„Pėsčiųjų perėjų saugumo problema sprendžiama įvairiomis techninėmis priemonėmis – įrengiama vis daugiau iškiliųjų „plato“ kalnelių, montuojamos saugumo salelės, diegiamas kryptimis LED pėsčiųjų perėjų apšvietimas, statomi mirksintys įspėjamieji LED žibintai, o dauguma pavojingiausių pėsčiųjų perėjų paženklinamos specialia stabdymo kelią sumažinančia danga. Tačiau siekiant, kad pėsčiųjų perėjos taptų dar labiau matomos, šių dienų gatvėms reikia daugiau inovatyvių sprendimų“, – teigė susisiekimo ir civilinės infrastruktūros gerinimo įmonės „Biseris“ direktorius Paulius Arštikys.
Lietuvoje bandoma nauja praktika – Vilniaus Viršuliškių gatvėje įrengtas įspėjantis apie vaikus kelio ženklas, po kuriuo esančiame LED ekrane vaizduojamas ne tik pravažiuojančio automobilio greitis, bet ir bauda, kuri gresia, jeigu greitis yra viršijamas.
„Tyrimai parodė, kad tokio tipo ženklai vairuotojus priverčia labiau reaguoti dėl daromo KET pažeidimo. Įtakos tam turi ir tai, kad pažeidimą gali matyti aplinkiniai vairuotojai, pėstieji ir kiti eismo dalyviai. Ir gresianti bauda, ir tai, kad prasižengimą mato aplinkiniai eismo dalyviai, verčia vairuotojus permąstyti savo elgesį gatvėje ir sulėtinti važiavimo greitį“, – sakė P. Arštikys.