Kas Lietuvoje gresia už nelegalų pasivažinėjimą ledu ir kiek kainuoja legalūs kursai su profesionaliais instruktoriais

Nors pastarosios žiemos Lietuvoje automobilių ir vairavimo entuziastų nedžiugina, visgi kasmet bent jau du ar trys savaitgaliai būna tokie, kuomet ledo storis leidžia automobiliu „lipti“ ant ledo. Tačiau čia iškyla kita dilema – kokią ledo trasą rinktis, kad pasivažinėjimas nesibaigtų vairuotojo pažymėjimo praradimu. Ir kur dalyvauti norint ne šiaip sukti ratus ledu, o iš tikrųjų tobulinti savo įgūdžius? Važiavimo ledu variantų yra. Tačiau kiek ir kas kainuoja?
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Nerijaus Jankausko / NJFoto nuotr.

Nelegalūs pasivažinėjimai – blogiausias pasirinkimas

Net jeigu ir esate garantuotas, kad ledo storis yra tinkamas, o tvenkinys – nuošalus, važiavimas ant ledo pagal įstatymus yra draudžiamas. Anksčiau policija už pasivažinėjimą ant ledo policija tik pagrūmodavo pirštu, tačiau pastaraisiais metais už tokius veiksmus kiekvienas vairuotojas rizikuoja netekti teisių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Virginijus Mačėnas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Virginijus Mačėnas

Panevėžio apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Virginijus Mačėnas patikino, kad šiemet chuliganiško vairavimo ant ledo atvejų Panevėžio rajone nėra registruota daug, nes šaltis užplūdo tik žiemos pabaigoje.

Įstatymai numato, kad važinėjimasis ledu, jei tokiais veiksmais keliamas pavojus kitiems asmenims ar turtui, yra traktuojamas kaip chuliganiškas vairavimas ir užtraukia baudą nuo 450 iki 550 eurų. Kartu atimamas ir vairuotojo pažymėjimas laikotarpiui nuo vienerių iki dvejų metų.

Tragiškas pasivažinėjimas ant ledo

Virginijus Mačėnas primena, kad nelegalūs pasivažinėjimai praeityje jau ne kartą baigėsi tragiškai. Paskutinis atvejis nuskambėjo itin garsiai. 2014-ųjų vasarį Panevėžio rajone ant Velžio užtvankos su kompanija savavališkai važinėjęs nepilnametis, teisių dar neturintis vairuotojas nesuvaldė „Subaru Impreza“ ir trenkėsi į pakrantės medžius. Incidento metu žuvo automobilio gale sėdėjusi keleivė.

TAIP PAT SKAITYKITE: Šumacheriu vadinamas Kuršių marių monstras: neįkainojami VW, „Nissan“ ir „Mercedes“ genai

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Subaru Impreza“ po avarijos
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Subaru Impreza“ po avarijos

Taigi nelegalūs pasivažinėjimai ledu kartais kainuoja ne tik vairuotojo pažymėjimą, bet ir gyvybes. Vadinti tokius važiavimus ledu įgūdžių tobulinimu irgi gana sudėtinga, kadangi eiliniam, mažai suprantančiam apie automobilio valdymą vairuotojui, be jokio trenerio ar specialisto pagalbos suprasti, kokie veiksmai ant ledo yra teisingi, o kokie ne, yra sunku.

Važinėjimas ledu gali būti traktuojamas kaip chuliganiškas vairavimas ir užtraukia baudą nuo 450 iki 550 eurų.

Išvada tokia, kad nelegalus važinėjimas ledu yra pavojingas, kainuoti gali brangiai, o naudos neįgudusio vairuotojo tobulėjimui beveik neduoda, todėl savavališkai to daryti nederėtų.

Legalios varžybos ant ledo – pramoga, kuri netiks visiškai „žaliems“

Teisėta alternatyva nelegaliems pasivažinėjimams – oficialios ir legalios varžybos ant ledo, kurias žiemą organizuoja įvairūs automobilių sporto klubai. Šiems renginiams rengti organizatoriai turi pasirūpinti leidimais, matuoti ledo storį, gauti saugumo planų patvirtinimą.

Tačiau yra ir kita medalio pusė. Nors dalyvavimas tokiose varžybose, registruojantis į vieną automobilių klasę dažniausiai kainuoja nuo 20 iki 40 eurų, bet visgi daugiau laiko praleidžiama stovint negu važiuojant. Daugeliu atveju vienoje klasėje užsiregistravęs dalyvis gauna tris ar keturis važiavimus, kuriuos sudaro trys-penki ratai trasoje. Čia matuojami trasos įveikimo laikai, trasa turi aiškius kontūrus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Pakruojo žiema 2017“ varžybos ant ledo
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Pakruojo žiema 2017“ varžybos ant ledo

Dažnu atveju trasoje automobiliai startuoja grupėje po kelis, todėl atsiranda rizika aplamdyti savo ar varžovo automobilį. Įgudusiems vairuotojams arba tiems, kurie dalyvauja automobilių sporte, tokie renginiai yra puiki pramoga ir ypač geras laiko praleidimo būdas, tačiau stoti į vieną eilę su kitais dar visiškai „žaliam“ vairuotojui yra pavojinga ir mažai naudinga.

Jei vairuotojas apie važiavimą ledu, o tuo labiau lenktyniavimą mažai ką supranta, tai dalyvavimas tokiuose renginiuose gali būti tik pramoga, o ne asmeninio tobulėjimo įrankis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Vairavimo akademijų siūlomi kursai: kaina „įkandama“ ne visiems, bet nauda – akivaizdi

Jeigu vairuojate automobilį, kurio kaina 300 eurų, jus gali išgąsdinti vairavimo akademijų siūlomų vienos ar dviejų dienų kursų kainos. Tačiau pabandykime detalizuoti, ką gauna vairuotojas, sumokėjęs kelis šimtus eurų už tokius kursus.

Tiesiog lakstyti ledu mūsų mokiniai negauna

Lietuvoje važiavimo ledu pamokas organizuoja keletas organizatorių. Vieni iš tokių – „Lexus akademija“ ir „BMW vairavimo akademija“.

„Lexus akademijai“ vadovaujantis Darius Grinbergas pasakoja, kad jo organizuojami kursai gali trukti vieną arba dvi dienas, o jų metu vien vairavimui skiriamos ištisos valandos.

„Vieną dieną gryno važiavimo ledu yra šešios valandos. Dviejų dienų programoje – dešimt valandų. Tiesiog lakstyti ledu mūsų mokiniai negauna. Yra įrengta trasa. Mes dirbame įvairiuose tos trasos segmentuose.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Darius Grinbergas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Darius Grinbergas

Žiūrime, kas darosi, ir mokomės, kas būna, kai paslysta automobilio priekis, kai pabėga galas. Mokomės, kaip maksimaliai išnaudoti ABS sistemos galimybes, kaip suvokti, kada stabilumo sistemos dar dirba ir kada jau yra per didelis greitis ir jos nebepadės.

Visa diena tokio darbo, kad žmogus po to patekęs į slidų kelią žinotų, ką daryti, kainuoja 370 eurų plius PVM, dviejų dienų kursai – 550 plius PVM. Į tai įeina absoliučiai viskas. Maitinimas ir taip toliau. Kursų ant ledo nauda neabejotina, o ir malonumas labai didelis“, – sakė „Lexus akademijos“ vadovas Darius Grinbergas.

Pasak Dariaus Grinbergo, pastaruoju metu važiavimo ant ledo poreikis kiek sumažėjo, kadangi Lietuvoje atsirado nemažai vietų, mokymo centrų ir autodromų, kuriuose įrengti slidžios dangos poligonai, veikiantys net ir vasarą.

Dar viena kompanija, taip pat siūlanti vairavimo ant ledo mokymus – „BMW vairavimo akademija“. Jai vadovaujantis Darius Jonušis kategoriškas – savavališkas važinėjimas ant ledo ne tik pavojingas, bet ir niekuo nenaudingas pačiam vairuotojui. Pasak pašnekovo, lyginti profesionaliai organizuojamus kursus su eiliniu pasivažinėjimu ant ledo yra neįmanoma.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Darius Jonušis
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Darius Jonušis

„Jeigu mes šnekame apie profesionalias varžybas, kur važiuoja licencijuoti sportininkai, tai ten mėgėjams durys yra uždaros. Jei tai mėgėjiškos varžybos, kuriose važiuoja maždaug kas nori, tai ten ir pavojaus yra truputėlį. Tačiau kita vertus, abu šie variantai yra tokie, kad tu geriau ar blogiau, bet važiuoti moki, arba pats sau pasakai, kad moki, bet ten tu negauni jokių pamokų. Tu tiesiog palakstei, „pagazavai“ ir viskas.

O mūsų akademijoje rengiami dviejų dienų mokymai. Buriame grupes po dešimt žmonių ir stengiamės daugiau neimti todėl, kad kiekvienas gautų dėmesio ir su kiekvienu galėtume padirbėti individualiai. Yra dvi dienos vairavimo, įskaitant ir dvi teorijos paskaitas.

Nelegalūs pasivažinėjimai ant ledo yra kvailystė.

Mūsų tipinis formatas – penktadienį ryte išvažiuojame, tuomet mokomės teoriją valandą ar pusantros, tuomet keturios, penkios valandos vairavimo, vėl teorija. Aišku, pietūs, vakarienė, pusryčiai ir kitą dieną dar keturios, penkios valandos vairavimo. Tai yra dvi dienos vairavimo ir viskas sudėliota nuosekliai, kad žmogus gautų naudos. Ne tik dėl to, kad palakstytų.

Kaina apie 600 eurų, bet automobiliai – mūsų, draudimai – mūsų, degalai, padangos, trasos kuoliukai, maistas – mūsų.

Nelegalūs pasivažinėjimai ant ledo yra kvailystė. Į juos aš žiūriu labai skeptiškai, nes tai neduoda naudos. Juk turi būti trasa, kuri apribotų tave lygiai taip pat, kaip kelyje.

Jei važinėji ledu bet kaip, tai nieko bendro su automobilio kontrole neturi. Kada yra civilizuotas renginys, kai yra trasa, instruktoriai, priežiūra, tik tada galima vadinti procesą mokymusi, tobulėjimu“, – pasakojo „BMW vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis