Kas nutiko šitam automobiliui? Vokietijoje toks „tiuningas“ labai populiarus

Daugybė žmonių vairuoti išmoksta dar būdami mokykloje. Kai kurie net praleidžia pamokas, kad tik greičiau gautų išsvajotą vairuotojo pažymėjimą ir galėtų sėsti prie vairo. Vairavimas tai ne tik malonumas, tai ir laisvės pojūtis ir galimybė išplėsti savo nuotykių teritoriją.
„Ellenator“ patobulintai automobiliais galima važinėti nuo 16 metų
„Ellenator“ patobulintai automobiliais galima važinėti nuo 16 metų / Ellenator iliustr.

Kai kurie žmonės automobilyje randa galimybę išreikšti save. Visgi, kažkodėl Vokietijoje jauniems vairuotojams brukami šie keisti automobiliai su visai greta sumontuotais galiniais ratais. Kodėl?

Priežastis labai paprasta – įstatymai. Jei yra įstatymas, kuris kam nors nepatinka, jį galima kaip nors apeiti. Vokietijoje, kaip ir daugelyje šalių, žmonės gali vairuoti automobilius tik sulaukę 18 metų. Jaunesni turi į mokyklą važiuoti motoroleriu, mažu keturračiu ar autobusu. Nebent jie turi pakankamai pinigų, kad įgytų A1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą, su kuriuo gali vairuoti štai tokį automobilį.

Lietuvoje A1 kategorija leidžia vairuoti motociklus, kurių variklio darbinis tūris yra tarp 50 ir 125 kubinių centimetrų, o galia neviršija 11 kw. Šių motociklų galios ir svorio santykis negali būti didesnis kaip 0,1 kW/kg. Taigi, jaunimas dažniausiai važinėja motoroleriais. Visgi ši kategorija leidžia važinėti ir triračiais, kurių galia neviršija 15 kW, tačiau jų gana sunku gauti.

VIDEO: Autofahren ab 16 | Einfach genial | MDR

Originalus sprendimas „klevo lapams“

Panašios taisyklės galioja ir Vokietijoje, bet ten buvo surastas įdomus būdas, kaip jas apeiti ir išspręsti tokių triračių trūkumą. Taisyklės teigia, kad jei vienos ašies ratai yra labai arti vienas kito, automobilis bus laikomas triračiu. Taip ir atsirado tokie automobiliai.

Vokietijoje veikia kelios įmonės, gaminančios tokius „triračius“, tačiau būtent Auto Ellenrieder yra garsiausia. Ji perdaro mažus automobilius į tokius „triračius“ – galinius ratus sumontuoja labai arti vienas kito. Tai, žinoma, nėra taip lengva – visa galinė važiuoklė yra keičiama, kai kuriuos komponentus tenka gaminti vietoje. Tenka padirbėti ir su varikliu – jo galia apribojama iki leistinų 20 AG (15 kW).

Pats variklis nėra keičiamas, tiesiog sumažinama jo galia. Vienas populiariausių modelių tarp jaunų žmonių, Fiat 500, gali būti pritaikytas A1 kategorijai maždaug už 5000 eurų. Žinoma, į garažą reikia pristatyti savo automobilį, jis į kainą nėra įtraukiamas.

Kodėl jaunimas nori tokių automobilių?

Kaip minėta anksčiau – dėl laisvės. Žinoma, sunkus ir nedaug galios turintis automobilis greitai nevažiuoja, tačiau turi visus privalumus: oro pagalves, ABS, ESP, oro kondicionierių, elektrinius langus ir t. t. Tai daug patogesnė transporto priemonė nei 11 kW motoroleris. Ir, kaip teigiama, gana patogi ir stabili. Kartais tokie automobiliai pasirodo ir lenktynių trasose (apie 3:47):

VIDEO: Nürburgring Crazy Vehicles Compilation 2017 Nordschleife - Cars that you won´t expect

Autoevolution.com teigia, kad toks automobilis gali išvystyti 90 km/h greitį ir juo galima važinėti ir garsiaisiais Vokietijos greitkeliais. Taigi juo galima neblogai pakeliauti dar ankstyvoje jaunystėje. Taip gerinami vairavimo įgūdžiai, kurie praverčia po poros metų siekiant įprasto automobilio vairavimo pažymėjimo.

Minusas – didelė automobilio kaina. Fiat 500 ir taip nėra labai pigus automobilis, tenka sumokėti dar 5000 eurų už jo modifikavimą, o jau po poros metų jį tenka parduoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų