Jeigu šios istorijos herojų būčiau kalbinusi prieš kelerius metus, tikriausiai jį pristatyčiau kaip motociklų entuziastą. Kai kam motociklas – tik pramoga, bet Linui tai buvo pagrindinė susisiekimo priemonė, naudojama kiekvieną dieną. Kai kas pasikeitė. Pašnekovas jau kurį laiką motociklo nevairuoja. Kodėl, paklausite?
Apsaugojo speciali apranga
„Prieš kelerius metus motociklu važiavau autostrada iš Kauno link Klaipėdos“, – pasakojimą pradėjo jis. Anot Lino, važiuojantį jį aplenkė automobilis. Ne šiaip aplenkė, o staiga įšoko prieš mane į pirmąją eismo juostą ir be aiškios priežasties, visai netikėtai, važiuojamoje dalyje puolė stabdyti.
Pamenu, kad staigiai paspaudus stabdžius motociklas tapo nevaldomas.
„Ir aš buvau priverstas staigiai stabdyti, nes supratau, kad atsitrenksiu. Pamenu, kad staigiai paspaudus stabdžius motociklas tapo nevaldomas. Laikas bėgo lėtai – viską mačiau tarsi filme. Pagalvojau, kad dabar tai bus šakės. Nučiuožiau per abi autostrados juostas ir trenkiausi į skiriamąją tvorelę“, – kalbėjo pašnekovas.
Visas įsitempiau, o kai kūnas nustojo čiuožti, pakėliau vieną ranką, kitą, o tada kojas – norėjau įsitikinti, kad valdau, ir patikrinti, ar sunkiai susižeidžiau“, – pasakojo Linas.
Laimei, rimtų sužalojimų Linas išvengė. Vaikinas įsitikinęs, kad jį išgelbėjo speciali motociklininko apranga ir, žinoma, sėkmė. „Atsipirkau tik giliais nubrozdinimais“, – paaiškino jis ir svarstė, kad tik per stebuklą viskas baigėsi laimingai: antra juosta važiavo kitas automobilis, kuris, laimei, spėjo sustoti.
Jis prisiminė, kad labiausiai tą dieną nusistebėjo kitų eismo dalyvių geranoriškumu. Pastebėję parkritusį motociklininką vairuotojai stabdė automobilius, teiravosi apie savijautą ir siūlė pagalbą. Tačiau Linas rimčiau nenukentėjo, skubios medikų pagalbos taip pat nereikėjo – užteko susitvarstyti nubrozdinimus.
Motociklo nusprendė atsisakyti
Kalbėdamas apie šio įvykio pasekmes Linas atskleidė, kad ilgą laiką nevairavo, atsirado baimė. Vėliau motociklu važinėdavosi tik mieste ir jokiu būdu – priemiestyje, kur greitis didesnis ir išauga avarijos rizika. Galiausiai pašnekovas apskritai atsisakė motociklizmo idėjos ir šiandien vairuoja tik automobilį.
„Laikau save pavyzdingu ir net „nuobodžiu“ vairuotoju“, – sakė Linas ir pridūrė, kad šis įvykis tik dar labiau paskatino elgtis atsakingai.
„Matydamas motociklininkus stengiuosi būti jų nebyliu draugu eisme. Esu labai atsargus ir juos saugau“, – baigdamas pokalbį kalbėjo pašnekovas.
Avarinis motociklo stabdymas – išmokstama treniruojantis
15min kalbintas Lietuvos techninio sporto centro vadovas V.Visockis paaiškino, kad ekstremalioje situacijoje labai daug kas priklauso nuo motociklininko profesionalumo. Anot jo, spustelėjus automobilio stabdžius suveikia papildomos sistemos, pavyzdžiui, ABS. Tinkamai sustabdyti motociklą reikia daug daugiau įgūdžių.
„Motociklą reikią stabdyti ir ranka ir koja, šie veiksmai turi būti labai gerai suderinti. Negali spausti ir per daug staigiai, nes gali parkristi. Tai įgūdis, kuris turėtų būti treniruojamas“, – paaiškino jis.
Svarbiausia taisyklė motociklininkams
Pašnekovo nuomone, kiekvienas motociklininkas turi gerai žinoti vieną gyvybiškai svarbią taisyklę: tu nesi pagrindinis eismo dalyvis. Kalbant paprastai, kaip paaiškino V.Visockis, kartais motociklininkai įsivaizduoja, kad yra gerai matomi, tačiau klysta.
„Tai dažniausiai pasitaikanti klaida, – pridūrė pašnekovas. – Motociklas greitėja žymiai sparčiau už automobilį, todėl reikėtų žinoti, kad kiti eismo dalyviai to gali nepastebėti. Be to, automobilyje yra riboto matymo kampai. Taigi, labai svarbu nedaryti staigių judesių.“
Pasak 15min pašnekovo, geras motociklininkas turi gebėti tinkamai ir greitai įvertinti kiekvieną situaciją.
Tinkama motociklininkų apranga ir šalmas
Paklaustas, ar speciali motociklininkų apranga gali padėti išsaugoti gyvybę, V. Visockis svarstė, kad tinkami drabužiai gali padėti išvengti sužalojimų.
„Aš labai skeptiškai vertinu pasisakymus, kad speciali apranga nėra būtina. Beje, pasitaiko ir tokių atvejų, kai motociklininkai tik dėl vaizdo pasipuošia gražiais šalmais, kurie nelaimės atveju nė kiek neapsaugotų“, – patirtimi pasidalijo pašnekovas, rekomenduodamas rinktis uždaro tipo šalmus.
15min primena:
- Galvos traumos yra pagrindinė motociklininkų mirties priežastis įvykus avarijai. Moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas (sertifikuotas), tinkamai užsegtas, reikiamo dydžio motociklininko šalmas mažina traumų riziką 69%. Kviečiame pažiūrėti videoįrašą, kuriame paaiškinama, kaip veikia šalmo apsauga ir kodėl uždaro tipo šalmas yra geriausias pasirinkimas.
- Taip pat kiekvienas vairuotojas turi atminti, kad prieš pradėdamas lenkti privalo įsitikinti, kad lenkimui būtina eismo juostos dalis yra laisva ir nebus kliudoma kitoms transporto priemonėms. Ne mažiau svarbu užtikrinti saugų atstumą nuo lenkiamos transporto priemonės.
- Kelių eismo taisyklės vairuotojui draudžia staigiai stabdyti, jeigu tai nebūtina eismo saugumui (KET 135.4.).
- Jeigu yra lėtėjimo juosta, ketinantis sukti vairuotojas privalo iš anksto persirikiuoti į šią juostą ir lėtinti greitį tik joje (KET str. 111).
Brangink gyvybę. Keliaukime saugiai
Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.