Tam įtakos turi permainingi Lietuvos orai, paspartinę kelio dangų nuovargio ciklą, tad nusimato nemažai kelio darbų, o iš vairuotojų tikimasi supratingumo.
Permaininga žiema paliko savo pėdsaką keliuose
Anot A. Braželio, ties minimaliomis teigiamomis ir neigiamomis ribomis balansuojanti oro temperatūra, gausūs ir įvairūs krituliai, gausus druskos tirpalų ir mišinių naudojimas barstant kelius lemia asfalto dangos sluoksnių deformaciją. Dangoje susidaro mikroskopiniai plyšiai, kuriose kaupiasi vanduo. Temperatūrai nukritus žemiau nulio jis virsta ledu. Kadangi ledo tūris spaudžiant nedideliam šaltukui yra didesnis nei vandens, ledas ima ardyti asfaltą.
„Dėl permainingų orų susidarę mikroskopiniai plyšiai taip pat užsipildo kelių priežiūrai naudojamomis medžiagomis – įvairiomis smėlio, žvyro, atsijų kombinacijomis – kurios, oro temperatūrai vėl pakilus, trukdo vykti grįžtamosios deformacijos procesams ir kelio dangai „užsigydyti“ susidariusius plyšius“, – dangos nusidėvėjimo procesą aiškina A. Braželis.
Kelio darbams pasitelkiami pažangesni metodai
„YIT Lietuva“ atstovo teigimu, dažnu atveju po žiemos atsiradusiems pavieniams kelio dangos pažeidimams pašalinti užtenka kosmetinio remonto. Jeigu kelio konstrukcija yra gerai įrengta ir stipri, kokybiškas kosmetinis remontas pašalinant lokalius pažeidimus gali užtikrinti saugią kelio eksploataciją kad ir dešimčiai metų. Visgi duobės dažnai „lopomos“ ir keliuose su stipriai susidėvėjusia asfalto danga. Tokiu atveju siekiama užtikrinti saugų naudojimąsi keliu, iki rimtesnės jo renovacijos.
„Kelių remontui siekiame pasitelkti pažangiausius metodus ir medžiagas, kurios leistų užtikrinti dangai keliamus techninius reikalavimus ir maksimaliai prailginti jos eksploatacijos terminą, o tuo pačiu sutrumpinti remonto darbų laiką. Asfalto gamyboje nuolatos išbandome naujoves, įvairius priedus, kurių tikslas – pagerinti tam tikras dangos savybes. Taip pat, jeigu tai yra suderinama su konkrečiu asfalto mišiniu, taikome tvarius sprendimus – pakartotinai naudojame nufrezuotą ir perdirbtą asfaltą“, – pasakoja A. Braželis.
Stengiasi sukelti kuo mažiau nepatogumų
A. Braželis pažymi, kad atliekant kelio remonto darbus visuomet siekiama kuo mažiau sutrikdyti eismą. Visgi visiškai išvengti trukdžių dažniausiai yra neįmanoma, todėl kelininkai tikisi iš vairuotojų supratingumo ir kantrybės. Kaip bebūtų, keliai yra remontuojami visų mūsų patogumui ir saugumui.
„Pagrindinėse miestų transporto arterijose, kur svarbu užtikrinti gerą eismo pralaidumą, remonto darbus paprastai vykdome naktimis, kuomet gatvės ištuštėja. Kitur taikomi greičio apribojimai, eismas paskirstomas taip, kad būtų užtikrintas tiek vairuotojų, tiek darbininkų saugumas. Žinoma, visuomet stengiamasi darbus užbaigti, kaip įmanoma, greičiau, tačiau remontas gali užsitęsti dėl nepalankių orų, atsiradusių nenumatytų darbų ar įvairių kliūčių – pavyzdžiui, darbininkų atrastų jokiuose planuose ar brėžiniuose nepažymėtų inžinerinių tinklų ar užkastų konstrukcijų ar jų dalių. Visgi bendrai vidutinis kelio darbų atlikimo laikas technologinių inovacijų dėka trumpėja“, – sako A. Braželis.
Darbai laukia ir mieste, ir užmiestyje
A. Braželis pažymi, kad šiemet Vilniuje toliau bus tęsiami pagrindinių miesto transporto infrastruktūros arterijų remonto darbai. Dėl to vairuotojai turėtų pasidomėti, kokiose miesto dalyse, kada ir kokie eismo organizavimo pakeitimai planuojami. Tokią informaciją galima rasti Vilniaus miesto savivaldybės interneto svetainėje. Atsižvelgiant į eismo ribojimus, jei įmanoma, verta koreguoti savo kelionių planus ir maršrutus, aplenkiant gatves, kuriose vykdomi darbai.
„Šiemet, pagal Vilniaus miesto Rytinės ir Pietinės dalių remonto, priežiūros ir rekonstrukcijos sutartis, „YIT Lietuva“ atliks pagrindinių sostinės gatvių, tokių kaip Pramonės, Liepkalnio, A. Kojelavičiaus, Tūkstantmečio, Dariaus ir Girėno, Savanorių pr. – dangų remonto darbus. Atliekant šiuos darbus iš viso bus įrengta 11 km naujos asfalto dangos su atnaujintais kelio elementais. Pagal su miesto savivaldybe pasirašytas sutartis, taip pat sutvarkysime Metalo, Škotų, Upelio, Paeglinės sodų gatves. Be to, numatyta naujai išasfaltuoti ir ne tokias intensyvias vietinės reikšmės, D kategorijos, gatves Grigiškėse, Naujojoje Vilnioje, Trakų Vokėje ir kitose mažesnėse seniūnijose“, – sako A. Braželis.
„YIT Lietuva“ taip pat yra laimėjusi keletą valstybinių konkursų, kurių pagrindu jau tvarkomi regioninės reikšmės keliai įvairiose Lietuvos vietose.
Šiemet bendrovė taip pat įgyvendins tokius Lietuvos automobilių kelių direkcijos iniciatyva vykdomus projektus, kaip geležinkelio pervažos kelyje Vievis-Maišiagala-Nemenčinė rekonstrukcija, krašto kelio Trakai-Rūdiškės-Pivašiūnai-Alytus ruožo nuo 25,787 km iki 30,477 km kapitalinį remontą, taip pat krašto kelio Molėtai-Pabradė ruožo nuo 17,925 km iki 23,074 km kapitalinį remontą.