Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauno kelių policijos viršininkas V.Lukošius: „Eismo kultūrą lemia žmonių sąmoningumas“

Vis didesnei visuomenės daliai nebeįsivaizduojant savo kasdienio gyvenimo be naujausių technologijų, naudojimasis mobiliaisiais telefonais vairuojant jau tapo opia problema eismo saugumui. Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius periodiškai Kelių policijos vykdomų reidų rezultatus vertina gerai ir pastebi, kad vairuotojų įpročiai keičiasi.
Vigintas Lukošius
Vigintas Lukošius / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

– Kaip vertinate šios savaitės Kelių policijos reidų rezultatus Kaune? Ar tikėjotės panašių skaičių, kokius turime?

– Rezultatus vertinu gerai, bet tik kalbant apie pačius skaičius ir užfiksuotus Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, susijusius su draudimu vairuojant naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis. Per savaitę nustatėme apie 300 šios rūšies KET pažeidimų, tokių skaičių ir tikėjomės, tačiau kiek realiai vyksta tokių pažeidimų, galime tik spėlioti. Vertinčiau puikiai, jei intensyvių policinių priemonių metu nebūtų užfiksuotas nei vienas KET pažeidimas.

– Už draudimo vairuojant naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis nesilaikymą gresia ne tik piniginės baudos, bet ir vairuotojo pažymėjimo praradimas. Kokiais atvejais vairuotojai gali sulaukti griežtesnės atsakomybės ir netekti vairuotojo pažymėjimo?

– Baudos dydis ir asmeniui suteiktos specialiosios teisės atėmimo trukmė parenkama atsižvelgiant į pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, asmenybę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes. Kai yra vien atsakomybę sunkinančių ar kitų asmens padėtį bloginančių aplinkybių vairuotojas gali sulaukti ir asmeniui suteiktos specialiosios teisės atėmimo.

– Jūsų manymu, ar Administracinių nusižengimų kodekse numatyta atsakomybė yra pakankama? Galbūt reikėtų ją griežtinti?

– Ne tik atsakomybės griežtinimas lemia eismo kultūrą. Visų pirma – žmonių sąmoningumas. Būtent tokios prevencinės priemonės, kaip vykdoma šiuo metu, ir yra skirtos skatinti žmonių sąmoningumą, formuoti teisingus įpročius ir požiūrį į nustatytą tvarką.

Ne tik atsakomybės griežtinimas lemia eismo kultūrą. Visų pirma – žmonių sąmoningumas.

– Kaip bendrai keičiasi vairuotojų įpročiai vairuojant? Ar dabar vairuotojai aktyviau naudojasi mobiliojo ryšio priemonėmis vairuojant nei anksčiau? Gal pastebėjote naujų įpročių?

– Vairuotojų įpročiai tikrai keičiasi į gerąją pusę, bet ne taip greitai, kaip norėtųsi. Pastebime, kad dabar vairuotojai aktyviau naudojasi laisvų rankų įranga. Atsiranda vis daugiau naujų automobilių su moderniomis technologijomis, kurios vairuotojams padeda naudotis mobiliaisiais įrenginiais nepažeidžiant KET. Taip pat pastebime, kad anksčiau dominavo kalbėjimas telefonu vairuojant transporto priemonę, o dabar pasitaiko nemažai atvejų, kuomet vairuotojai naršo internete, rašo trumpąsias žinutes ar naudojasi kitais funkcionalumais.

– Taigi, pritariate, kad tokios technologinės priemonės, kaip laisvų rankų įranga, ausinės ženkliai prisideda prie eismo saugumo?

– Be abejonės. Tokios priemonės padeda vairuotojams būti mažiau išsiblaškiusiems ir atidžiau stebėti eismą. Tačiau mūsų siūlymas, jei galima išvengti pokalbio telefonu dalyvaujant eisme, nesinaudoti telefonu net ir naujausių technologijų pagalba.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Įvykio vietoje
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Įvykio vietoje

– O kaip Jūs rekomenduotumėte elgtis vairuotojams, kurie neatidėliotinai turi pasinaudoti mobiliuoju telefonu vairuojant?

– Kad ir koks svarbus ir neatidėliotinas skambutis bebūtų, jį atlikti rekomenduojame tik tuomet, kai nedalyvausite viešajame eisme nei kaip vairuotojas, nei kaip pėsčiasis. Nors ir nedraudžiama vairuojant naudotis mobiliuoju telefonu su laisvų rankų įranga, tačiau tai neužtikrina saugaus vairavimo. Naudodamas telefoną, vairuotojas nebus susikoncentravęs į eismo sąlygas ir iškilus avarinei situacijai gali ne taip sklandžiai ir efektyviai atlikti reikiamus veiksmus.

– Kaip dažniausiai vairuotojai teisinasi?

– Vairuotojai teisinasi, kad telefonu nekalbėjo „prie ausies“, todėl tai, anot jų, ne pažeidimas, nors vairuotojas laikė rankose telefoną ir bendravo įsijungęs garsiakalbį. Taip pat dažnai teigia, jog norėjo tik įsijungti navigaciją ar atmesti skambutį. Kartais pasitaiko ir sakančiųjų apie labai svarbius skambučius iš darbo, vaikų mokyklos ir pan., dėl to jie, esą, turėjo būtinai paimti telefoną į rankas.

Nors ir nedraudžiama vairuojant naudotis mobiliuoju telefonu su laisvų rankų įranga, tačiau tai neužtikrina saugaus vairavimo.

– Ar pastebite kitų netinkamo elgesio vairuojant pavyzdžių, kurie kelia grėsmę eismo saugumui ir trukdo vairuotojams būti atidiems kelyje?

– Vienas dažniausiai pasitaikančių netinkamų įpročių – valgymas automobilyje. Pastebime, kad vairuodamos moterys dažosi lūpas, dažnai vairuotojai rūko. Nepamirškime, jog cigaretės suradimas, prisidegimas taip pat atitraukia dėmesį nuo vairavimo.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Reido akimirka
Arno Strumilos / 15min nuotr./Reido akimirka

Pareigūnai primena, kad visą šią savaitę (lapkričio 16-20 d.) šalyje vykdo prevencines priemones, skirtas užkardyti naudojimąsi mobiliojo ryšio priemonėmis vairuojant ir skiria ypatingą dėmesį šios rūšies Kelių eismo taisyklių nesilaikantiems vairuotojams.

Už draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis (išskyrus tuos atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas) nesilaikymą Administracinių nusižengimų kodeksas numato pinigines baudas nuo 60 iki 90 eurų arba teisės vairuoti transporto priemonę atėmimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos