„Žinoma, reikia ne tik automobiliu pasirūpinti, bet ir pačiam būti budresniam ir suprasti, kad sėsdamas į transporto priemonę vairuotojas tampa atsakingas ne tik už save, bet ir aplinkinius“, – sakė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Saulius Girdauskas.
Pakeisti padangas
Lapkričio 10-oji – svarbi diena vairuotojams. Tai laikas, iki kada pagal Kelių eismo taisykles būtina pasikeisti automobilio padangas į žiemines. Lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis šaltuoju laikotarpiu turi būti ne mažesnis nei 3 mm. Žieminės padangos geriau priglunda prie kelio, o pats gumos mišinys yra minkštesnis.
Keičiant padangas būtina įsitikinti, kad ant jų nėra fizinių pažeidimų ir objektyviai įvertinti padangų būklę ir amžių. Pastebėjus pažeidimus ar per laiką susidariusius dūlėjimo požymius, specialistai rekomenduoja įsigyti naujas.
Renkantis žiemines padangas taip pat patariama atsižvelgti į vietovę, kurioje bus daugiausia važinėjama.
Pavyzdžiui, dygliuotos padangos yra skirtos pagerinti automobilio sukibimą, todėl puikiai tiks važinėjantiems rečiau valomais užmiesčio keliais ar miško keliukais.
Daugiausia važinėjant reguliariai valomais miesto keliais dygliuotų padangų patariama vengti. Tuomet rekomenduojama rinktis minkštesnio gumos mišinio, mažiau dylančias padangas, kurios puikiai tinka apledėjusiuose keliuose. Važiavimui snieguotais keliais verta įsigyti padangas gilesniu protektoriumi.
Padangos – vienas pagrindinių, tačiau toli gražu ne vienintelis dalykas, kuriuo reikėtų pasirūpinti.
Dalykai, kurių nereikėtų pamiršti patikrinti
Padangos – vienas pagrindinių, tačiau toli gražu ne vienintelis dalykas, kuriuo reikėtų pasirūpinti paspaudus šaltukui.
„Gyvename tokiais laikais, kai labai skubame, o automobilis yra tapęs tokiu pat elementariu dalyku kaip mobilusis telefonas. Todėl dažnai pamirštame juo tinkamai pasirūpinti, o tai sukelia daug problemų ir net avarijų“, – perspėjo S.Girdauskas.
Jei šaltą žiemos rytą nenorite vargti prie neužsivedančio automobilio, dar prieš temperatūrai krentant žemiau nulio, patikrinkite akumuliatoriaus galingumą, taip pat ir bateriją. Ypač jei ji naudojama ne pirmą sezoną.
Taip pat privalu įsitikinti, kad stabdžių sistema veikia nepriekaištingai. Tai – būtina saugaus važiavimo automobiliu sąlyga, ypač, kai kelio danga yra slidi.
Atėjus žiemai derėtų patikrinti, kaip veikia salono oro filtrai, kad nerasotų ir neužšaltų langai, taip pablogindami matomumą.
Patariama pakeisti langų plovimo skystį ir įsitikinti, kad jis gali atlaikyti 30 laipsnių šalčio temperatūrą, kitaip žiemą papurškus stiklas kaipmat apsitrauks ledu. Būtina taip pat įsitikinti, ar aušinimo skystis atsparus šalčiui.
Jokia sistema negali atstoti gerai vairuojančio vairuotojo.
Tobulinti įgūdžius
Vis dėlto, net ir tinkamai paruošus automobilį, ekspertai vairuotojų prašo prie vairo neatsipalaiduoti ir esant prastoms oro sąlygoms išlaikyti ypatingą budrumą.
„Naujesniuose automobiliuose yra įdiegtos sistemos, padedančios suvaldyti automobilį praradus kontrolę, tačiau jokia sistema negali atstoti gerai vairuojančio vairuotojo.
Ypač tamsiu paros metu neapšviestose kaimo vietovėse, nes dažnas pėsčiasis ar dviratininkas vis dar nevilki liemenių ir nedėvi atšvaitų“, – sakė S.Girdauskas.
LASF prezidentas pataria atėjus žiemai patobulinti įgūdžius. Specialiuose mokymų centruose kartu su instruktoriumi galima išmokti, kokių veiksmų imtis ir kaip nesutrikti ekstremaliose situacijose.
„Pavyzdžiui, staiga iš gero sukibimo išvažiavus į apledėjusią dangą automobilis tampa nevaldomas. Vairuotojas turi žinoti, kad tokioje situacijoje negalima paleisti vairo ar staiga stabdyti. Bet tam reikia įgūdžių“, – sakė S.Girdauskas.
Branginkime gyvybę. Saugokime vieni kitus
Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos