Įvertinus visus surinktus duomenis, konstatuota, kad 40-metis įmonės vadovas vasario 27 d. Vilniaus vakariniame aplinkkelyje važiavo 181,4 km/val. greičiu (įvertinus 24,6 km/val. paklaidą, viršijo nustatytą greitį net 102 km/val.), pavojingai manevravo tarp kitų ta pačia kryptimi važiuojančių automobilių, nerodydamas posūkio šviesos signalų, važiavo trečiąja eismo juosta, kai pirmoji eismo juosta laisva. Vilniaus vakariniame aplinkkelyje maksimalus leistinas greitis yra 90 km/val.
Už šiuos pažeidimus minėtam asmeniui pareigūnai įteikė administracinį nurodymą su siūlymu per mėnesį sumokėti pusę galimos minimalios baudos, t.y. 225 eurus. Taip pat už šį pažeidimą asmeniui buvo skirtas teisės vairuoti atėmimas 1 metams. Jei vairuotojas nesumokės baudos ir nepristatys vairuotojo pažymėjimo policijai, jam gali būti skirta 450–550 eurų bauda ir atimta teisė vairuoti nuo 1 iki 2 metų.
Kokiais greičiais važinėja bandomieji automobiliai?
Šis įvykis sukėlė didelį rezonansą. Juk galingus prabangius automobilius potencialiems pirkėjams suteikia daugelis automobilių pardavėjų.
Ar jie stengiasi išvengti tokių incidentų, ar auklėja savo klientus? Ir kiek tokių „kelių erelių“ po tokių bandymų vėliau susimoka baudas už KET pažeidimus?
BMW atstovai daugiau automobilių šiam kelių ereliui neduos
„Modus Group“ atstovas, BMW ir MINI prekės ženklų vadovas Lietuvoje Aurimas Tamašauskas teigia, kad ši istorija apie vasario mėnesį vykusį bandomąjį „BMW 530D xDrive“ važiavimą įmonei žinoma. Įprasta tvarka bandomieji automobiliai suteikiami potencialiems klientams. Važiavimas gali vykti dalyvaujant prekybininko atstovui ar be jo, šiuo konkrečiu atveju asmuo automobiliu naudojosi nedalyvaujant prekybininko atstovui.
Naudotojas įsipareigoja naudotis automobiliu pagal paskirtį, laikytis automobilio eksploatavimo instrukcijų, kelių eismo taisyklių.
Prieš klientui atliekant bandomąjį važiavimą yra pasirašoma dvišalė sutartis (tarp kliento ir pardavėjo), kurioje tiksliai nurodomas bandomojo važiavimo pradžios ir pabaigos laikas bei automobilio naudojimo sąlygos. Naudotojas įsipareigoja naudotis automobiliu pagal paskirtį, laikytis automobilio eksploatavimo instrukcijų, kelių eismo taisyklių (KET), rekomendacijų bei įprastai keliamų reikalavimų.
„Bendradarbiavome su policijos pareigūnais aiškindamiesi pažeidėjo tapatybę. Pateikėme visą tyrimui reikalingą informaciją bei bandomojo važiavimo sutartį, tokiu būdu identifikuodami tikrąjį pažeidėją.
Kiekvieną kartą suteikdami automobilius bandomiesiems važiavimams tikimės, kad vairuotojai su jais elgsis atsakingai, laikydamiesi KET taisyklių, rūpindamiesi savo ir kitų eismo dalyvių saugumu. Ateityje šiam piliečiui automobilių bandomiesiems važiavimams suteikti neplanuojame“, – teigė Aurimas Tamašauskas.
Konkrečios statistikos, kiek tokių atvejų per metus užfiksuojama, „Modus Group“ atstovas nepateikė. Tačiau tvirtino, kad tokie atvejai reti.
„Audi“ atstovai taip pat gauna policijos pranešimų
Kristapas Mennikas, „Audi“ rinkodaros ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos šalyse sako, kad šių sportiškų automobilių testavimas (bandomasis važiavimas) yra įprasta praktika tiek klientams, tiek ir žiniasklaidos atstovams.
„Pasitaiko atvejų, kai po bandomųjų važiavimų gauname pranešimų ir/ar baudų dėl greičio pažeidimų. Šios baudos yra apmokamos tų, kurie tuo metu buvo pasiėmę automobilį bandyti. Tokia sąlyga yra įrašyta ir gana griežtoje sutartyje, kurią pasirašo kiekvienas, norintis atlikti bandomąjį važiavimą su Audi automobiliais. Tai yra įprasta praktika.
Negalime užtikrinti, kad net ir pasirašę griežtas sutartis, vairuotojai nepasinaudos galimybe išmėginti automobilio pajėgumų net ir miesto keliuose.
Be to, visada, pasiimdamas automobilį bandymui, vairuotojui suteikiama instrukcija kaip jį valdyti, kadangi saugumas mums yra svarbiausia.
Tačiau mes negalime užtikrinti, kad net ir pasirašę griežtas sutartis, vairuotojai nepasinaudos galimybe išmėginti automobilio pajėgumų net ir miesto keliuose – už saugumą ir kultūringą vairavimą visuomet pirmiausia atsako vairuotojas. Ir Audi automobilių testuotojams mes visada akcentuojame jų atsakomybę bei jų pačių ir kitų eismo dalyvių saugumą“, – sakė Kristapas Mennikas.
„Porsche“ vairuotojai taisykles pažeidžia retai?
Įgalioto „Porsche“ atstovo Lietuvoje bendrovės „Prime Auto“ direktorė Rasa Klimavičiūtė antrina kolegoms: atvejų, kuomet būtų fiksuojamas didelis greičio viršijimas bandomųjų važiavimų metu ir už tai skirtos baudos vairuotojams, įmonės istorijoje pasitaiko labai retai.
Bendrovės atstovai, gavę policijos užklausimą apie KET pažeidimą, pareigūnams nurodo vairavusio asmens tapatybę, ir viskas.
Pasak Rasos Klimavičiūtės, „Porsche“ vairuotojai, norintys išbandyti ekstremalų vairavimą, dalyvauja „Porsche Driving Academy“ pamokose. Jose kartu su instruktoriumi, profesionaliu lenktynininku Robertu Kupčiku simuliuojamos ekstremalios situacijos, mokomasi jas suvaldyti. Tokių pamokų metu dalyviai ne tik patiria ekstremalių pojūčių, bet ir gauna įgūdžių kaip apsaugoti save ir kitus eismo dalyvius.
Beje, savo vairavimo akademijas turi ir BMW bei „Lexus“.