiesiausio kelio. Kitas dalykas, kurio šalia sėdinčiam keleiviui daryti nepatartina, impulsyvus reagavimas garsiai sušunkant. Šitaip išgąsdintas vairuotojas gali pasielgti neprognozuojamai.
Kaip suvaldyti tokią situaciją paaiškino vairavimo instruktorius ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas. Anot specialisto, turbūt retas keleivis turi patirties, kaip susitvarkyti tokioje situacijoje. Anot pašnekovo, keleiviui reikia elgtis ramiai ir tuo pačiu užtikrintai.
Viskas priklauso nuo to, koks žmogus sėdi šalia vairuotojo.
„Su žiniomis, kaip keleiviui elgtis tokioje situacijoje, yra panašiai, kaip su pirmąja pagalba.
Žmogui šiek tiek parodoma, kaip daryti tą dirbtinį kvėpavimą, o iš tikrųjų gaunasi priešingai – kaip pribaigti žmogų, kad jis po avarijos nesikankintų.
Taip ir su užmigusio vairuotojo žadinimu. Reikia tam būti pasiruošusiam ir žinoti, kaip tą daryti.
Viskas priklauso nuo to, koks žmogus sėdi šalia vairuotojo, nuo jo pasimetimo situacijos metu lygio.
Manau, kad geriausia žadinant vairuotoją tvirtai savo ranka perimti vairą ir būti pasiruošusiam, kad vairuotojas jį kur nors norės pasukti.
Keleivis turi perimti vairavimą. Aišku, tikėtis to iš tokiai situacijai nepasiruošusio žmogaus – naivu. Jei žmogus tokioms situacijoms niekada nėra treniravęsis, jis to niekada ir nepadarys.
Reikia šias situacijas apgalvoti dar prieš joms įvykstant. Reikia neišsigąsti, perimti automobilio kontrolę bei ramiai pažadinti vairuotoją, tuo metu jau laikant vairą savo rankomis“, – sakė Artūras Pakėnas.
Beje, rekomenduojama, kad keleivis kelionės metu taip pat nebūtų tik salone vietą užimantis objektas.
Jei vairuotojas pavargęs, o keleivis pailsėjęs, derėtų apsikeisti rolėmis. Jei keleivis neturi vairuotojo pažymėjimo, dialogo su vairuotoju palaikymas yra geriausias būdas neleisti įvykti tokiai nelaimei, kokia ketvirtadienio rytą nutiko Kupiškio rajone.