Nors Vilniuje ir pasnigo, eismo sąlygos tikrai geros. Tačiau Šiaurės Lietuvoje – tikra žiema gegužės mėnesį. Kaip praneša kelininkai, blogiausia situacija Šiaurės Vakarų ir Pietryčių Lietuvoje. Čia valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia šlapios. Tačiau vyrauja šlapdriba, pereinanti į lietų. Oro temperatūra – „klastinga“ – nuo 1 laipsnio šalčio iki 3 laipsnių šilumos.
Tiems vairuotojams, kurie tokią situaciją įvertino epitetu „pasaulio pabaiga“, siūlome kabinti raktelius ant vinies ir naudotis viešuoju transportu. Arba vėl persimontuoti žiemines padangas.
Na, o tiems, kuriems trumpam sugrįžusi žiema kelia ir teigiamas emocijas, pateiksime keletą rekomendacijų. Pirmas dalykas, kurį turėtumėte padaryti – vėl perjunkite savo vidinį kompiuterį (mąstymą) į žiemos režimą. Nes automobilio elgsena kardinaliai keičiasi. Ir visai nesvarbu, kuria ašimi jis varomas – kol nutirps sniegas, įsigalioja naujos taisyklės.
Štai kuriose vietose galite paslysti, jei neperprogramuosite savo smegenų.
1. Tiltai ir viadukai. Turbūt pastebėjote, kad daugybė avarijų, tiek per plikledį, tiek menkai pašalus, įvyksta ant tiltų ar viadukų. Taigi per tiltus ar viadukus važiuokite iš anksto sumažinę greitį – kad nereikėtų staigiai stabdyti ar manevruoti vairu. Antraip teks keisti ne tik padangas, bet ir kėbulo detales po nemalonaus kontakto su turėklu, kitu automobiliu ar šaligatvio borteliu.
2. Posūkiuose neslidinėkite, važiuokite vėžėmis. Ar pastebėjote, kad vos pasnigus sankryžose padaugėja nevaldomų „drifterių“? Tikrai nemažai vairuotojų į posūkį įvažiuoja per greitai ir jame neišsilaiko, padangos dėl šlapio sniego sluoksnio atitrūksta nuo kelio paviršiaus. Automobilis, veikiamas išcentrinės jėgos, slysta į šoną. Tokiu būdu kerta priešpriešinio judėjimo juostą. O kas, jei ten žalio šviesoforo signalo laukia kiti automobiliai?
Kitas svarbus dalykas. Jei važiuojate provėžomis, stenkitės kuo mažiau manevruoti, nes, vasarinėmis padangomis bandant išlipti iš vėžių, vasarinės padangos tikrai nepuls „draugauti“ su sniego koše. Kitaip tariant, automobilis taps nevaldomas, „užsiskersuos“.
3. „Jautrus“ vairas. Žinoma, panašių klaidų, kaip ir aukščiau surašytame punkte, pasitaiko tiesiog persirikiuojant į kitą eismo juostą ar lenkiant. Bet koks pernelyg staigus judesys vairu gali lemti šoninį slydimą, kuriam suvaldyti prireiks laiko ir įgūdžių. Todėl, keisdami judėjimo kryptį, elkitės taip, lyg kiaušinius vežtumėte – vairą sukite pamažu ir labai švelniai.
4. Stabdymas ABS: minkite iki dugno. Daugelis šiuolaikinių automobilių turi stabdžių antiblokavimo sistemą ABS. Jos veikimą galima pajusti stabdant tik ant ledo/sniego arba vasarą ant žvyro ar vandens baloje. Štai čia suveikia žmogaus psichologija: išgirdęs „traškėjimą-braškėjimą“, kurį skleidžia ABS, prasukanti slystantį ratą, vairuotojas bijo spausti stabdžio pedalą iki galo. Todėl stabdymas tampa neefektyvus.
5. FWD, RWD, AWD. Šios raidės žymi priekiniais, galiniais ir visais keturiais ratais varomų automobilių modifikacijas.
Dar viena klaida, kurią daro vairuotojai – jie ypatingą reikšmę teikia šioms trims raidėms. Neva, jei važiuoja AWD (4x4), tai apskritai nieko nereikia bijoti. Bet tai – tik mitas. Nepamirškite, kad slidžiame kelyje bet koks automobilis greičiau įsibėgėja, nei stoja.
Todėl geriausias vairuotojas yra tas, kuris sugeba išvengti paslydimų, pasirenka tikslią trajektoriją ir negąsdina kitų eismo dalyvių. O ne tas, kuriam pasiseka vargais negalais neatsitrenkti į kitą automobilį, medį ar stulpą.