„Kelių gaidelių“ sindromas: vienintelis vaistas – e-policija?

15min GAZAS visad laukia skaitytojų siūlomų temų ar pateikiamų klausimų, nes jie – „iš realaus gyvenimo“. Todėl nusprendėme paviešinti ir šį skaitytojo Andriaus filmuotą siužetą.

Temą siūlykite gazas@15min.lt.

„Sveiki, šiandien dideliu greičiu lėkdamas greitkeliu man užkišo kelią BMW. Taip nejuokingai, kad šakės. Po to ėmė lenkti pro dešinę pusę ir nulėkė tolyn... Turiu priekinės ir galinės kameros įrašus“, – rašė Andrius.

Iki Marijampolės buvo likę 15 km. Bet jokia švenčiausioji mergelė Marija turbūt nebūtų padėjusi, susidarius avarinei situacijai. Skaitytojas taip pat atkreipė dėmesį, kad BMW Slyva atlėkė be priekinio registracijos numerio.

Šiuo įrašu skaitytojas pasidalijo tik su 15min GAZAS, policijai jo nesiuntė. Todėl kreipėmės į pareigūnus: komentaro ir paaiškinimo, kokia yra pranešimų apie pažeidėjus tvarka, kaip apdorojama informacija.

Policija neoficialių skundų nekomentuoja

Jorūnė Liutkienė, Lietuvos kelių policijos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė, paaiškino, kad LKPT viešai nekomentuoja galimai padarytų pažeidimų ir skundų, kurie buvo gauti neoficialiai. Ir siūlo skaitytojams naudotis „e-policija“, pranešant apie pažeidimus.

Pasak J.Liutkienės, per portalą „e-policija“ gautas skundas patenka į policijos registruojamų įvykių registrą. Iš jo pagal teritoriją nukreipiami konkrečiam įgaliotam / atsakingam pareigūnui, kuris, gavęs medžiagą, pradeda tyrimą: išnagrinėja situaciją, įvertina visas su įvykiu susijusias aplinkybes ir tik tada nustato padarytus pažeidimus.

„Skaitytojui siūlome pateikti medžiagą e-policija portale ir vairuotojo veiksmai bus įvertinti“, – paragino Jorūnė Liutkienė.

Vairavimo ekspertas: situacija pavojinga

Situaciją, užfiksuotą skaitytojo, sutiko pakomentuoti Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius. Jo teigimu, niekaip kitaip situacijos nepavadinsi – chuliganiškas vairavimas.

„Akivaizdu, kad tai yra KET pažeidimas, BMW manevras labai pavojingas. Lenkti pagalbine juosta arba kelkraščiu – labai pavojinga. Tokių manevrų esu matęs ir Lietuvoje, ir užsienyje – tokių veiksmų toleruoti negalima. Nelabai įsivaizduoju, kas to vairuotojo galvelėje, jei jis važiuoja kelkraščiu. Jei apvažiuotų, tarkime, spūstį ir iškart nusuktų į dešinę stovint abiem juostoms, būtų bent logiškas paaiškinimas. O dabar – lėkimas, ir tiek“, – sakė V.Milius.

Saugaus eismo ekspertai ne kartą yra kartoję, kad didžiausia problema, sukurianti galimybę reikštis „kelių gaideliams“ – žinojimas, kad, ko gero, liks nenubaustas.

„Kontrolė yra labai svarbus niuansas. Skirtingose šalyse kontrolė skiriasi. Lietuvoje jos akivaizdžiai trūksta. Bet akivaizdu, kad mūsų vairuotojams trūksta ir vidinės kultūros. Esame keistai neramūs. Ir ta neramybė atveda prie daugybės nelaimių“, – apibendrino V.Milius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų