„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kaip elgtis keleiviui, kai prie vairo užsnūsta vairuotojas?

Ne pagrindinė, tačiau dažna eismo įvykių priežastis – užsnūdimas prie vairo. Ir nors kelių eismo taisyklės aiškiai nurodo, jog pavargus vairuoti yra draudžiama, kai kurie vairuotojai yra linkę rizikuoti ir vairą sukioja snūduriuodami. Apie tai, kaip kovoti su miegu, rašyta jau ne kartą, tačiau ką daryti, jei esate keleivis ir matote, kad vairuotojas kątik užsnūdo. Kaip elgtis? Laiko delsti nėra.
Miegas prie vairo
Miegas prie vairo / Pediatricsnow.com nuotr.

Ketvirtadienio rytą Kupiškio rajone kilo avarija, kurios metu susidūrė „Opel“ ir „Volkswagen“. „Opel“ vairuotojas, važiavęs su keleive, po įvykio tikino, kad vairuodamas užsnūdo.

Tuo metu šalia jo sėdėjusi mergina užmigusį vaikiną perspėjo, kad šis krypsta iš savo juostos. To pakako, kad vaikinas staiga nubustų ir padarytų netinkamą judesį vairu, kuris baigėsi susidūrimu su iš priekio atvažiuojančiu „Volkswagen“.

VIDEO: Šaukliškiuose per avariją sužeistas buvęs Kupiškio rajono meras Jonas Jarutis

Taigi, ką daryti ir kaip suvaldyti tokią situaciją, kuomet vairuotojas užsnūdo, automobilis krypsta nuo kelio, o neatsargus žadinimas gali pasibaigti instinktyviu vairuotojo rankos judesiu.

Blogiausia yra nedaryti nieko, nes užsnūdęs vairuotojas anksčiau ar vėliau nuvažiuos net ir nuo paties tiesiausio kelio. Kitas dalykas, kurio šalia sėdinčiam keleiviui daryti nepatartina, impulsyvus reagavimas garsiai sušunkant. Šitaip išgąsdintas vairuotojas gali pasielgti neprognozuojamai.

Kaip suvaldyti tokią situaciją paaiškino vairavimo instruktorius ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas. Anot specialisto, turbūt retas keleivis turi patirties, kaip susitvarkyti tokioje situacijoje. Anot pašnekovo, keleiviui reikia elgtis ramiai ir tuo pačiu užtikrintai.

Viskas priklauso nuo to, koks žmogus sėdi šalia vairuotojo.

„Su žiniomis, kaip keleiviui elgtis tokioje situacijoje, yra panašiai, kaip su pirmąja pagalba.

Žmogui šiek tiek parodoma, kaip daryti tą dirbtinį kvėpavimą, o iš tikrųjų gaunasi priešingai – kaip pribaigti žmogų, kad jis po avarijos nesikankintų.

Taip ir su užmigusio vairuotojo žadinimu. Reikia tam būti pasiruošusiam ir žinoti, kaip tą daryti.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Artūras Pakėnas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Artūras Pakėnas

Viskas priklauso nuo to, koks žmogus sėdi šalia vairuotojo, nuo jo pasimetimo situacijos metu lygio.

Manau, kad geriausia žadinant vairuotoją tvirtai savo ranka perimti vairą ir būti pasiruošusiam, kad vairuotojas jį kur nors norės pasukti.

Keleivis turi perimti vairavimą. Aišku, tikėtis to iš tokiai situacijai nepasiruošusio žmogaus – naivu. Jei žmogus tokioms situacijoms niekada nėra treniravęsis, jis to niekada ir nepadarys.

Reikia šias situacijas apgalvoti dar prieš joms įvykstant. Reikia neišsigąsti, perimti automobilio kontrolę bei ramiai pažadinti vairuotoją, tuo metu jau laikant vairą savo rankomis“, – sakė Artūras Pakėnas.

Beje, rekomenduojama, kad keleivis kelionės metu taip pat nebūtų tik salone vietą užimantis objektas.

Jei vairuotojas pavargęs, o keleivis pailsėjęs, derėtų apsikeisti rolėmis. Jei keleivis neturi vairuotojo pažymėjimo, dialogo su vairuotoju palaikymas yra geriausias būdas neleisti įvykti tokiai nelaimei, kokia ketvirtadienio rytą nutiko Kupiškio rajone.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs