Juk pagrindinis atostogų metas yra vasara, tad rugsėjis – laikas visų sugrįžimui į eismą. Prie to prisideda ir studentai bei moksleiviai, kuriems prasideda mokymosi sezonas. Vieni patys juda į įstaigas, kitus veža tėvai, treti užpildo viešojo transporto įrenginius bei šaligatvius. Viso to rezultatas – itin intensyvus eismas, kurį galima būtų pavadinti rugsėjo pasiutpolke.
Vilniuje, eismo intensyvumą skaičiuojančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ duomenimis, automobilių skaičius pirmomis rugsėjo savaitėmis padidėja 30–60 procentų. Vietose, kuriomis vasarą galima pravažiuoti be sustojimo, susidaro eismo spūstys, o ten, kur liepą ar rugpjūtį jos trukdavo keliasdešimt minučių, rugsėjį išsitęsia iki kelių valandų.
Vairuotojams tai – kantrybės išbandymas. Tačiau turime kelis patarimus, kaip išvengti streso ir dėl to kylančių problemų staiga suintensyvėjus eismui.
Pirmasis įmanomas tik turint galimybę pakoreguoti darbo laiką. Jeigu dirbate nuo 8 iki 17 valandos, darykite tai nuo 7 iki 16. Arba nuo 10 iki 19. Analogišką taktiką reikėtų pasirinkti ir vežant bei paimant vaikus iš darželių ar mokymo įstaigų. Daugelyje sostinės ir kitų didžiųjų miestų gatvių piko metu laikomas 7.30–9.00 val. laikotarpis ryte ir 16.30–18.00 popiet. Jeigu įmanoma jo išvengti – mažiausiai pusvalandis kiekvieną dieną yra sutaupytas.
Antras patarimas, tinkamas visiems – kiekvienai kelionei mieste rezervuoti daugiau laiko. Jeigu tai piko metas, nepasididžiuokite prie planuojamos kelionės trukmės pridėti 20 minučių ar pusvalandį. Jeigu vidurdienis – bent 10 minučių. Laiko sutaupyti tai nepadės, tačiau nereikės nervintis vėluojant į susitikimą ar krepšinio rungtynes. O streso sumažinimas – geras sprendimas bet kokiai problemai.
Trečias dalykas, kuriuo gali pasinaudoti kiekvienas – išmaniosios programėlės. Populiarios yra „Google Maps“ bei „Waze“, tačiau tą pačią funkciją sostinėje neblogai atlieka ir „Šviesoforai.lt“. Jos stebi eismo situaciją realiu laiku ir įspėja apie eismo spūstis, incidentus kelyje bei vidutinį transporto greitį konkrečioje atkarpoje. Taip pat gali pasiūlyti pačius greičiausius maršrutus, kurie tik įmanomi tuo metu.
Ketvirtas patarimas – atidumas. Rugsėjį gatvėse knibžda daugybė žmonių, kurie per perėjas eina žiūrėdami į mobiliuosius telefonus. Nemažai jų miesto gatvėse žengia tik pirmuosius metrus ir yra atvykę iš nedidelių kaimiškų vietovių, tad jie ne iškart įpras prie didelio eismo intensyvumo. Galiausiai, ilgėja tamsusis paros metas, tad net jeigu ir pavyksta laikytis pirmų trijų patarimų bei išvengti eismo spūsčių, patariame gatvėse neskubėti ir atidžiau žvalgytis į šaligatvius, nes kai kurie eismo dalyviai gali netikėtai atsidurti važiuojamojoje dalyje.