Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Kelių „gudručio“ savybė, kuri labiausiai erzina eismo „kolegas“

Vairuodami automobilį sprendimus priimame kiekvieną sekundę. Prieš nuspręsdami atlikti manevrą kelyje, pirmiausia turėtume įsitikinti, kad galime jį atlikti taip, jog nekiltų pavojus kitiems eismo dalyviams. Ar tikrai visada tai padarome ir kokia to kaina, jei pražiopsome ar numojame ranka?
Posūkis į kairę
Posūkis į kairę / Savivaldybės nuotr.

Netinkami sprendimai kelyje visada sukelia pavojingų situacijų, o kuo daugiau per laiko tarpą priimam sprendimų, tuo daugiau šansų suklysti. Skuba – vairuotojo priešas. Ji neretai būna avarijų priežastimi, nes yra neatsiejama nuo pavojingo manevravimo ir nesaugaus greičio.

Nardantys tarp automobilių

Artėja ruduo ir eismas miestų gatvėse bus intensyvesnis. Kai automobilių daugiau, daugiau ir skubančių. Atsiranda norinčių būti pirmiems, todėl ne taip jau retai matome pavojingai ir nuolat iš vienos juostos į kitą manevruojančius, saugaus greičio nesilaikančius vairuotojus.

Eismo dalyvių skubėjimas gatvėse sukelia chaosą. „Stumdymasis“ tarp automobilių yra ne tik pavojingas, bet ir erzina kitus eismo dalyvius, o kuo daugiau nervingų vairuotojų, tuo daugiau eismo įvykių. Erzina ir amžinai skubantys „gudručiai“, nestojantys į automobilių (pavyzdžiui, norinčių pasukti į kairę) eilės galą, o važiuojantys tiesiai ir tik prieš pat šviesoforą bandantys įsibrauti į eilę. Daugelis vairuotojų pasakys, kad tai – bene labiausiai erzinanti kitų vairuotojų savybė.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Spūstys Vilniuje
Lukas Balandis / BNS nuotr./Spūstys Vilniuje

Tačiau didžiausią grėsmę kelia lekiantys dideliu greičiu, nardantys tarp automobilių, nesilaikantys saugaus atstumo, besielgiantys taip, tarsi norėtų visus kitus eismo dalyvius išstumdyti. Kas įdomiausia, aplenkia jus toks lakstūnas, nuskuodžia į priekį, o po keliolikos sekundžių jūs jį susitinkate prie raudono sankryžos šviesoforo. Užsidegė žalias šviesoforo signalas, lakstūnas sucypė padangomis ir nulėkė, o prie kitos sankryžos vėl lūkuriuoja, vėl kartu laukiate žalio signalo. Kur nuskubėjo? Niekur. Kiek atliko manevrų? Dešimtis kartų daugiau nei jūs, dalis iš jų – pavojingi.

Kiekvienas manevras (persirikiavimas į kitą juostą, lenkimas) yra didesnio pavojingumo veiksmas, nei važiavimas tiesiai. Vairavimo instruktoriai tą turėtų nuolat aiškinti būsimiems vairuotojams, nuo pat pradžių diegti tinkamo elgesio kelyje normas. Vairavimo stilius turi būti taupus: kuo mažiau manevrų (įskaitant ir staigų greitėjimą), tuo geriau.

Dar blogiau būna kai kelyje susitinka du „ereliai“. Tada prasideda greičio ir manevrų dvikova – kuris iš jų pasirodys gudresnis, greitesnis, šaunesnis. Kitiems eismo dalyviams tokios dvikovos kelia didelį pavojų, bet toli gražu nerodo nei profesionalumo nei išmonės.

Įspūdingas skirtumas

Vairavimas vis labiau apkrautuose keliuose yra pakankamai įtemptas, tačiau neretai jis tampa nervingu, nes prie visko prisideda ir stresas, kurį sukelia įžūlūs vairuotojai, nesugebantys žvelgti toliau savo nosies galiuko. Nors vairavimo kultūra tikrai gerėja, bet vis dar nėra tokia, kokia galėtų būti.

Rikiuotis į kitą juostą, nepaisant joje važiuojančių automobilių bei užtveriant jiems kelią, gudriai apvažiuoti spūstis, slinkti kairiąja eismo juosta, kai vidurinė ar dešinė tuščia – dažnai matomi reiškiniai. Kelių eismo taisyklių pažeidimų statistika rodo, kad 2022 metais už kelių policija nustatė 324 chuliganiško vairavimo atvejus, o 3 844 kartus vairuotojai buvo nubausti už tai, kad sukėlė pavojingas situacijas (netinkamas lenkimas, išvažiavimas į priešingą eismo juostą, kelių eismo taisyklių pažeidimas ir pan.)

Tuo tarpu maksimalaus leistino greičio viršijimo pažeidimai pernai buvo fiksuojami 664 358 kartus. Gali susidaryti įspūdis, kad greitį viršijančių yra kelis šimtus kartų daugiau nei pavojingai manevruojančių, tačiau reikia įvertinti tai, kad greičio viršijančius užfiksuoti paprasčiau, tam yra įvairių modernių techninių priemonių, o kadangi viršytas leistinas maksimalus ar nepasirinktas saugus greitis yra dažniausia eismo įvykių priežastis, tokiems pažeidimams skiriamas ypatingas dėmesys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas