Jų veikimo principas tarytum šviesoforų – padeda vairuotojams lengviau orientuotis, kokia yra iešmo padėtis, ar ji tinkama tolesnei jų važiavimo krypčiai. Jei iešmo kryptis netinkama, vairuotojas nuotoliniame valdymo pulte paspaudęs mygtuką prijungia srovės imtuvus prie tinklo ir taip išvengia troleibuso „ūsų“ – srovės imtuvų – nukritimo arba nuvažiavimo ne į tą pusę, rašo „MadeinVilnius“.
Mėlynosios rodyklės pasirodė prieš daugiau nei pusmetį ir jau spėjo sukurti teigiamų pokyčių: sumažėjo troleibuso „ūsų“ nukritimo atvejų bei padidėjo troleibusų greitis ir manevringumas – per seną jungtį jie važiuoja apie 5-10 km/val. greičiu, per naują gali drąsiai važiuoti 25-30 km/val., t.y. 20 km/val. greičiau.
„Dažnai krentantys troleibusų „ūsai“ sudarydavo nemenką kliūtį kelyje. Dėl jos ilgiau užtrukdavo ne tik troleibusai, bet ir kai kur jų aplenkti negalintys autobusai. Todėl viešasis transportas neretai atsilikdavo nuo tvarkaraščių, o tai neigiamai veikdavo viešojo transporto reputaciją. Naujovė palengvins vairuotojų darbą, užtikrins jų saugumą ir pagerins bendrą viešojo transporto eismą“, – sako JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) pažangios analitikos skyriaus vadovė Virginija Uzdanavičiūtė.
Mėlynos rodyklės įrengtos visų 16 troleibusų maršrutų trasose, tiksliau, 35-iose troleibusų kontaktinio tinklo atkarpose, kurių bendras ilgis sudaro 144 kilometrus. Šiai dienai Vilniaus mieste jų turime 27, o iki šių metų pabaigos jų gretas papildys dar 53.