Kaip elgtis kelyje, kad pirmosios savaitės prie vairo nesibaigtų avarija?

Kasdien Lietuvoje įvyksta dešimtys avarijų. Vienos baigiasi laimingai, tik apdaužytais automobiliais, kitur tenka įsikišti ir medikams. Neretai į eismo įvykius papuola ar net sukelia juos jauni vairuotojai, kurių automobiliai dar pažymėti klevo lapu.
Avarijos vietoje
Avarijos vietoje / vilkmerge.lt nuotr.

Prieš keletą mėnesių Panevėžyje užfiksuota avarija, kurios kaltininkas – jaunas vaikinas, vairuotojo pažymėjimą atsiėmęs ir įvykį sukėlęs tą pačią dieną. Incidentą jaunuolis sukėlė praėjus vos kelioms valandos po to, kai iš VĮ „Regitra“ atsiėmė vairuojo pažymėjimą.

Vairuotojas klaidą padarė elementarioje situacijoje, kuomet sukdamas į kairę nepraleido priešpriešine kryptimi tiesiai važiavusio automobilio. Per avariją buvo apdaužyti du automobiliai, tačiau skaudesnių padarinių išvengti pavyko.

Apie jaunus vairuotojus ir jų vairavimo stilių GAZAS.LT skaitytojams sutiko papasakoti Panevėžio darbo rinkos mokymo centro Vairuotojų praktinio mokymo vadovas Vytautas Šakėnas. Pasak saugaus eismo specialisto, dažnai jauni vairuotojai eismo įvykius sukelia įsivaizduodami, kad yra puikūs vairuotojai.

Labai geras receptas praktikai įgauti yra važinėjimas sekmadieniais.

„Pirmiausia jauniems vairuotojams siūlau nepulti važiuoti vieniems. Tegu šalia kurį laiką pasėdi kas nors, kas turi didesnę vairavimo patirtį. Jeigu įmanoma, jauniems vairuotojams rekomenduoju vengti važiuoti piko valandomis, kai didesnis eismo intensyvumas.

Jaunas vairuotojas privalo pagalvoti, kada jam važiuoti yra sunku. Tokių situacijų jis turėtų vengti. Labai geras receptas praktikai įgauti yra važinėjimas sekmadieniais, kai miesto gatvės yra kiek aptuštėjusios. Sukite ratus mieste tiesiog dėl praktikos“, – sako V.Šakėnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Vytautas Šakėnas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Vytautas Šakėnas

Anot pašnekovo, jaunas vairuotojas turi suprasti, kad jis yra tik „žalias klevo lapelis“ ir jam kelyje pirmaisiais metais tikrai nebus lengva.

„Net ir žalias lapas ant automobilio galo tikrai nepalengvins gyvenimo jaunam vairuotojui. Kai kuriais atvejais gali net ir apsunkinti. Pirmiausia reikia atidumo, atsargumo ir sugebėjimo saugiai kaupti vairavimo patirtį“, – pasakoja V.Šakėnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija Panevėžyje

Dar viena klaida, kurią net ir nenoromis daro jauni vairuotojai – puikavimasis prieš draugus įgytu pažymėjimu ir pirmuoju automobiliu. Pasak saugaus eismo specialisto, dažnu atveju noras pasirodyti prieš bendraamžius baigiasi nemalonumais su policija.

Po pamokų juk norisi draugams parodyti, kaip jis moka gerai vairuoti.

„Atvažiuoja jaunuolis į mokyklą, pasigiria klasės draugams teisėmis, pirmuoju automobiliu. Dažnai tai būna galingas automobilis. Na, o po pamokų juk norisi draugams parodyti, kaip jis moka gerai vairuoti.

Susisodina draugus ir prasideda problemos. Ir greitis tampa didesnis nei leistinas, ir vairavimas pavojingesnis“, – pastebi specialistas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija Panevėžyje

Tiesa, V.Šakėnas teigia, kad yra ir protingesnių jaunų vairuotojų, kurie supranta, kad kelyje yra naujokai ir nevaidina herojų prieš draugus.

„Neseniai girdėjau mokinių pokalbį. Jonas išsilaikė teises, pasisiūlė pavežti draugus. Liepė visiems užsisegti saugos diržus, net ir sėdintiems gale. Iki tol, kol keleiviai neprisisegė jis net variklio neužvedė. Aš paklausiau ir pagalvojau, kad pas jaunimą jau ir mąstymas atsiranda. Tai turėtų būti norma ir nereikėtų tuo stebėtis, kad vairuotojas prašo užsisegti diržus“, – gyvenimišką situaciją nupasakojo V.Šakėnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija Panevėžyje

Beje, specialistas pastebi, kad pirmamečiai vairuotojai padaro mažiau avarijų nei antramečiai. Pirmus metus dauguma vairuotojų yra gana atsargūs, o antraisiais metais juos apima klaidingas įsitikinimas, kad jie jau yra geri vairuotojai ir tuomet pasipila eismo įvykiai.

Kartais jauni vairuotojai aklai vadovaujasi kelio ženklais, nors geras vairuotojas turėtų numatyti ir kitų vairuotojų elgesį bei apgalvoti savo veiksmus į priekį.

„Tokių situacijų būna ir su mokiniais. Žiūri, kad jo kelias pagrindinis ir važiuoja nemažindamas greičio net tuomet, kai mato, jog iš šalutinio kelio neatidžiai išvažiuoja kitas eismo dalyvis.

Reikia prognozuoti ne tik savo, bet ir kitų klaidas. Kas iš to, kad įvyks avarija nors ir būsi nekaltas. O jei bus sužalotas kaltininkas? Ar tau pačiam bus gera, kad sužalosi žmogų nors ir esi teisus? O jei pats susižalosi? Geras vairuotojas tas, kuris gali išvengti incidentų ir prognozuoti situaciją į priekį“, – pokalbį baigė V.Šakėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų