Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip pažaboti kamikadzes be atšvaitų? Eismo specialisto siūlymas

Turbūt dauguma vairuotojų yra susidūrę su tokia situacija, kai prie perėjos atsistojęs senolis įnirtingai mosuoja ranka ir leidžia pravažiuoti automobiliams. Arba sena moteriškė ar vyras, pasiramstydami lazdele juda skersai gatvę ten, kur eiti negalima. Akivaizdu, kad senjorų mąstysena labai skiriasi nuo vairuotojų logikos. Kaip apsaugoti senolius nuo vis didėjančio automobilių srauto?
Žiemiškas Vilnius
Senolis su atšvaitu ant lazdelės eina per gatvę / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Visai neseniai įvyko avarija, kurios metu automobilis „Volkswagen Golf“, vairuojamas 53 metų vyro, partrenkė ir sužalojo į važiuojamąją kelio dalį išėjusią 87 metų pėsčiąją. Senolė dėl įvairių kūno sužalojimų buvo paguldyta į ligoninę, kur lapkričio 29 d. 21 val. 25 min. mirė.

Ką kiekvienas iš mūsų galime padaryti, kad apsaugotume savo senolius keliuose? Policininkai atkreipia dėmesį, kad vyresnio amžiaus žmonės kelyje orientuojasi prasčiau nei jaunesni – neįvertina atstumo iki transporto priemonės, juda lėtai, tad dažnai nespėja greitai pereiti gatvės ir pan.

Vairavimo mokyklos „Amplius“ vadovas ir saugaus eismo žinovas Artūras Pakėnas teigia, kad problema egzistuoja ir jos šaltinis yra tas, kad dažnas pėsčiasis nežino eismo taisyklių.

„Lietuvoje taip jau nusistovėjo, kad nors tiek pėstysis, tiek dviratininkas, tiek vairuotojas yra priskiriami eismo dalyvių kategorijai, taisykles išmanyti turi tik vairuotojas.“

Jis pripažįsta, kad senolių susodinti į mokyklos suolus ir aiškinti jiems, kaip veikia automobilis, kokios yra eismo taisyklės ir panašiai – per vėlu. Tačiau vairavimo specialistas siūlo vieną šviečiamąją priemonę, kuri, teisingai „ištransliuota“, gali atnešti naudos.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Pakėnas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Pakėnas

„Kodėl neišleidus mokomosios knygelės, pavadinimu „Pėsčiojo taisyklės“ arba „Pėsčiojo ir dviratininko taisyklės“? Tai galėtų būti leidinys su elementariomis taisyklėmis, kaip elgtis kelyje, taip pat supažindinimas su automobilio veikimo principu. Ją papildyti galėtų socialinė reklama, kuri būtu rodoma per televiziją. Galbūt tarp programų, kurias žiūri senoliai.“

„Manau, tai yra tiesiausias ir gal net vienintelis būdas, kaip mokyti senolius“, – svarsto Artūras Pakėnas.

Vairavimo specialistas taip pat teigia, kad tie filmukai galėtų būti tiek animuoti, tiek vaidybiniai, su senoliams žinomais aktoriais – kad tik žinia pasiektų pagyvenusius žmones.

Senjorų pasiteisinimai nejuokingi

Iš tiesų, išklausius senolių, nesaugiai einančių per gatvę (neleistinoje vietoje, be atšvaitų), argumentus, jie kelia šypseną: „taigi mašina turi lempas ir stabdžius, mane pamatys“, „jei parblokš, vis tiek kaltas vairuotojas.“

Dažnai pėstieji neįsivaizduoja, kad vairuotojai jų nemato iki paskutinės akimirkos. Juk daugelis senjorų rengiasi juodos spalvos drabužiais (nes tokios mados) ir nepasirūpina atšvaitais.

Štai teigiamas pavyzdys: 15min žurnalistas, važiuodamas su įmonės „Grinda“ kelio valytuvu, nufilmavo žmones, naktį kelią pasišviečiančius žibintuvėliais. Jie vairuotojo buvo pastebėti laiku.

VIDEO: Ką mato sunkvežimio vairuotojas naktį

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs