Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

2016-ųjų prognozės: karas keliuose – aštrinami seni ir kuriami nauji ginklai

15min pateikia svarbiausių 2016 metų įvykių apžvalgą įvairiose srityse – nuo politikos ar ekonomikos iki sporto, pramogų ar mados. Pagal žuvusiųjų keliuose skaičių vėl esame tarp Europos lyderių, o eismo saugumo priemonės nedaro didelės įtakos. 2015-ųjų pradžioje iki nulio sumažinta leistina alkoholio norma 2 metų stažo neturintiems, o taip pat motociklininkams, taksi, krovininio ir keleivinio transporto vairuotojams, tačiau tai – ne pabaiga.
Rytinis policijos reidas Vilniaus aplinkkelyje
Asociatyvi nuotr.: policijos reidas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Nuo 2016-ųjų balandžio 1 dienos minėtų kategorijų vairuotojams viršijamas greitis didins ne tik riziką patekti į eismo įvykį, bet ir prarasti teisę vairuoti: daugiau nei 30 km/val. greitį viršiję žmonės gaus ne tik piniginę baudą, bet ir praras vairuotojo pažymėjimą. Už viršijimą nuo 30 iki 40 km/val. su teise vairuoti teks atsisveikinti nuo 3 iki 6 mėn., o už didesnį viršijimą laikotarpis dar ilgėja.

10 proc. eismo dalyvių žūsta avarijose, kurias sukėlė neblaivūs vairuotojai

Viršyti greitį Lietuvoje šiuo metu yra bene pigiausia Europos Sąjungoje. 30 km/val. ar daugiau greitį viršijantis žmogus atsipirktų 86 eurų bauda, kai daugelyje ES valstybių už tai grėstų susimokėti ne vieną šimtą eurų, o kai kur – ir prarasti vairuotojo pažymėjimą. 

Eismo ekspertai spėja, kad tai – tik laikina, ir po kelerių metų vairuotojo pažymėjimo atėmimas už tokį greičio viršijimą grės visiems, sėdintiems prie transporto priemonių vairo.

Panašia linkme juda ir kova su tais, kurie sėda vairuoti išgėrę. 2015-ųjų sausio 1 dieną tų pačių kategorijų (motociklų, sunkvežimių ir t.t.) vairuotojams buvo įvesta „0 promilių“ taisyklė – prieš sėsdami prie vairo, jie negali būti net ragavę alkoholinių gėrimų. Šį rudenį jau parengti projektai „nulinės ribos“ įvedimui visiems vairuotojams.

Dėl saugaus greičio nepasirinkimo įvyksta vienas iš penkių eismo įvykių Lietuvoje, o juose žūsta 30 proc. visų žuvusiųjų eismo dalyvių. 10 proc. eismo dalyvių žūsta avarijose, kurias sukėlė neblaivūs vairuotojai.

35 proc. vairuotojų, eismo įvykių kaltininkų, buvo 18-24 metų amžiaus. Seime 2015-ųjų rudenį pritarta pasiūlymui, kad 2 metų stažo neturintiems vairuotojams reikėtų riboti automobilių galią iki 0,06 kW/1 kg, taip nepatyrusiems paliekant tik itin negalingus automobilius, tačiau ši įstatymo pataisa dar turės būti priimta arba atmesta pavasarį. 

VISAS 2016-ųjų PROGNOZES RASITE ČIA

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?