Įsibėgėjant pavasariui ir šylant orams, Kauno keliuose galima išvysti vis daugiau elektrinių paspirtukų ir kitų dviračių transporto priemonių vairuotojų. Vieniems tai – patogi susisiekimo priemonė, kitiems – maloni pramoga. Vis dėlto, svarbu nepamiršti, kad norint saugiai pasiekti savo kelionės tikslą ar tiesiog pasimėgauti važiavimu, svarbu laikytis Kelių eismo taisyklių, kurios galioja ir elektrinių paspirtukų vairuotojams – apie tai kauniečiams šiandien priminė Kauno apskrities policija.
Šios dienos popietę Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – Kauno apskr. VPK) Kelių policijos valdybos pareigūnės miesto centre vykdė prevencinę priemonę, skirtą elektrinių paspirtukų vairuotojams ir dviratininkams, atkreipiant dėmesį į pėsčiųjų ir dviračių vairuotojų daromus Kelių eismo taisyklių (toliau – KET) pažeidimus.
Pareigūnės tikrino, kaip elektrinių paspirtukų vairuotojai laikosi KET, kartu dalijo ir vizualinę medžiagą apie KET reikalavimus šiems eismo dalyviams, priminė aktualiausias taisykles bei dažniausiai daromus pažeidimus, pvz., kertant važiuojamąją kelio dalį.
Dviratininkams teko įsivertinti, ar jų vairuojamos transporto priemonės atitinka nustatytus reikalavimus.
Kodėl tai svarbu?
2020 metais Kauno apskrityje įvykusių eismo įvykių metu buvo sužaloti 6 elektrinių paspirtukų vairuotojai ir 1 keleivis, iš jų didžioji dalis (4) – nepilnamečiai, byloja Kauno apskr. VPK praėjusių metų statistika. Įvykusių eismo įvykių priežastys pačios įvairiausios: vengta susidūrimo su dviračiu ir nuvažiuota nuo kelio, nepraleista automobilio važiuojant dviračiu taku, šaligatviu ar kertant važiuojamąją kelio dalį, vairuota esant neblaiviam.
2020 m. vien Kauno apskrityje žuvo 1 dviratininkas, dar 93 buvo sužeisti.
Praėjusiais metais Kauno apskrityje žuvo 1 dviratininkas, dar 93 buvo sužeisti. Statistika taip pat rodo, kad pernai nepilnamečiai dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai pateko į 20 eismo įvykių, nes nesilaikė Kelių eismo taisyklių.
Vienos iš akciją surengusių pareigūnių teigimu, ne visi žino, kad asmenys, važiuojantys paspirtukais be variklio yra prilyginami pėstiesiems, tad jiems galioja ir visi pėstiesiems keliami Kelių eismo taisyklių reikalavimai: „Tai, kas draudžiama pėstiesiems, draudžiama ir paspirtukų vairuotojams, tai reiškia, kad paspirtukų be variklio vairuotojai negali važiuoti dviračių takais, važiuojamąja kelio dalimi, kirsti važiuojamąją dalį tose vietose, kur yra transporto ar pėsčiųjų atitvarai, o gyvenvietėse – ir ten, kur yra skiriamoji juosta (išskyrus pėsčiųjų perėjas ir sankryžas), o štai elektrinių paspirtukų vairuotojai turėtų žinoti KET reikalavimus, skirtus dviračių vairuotojams“.
Pareigūnė akcentuoja, kad kiekvienas paspirtuko šeimininkas privalo domėtis savo transporto priemonės technine specifikacija, nes tuo remiantis, galioja ir skirtingos KET. Taip pat pareigūnė primena, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams, kaip ir pėstiesiems, ir dviratininkams už šiuos KET pažeidimus taikoma administracinė atsakomybė.
Mieste policijos pareigūnių kalbinti kauniečiai teigė važinėjantys atsakingai, žinantys ir besilaikantys Kelių eismo taisyklių, tačiau pasitaikė ir tokių, kurie dėl keleto KET pažeidimų buvo draugiškai įspėti.
Akciją, skirtą elektrinių paspirtukų vairuotojams bei dviratininkams planuojama surengti ir po savaitės. Kauno pareigūnės tikisi, kad tokios prevencinės priemonės atkreips gyventojų dėmesį ir paskatins būti atidesnius kelyje dėl savo ir kitų eismo dalyvių saugumo.