Kaip taisyklingai pereiti kelią, jei nėra pėsčiųjų perėjos

Lyg grybai po lietaus prieš automobilius išdygstantys pėstieji – dažnas reginys. Kas yra važiuojamoji kelio dalis, daugeliui jų yra neįmenama mįslė.
Automobilis „Audi“ per perėją šovė nė nepristabdęs.
Pėstieji / Kadras iš vaizdo įrašo

„Partrenktas važiuojamąja kelio dalimi ėjęs pėsčiasis“, „nukentėjo į važiuojamąją kelio dalį išėjęs žmogus“ – tokios frazės iš eismo įvykių suvestinių kai kam užmena mįslę: kas gi yra ta važiuojamoji kelio dalis? Ar tikrai pėsčiajam ten – ne vieta?

„Važiuojamoji dalis yra viena iš kelio sudedamųjų dalių ir ji skirta transporto judėjimui, bet ne pėsčiajam“, – primena Alvaras Bacevičius, Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas.

Pareigūnas teigia, kad pėsčiasis savo matymo zonoje visų pirma turi surasti pėsčiųjų perėją, kad galėtų saugiai pereiti į kitą kelio pusę. O kaip tuomet, jei arti nėra pėsčiųjų perėjos? Ar įmanoma nepažeisti taisyklių?

Specialistai sako, kad pėsčiųjų perėjos situaciją pagerina ne visada. Dažniausiai jos pasiteisina ten, kur pėsčiųjų srautas išties didelis. Tačiau faktai byloja, kad net ir dryžuotoje kelio dalyje reikia būti itin atidiems. Praėjusiais metais pėsčiųjų perėjose žuvo 20, o, kirsdami važiuojamąją kelio dalį skersai, – 27 pėstieji. Netinkamas važiuojamosios kelio dalies perėjimas ir nepaklusimas eismo reguliavimo signalams užtraukia baudą nuo 23 iki 40 eurų.

Plačiau apie tai, kaip saugiai pereiti kelią, žiūrėkite LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

Peržiūrėti turinį naujame langehttp://www.lrt.lt/mediateka/irasas/100052?embed

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų