Anot Vairuotojų praktinio mokymo vadovo Vytauto Šakėno, keleiviai vienokią ar kitokią įtaką vairuotojui daro.
Užtenka kalbinti vairuotoją ir šis jau savo mintis ir dėmesį nukreipia nuo eismo. Pasak eksperto, labiausiai keleivių įtaką jaučia jauni vairuotojai, turintys nedidelę vairavimo patirtį.
„Keleiviai įtaką tikrai daro, o ypač tuomet, jei vairuotojas yra nepatyręs. Bet koks klausimo uždavimas, replika ar vadovavimas gali išmušti iš vėžių vairuotoją.
Aišku, patyrusiam vairuotojui keleivių elgesys nėra toks didelis veiksnys, tačiau jei jauną vairuotoją keleiviai prajuokins, sunervins ar kitaip jam kliudys vairuoti, vienoje ar kitoje situacijoje tai gali privesti prie eismo įvykio“, – sako Vytautas Šakėnas.
Keleiviai įtaką tikrai daro, o ypač tuomet, jei vairuotojas yra nepatyręs.
Veikiausiai patys „sunkiausi“ keleiviai automobilyje yra girtos kompanijos, kurios dar ir vartoja alkoholį važiuojant.
Tuomet vairuotoją blaško ne tik didelis triukšmas salone, bet ir įkyrūs keleivių veiksmai, dėl kurių vairuotojas negali tinkamai susikaupti ir dėmesį, kurį turėtų skirti keliui, yra priverstas atiduoti keleiviams.
„Jei keleiviai išgėrę, jie labai blaško. Pagrindinis dalykas, ką jie daro, tai nuolat ragina važiuoti greičiau, nepraleisti pėsčiųjų ir kitaip pažeidinėti kelių eismo taisykles.
Alkoholio vartojimas automobilyje irgi nervina vairuotoją. Vairuotojas neturėtų užsiimti keleivių tramdymu ir raminimu, raginimu neprilaistyti alaus ant sėdynių.
Derėtų sustoti ir pasakyti keleiviams, kad jei jie šitaip elgsis, gali lipti iš automobilio ir namo eiti pėsčiomis“, – sako Kęstutis Pukas.
Specialistai sako, kad kartais ir pats jaunas vairuotojas siekia pasirodyti prieš savo keleivius, o kelionės saugumas dažnai priklauso nuo to, kas sėdi šalia vairuotojo automobilyje.
Jaunas vairuotojas vienaip važiuos veždamas savo šeimą, draugus, merginą, o dar kitaip kai šalia sėdi jo viršininkas. Būtent tai puikiai atspindi, kokia yra keleivių įtaka eismo saugumui.