Kaip prailginti padangų tarnavimo laiką?

Kiekvienų metų rudenį vairuotojams tenka svarstyti, kaip elgtis artėjant lapkričio 10 dienai. Nuo šios dienos iki pat balandžio 1 d. – draudžiama eksploatuoti lengvuosius automobilius su vasarinėmis padangomis. Tad pagrindinis gyventojams kylantis klausimas – kokias padangas teks montuoti šiemet: jau turimas ar naujas?
Automobilių padangos
Automobilių padangos / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Aiškaus atsakymo, koks yra padangų tarnavimo laikas, nėra. Tačiau tai nereiškia, kad jomis naudotis galima neribotai. Padangos yra itin svarbi automobilio dalis, kurios kokybei būtina skirti pakankamai dėmesio.

Sprendžiant, ar padangos dar tinkamos naujam sezonui, rekomenduojama atkreipti dėmesį į kelis pagrindinius padangų eksploatavimą lemiančius faktorius. Donatas Vaickus, padangų bendrovės „Melga“ Utenos servisų direktorius, pastebi, jog, vengiant pagrindinių padangų nusidėvėjimą lemiančių veiksnių, tiek jau naudotų, tiek naujai įsigytų padangų tarnavimo trukmę galima prailginti.

„Tai, kiek laiko tarnaus transporto priemonės padangos, bene labiausiai priklauso nuo paties vairuotojo. Nei padangų gamintojai, nei prekybininkai padangų galiojimo trukmės nenurodo. Taip pat negalima įvardinti ir leidžiamos ridos ribos. Juk lenktynių trasoje padangos gali visiškai sudilti ir per vieną pasivažinėjimą. Tad viskas priklauso nuo to, kaip padangos naudojamos, prižiūrimos ir saugojamos“, – teigia D. Vaickus.

Akivaizdu, kad nėra būtina kiekvienam sezonui pirkti naujas padangas, visgi patys vairuotojai turėtų atidžiai stebėti, kokia jų padangų būklė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Rytinis policijos reidas Vilniaus aplinkkelyje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Padanga

Vairavimo įpročiai

Pastebėta, kad vidutiniškai su vienu padangų komplektu vairuotojai gali važiuoti bent keletą metų. Tačiau tai, ar padangos bus tinkamos ir kitam sezonui, labiausiai lemia vairavimo įpročiai. Jie stipriai veikia ir sezonines, ir universalias padangas.

Kiekvienas žmogus turi savo vairavimo stilių. Tačiau padangoms labiausiai kenkia ir jų nusidėvėjimą skatina aštrus manevravimas, stiprus akseleravimas bei stabdymas

„Kiekvienas žmogus turi savo vairavimo stilių. Tačiau padangoms labiausiai kenkia ir jų nusidėvėjimą skatina aštrus manevravimas, stiprus akseleravimas bei stabdymas“, – įspėja D. Vaickus.

Pasak eksperto, net drausmingiausi vairuotojai gali per greitai nudėvėti padangas, jeigu neskiria dėmesio vienam paprastam veiksmui – padangų slėgio tikrinimui. Verta įsidėmėti, kad padangų dėvėjimąsi spartina ir per daug, ir per mažai pripūstos padangos. Dėl netinkamo slėgio padangos dėvisi netolygiai, o tai stipriai trumpina jos resursą. Skirtingiems sezonams skirtos padangos taip pat dėvisi skirtingu greičiu.

„Žieminės padangos yra minkštesnės, todėl važiuojant asfaltu dėvisi greičiau. Tad, jeigu jomis važinėsite ir vasarą, jų rida tikrai sparčiau mažės. Tačiau žieminėmis padangomis važiuojant šaltuoju sezonu, jos gali tarnauti net ilgiau nei vasarinės. Šiuo metų laiku vairuotojai paprastai važiuoja lėčiau, rečiau leidžiasi į ilgas keliones, be to, padangų trintis su sniegu yra daug mažesnė“, – pasakoja D. Vaickus.

Specialistas įspėja, kad padangų tarnavimo laikui įtaką daro ne tik dėvėjimosi procesai, tačiau ir įvairūs kenksmingi faktoriai. Padangų dilimas yra natūralus ir neišvengiamas procesas, tačiau kenksmingi faktoriai, pavyzdžiui, staigus įvažiavimas į duobę, gali per trumpą laiką sugadinti padangą, nors ji nusidėvėjimo nepatirs.

Svarbiausia, kad padangų sandėliavimo vieta būtų švari ir padangos nekontaktuotų su naftos gaminiais bei kitomis cheminėmis medžiagomis

Laikymo sąlygų įtaka

Padangas pažeidžia ne tik įvažiavimas į duobes ar kiti incidentai vairuojant. D. Vaickus teigia, kad kartais net geriausi vairavimo įpročiai negalės užtikrinti ilgo padangų tarnavimo laiko. Padangų kokybei didelę įtaką daro ir jų tarpsezoninio saugojimo sąlygos.

„Svarbiausia, kad padangų sandėliavimo vieta būtų švari ir padangos nekontaktuotų su naftos gaminiais bei kitomis cheminėmis medžiagomis. Taip pat, saugomas padangas reikia saugoti nuo tesioginių saulės spindulių. Drėgmė ir dideli temperatūrų svyravimai taip pat greitina padangų senėjimą. Tiesioginiai saulės spinduliai skatina padangų gumos mišinį greičiau kietėti ir taip prarasti gerąsias savybes, o dėl temperatūrų svyravimų padangose gali atsirasti įtrūkimų. Netinkamai laikomos padangos ne tik sukietėja, tačiau ir susidėvi greičiau. Būna, kad po kelių mėnesių saugojimo netinkamomis sąlygomis, dar nesenų padangų protektorius pradeda skeldėti“, – įspėja D. Vaickus

Eksperto teigimu, kiekvienas gyventojas gali apsvarstyti, kur padangas laikyti – garaže ar specializuotame jų saugojimo centre, padangų prekybos vietose. Pastaruosiuose klientų padangos laikomos taip pat, kaip ir tos, kurios tausojamos prekybai, todėl galima užtikrinti idealias jų laikymo sąlygas.

Kai naujų padangų prireikia nepasibaigus sezonui

„Melga“ specialistas primena, kad padangų būklę svarbu stebėti ne tik jų keitimo laikotarpiu ir pataria reguliariai, bent kartą per mėnesį, apžiūrėti padangas. Tokiu būdu galima anksčiau pastebėti jų įtrūkimus ar slėgio pokyčius.

„Jeigu pastebite, kad nudilo padangos išorinės dalys, arba, priešingai, jų vidus, tai reiškia, kad padangoje buvo per mažas arba per didelis slėgis. Šių pokyčių pataisyti neįmanoma, tačiau ateityje koreguoti įpročius verta. Taip pat stebėkite padangų protektoriaus gylį. Žieminių padangų protektorius negali būti mažesnis nei 3,0 mm, o vasarinių – 1,6 mm. Jeigu pastebėjote gumbą, smulkius įtrūkimus, būtinai parodykite padangą specialistams ir apsisaugokite nuo padangos sprogimo rizikos“, – apibendrina D. Vaickus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis