Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ko dažnai neįvertina vairuotojai, prieš keisdami automobilio padangas

Automobilių servisuose prasidėjo pavasarinis sujudimas. Visgi iš sandėliukų ir garažų traukdamas vasarines padangas toli gražu ne kiekvienas vairuotojas kritiškai įvertina jų būklę. Sprendimą naudoti dar vieną sezoną tas pačias padangas dažniau nulemia ne protektoriaus gylis, o finansinis aspektas. Tačiau ar visada įvertiname, kiek gali kainuoti važiavimas nusidėvėjusiomis padangomis, liaudiškai tariant, „basomis“?
Automobilis
Automobilis / 123RF.com nuotr.

„Nusidėvėjusios padangos negali užtikrinti geriausių padangų savybių stabdant, automobiliui akvaplanuojant šlapiu paviršiumi ir manevruojant posūkiuose. Preleminariais duomenimis, padangai nusidėvėjus per pusę jos stabdymo kelias stabdant ant šlapios kelio dango didėja 2,5 karto. Ypatingai norėtųsi atkreipti dėmesį tų vairuotojų, kurių padangos nusidėvėję daugiau nei 3 mm, kadangi tokios padangos nebegali užtikrinti efektyvaus vandens pašalinimo. Važiuojant su tokiomis padangomis reikia ypatingo atidumo esant šlapiai kelio dangai, lyjant lietui, nes automobilis greičiau ima akvaplanuoti ir tampa nevadomas“, – perspėjo žinomas lenktynininkas ir „Continental“ pardavimų vadybininkas Baltijos šalims ir Kaliningradui Paulius Macevičius.

Kaip patikrinti padangų nusidėvėjimo lygį

Galima rasti įvairių patarimų, kaip patikrinti, ar padangos dar tinkamos naudojimui. P.Macevičius pataria tai daryti tiesiog pamatuojant protektoriaus gylį keliose padangos protektoriaus vietose – šonuose ir centre. Taip pažiūrėjus galima pamatyti, kad padanga galbūt buvo eksploatuojama jai turint per aukštą slėgį arba atvirkščiai – turint per mažą slėgį. Jeigu išsidėvi centrinė padangos dalis, reiškia, kad padanga buvo perpūsta, jeigu daugiau išsidėvi šoninės dalys, vadinasi, buvo slėgio trūkumas. Štai kodėl, anot lenktynininko, labai svarbu tikrinti padangų slėgį periodiškai, ypac prieš ilgesnes keliones.

Važiuojant nusidėvėjusiomis padangomis, esant šlapiai kelio dangai ar lyjant lietui, automobilis greičiau ima akvaplanuoti ir tampa nevadomas.

Daugelis tikriausiai yra pastebėję, kad priekinės ir užpakalinės automobilių padangos dėvisi nevienodai. Tai priklauso nuo to, kokia yra automobilio varomoji ašis. Priekiniais ratais varomų automobilių labiau dėvisi priekinės padangos. „Tam tikros jėgos padangas veikia ir automobiliui įsibėgėjant, ir stabdant, tad turėdama kontaktą su asfaltu padanga labiau dyla. Galiniai automobilio ratai šiuo atveju yra kaip priekaba – įsibėgėdami priekiniai tempia užpakalinius, tad jie dyla daugiausia tik stabdymo metu“, – sako pašnekovas ir pataria keičiant padangas prieš sezoną priekines sukeisti su užpakalinėmis, kadangi vienos bus nusidėvėjusios mažiau.

„Continental“ atstovas nerekomenduoja pirkti senesnių nei 5 metų padangų ir rinktis naujas. Net jeigu važinėjate ne ypač daug, padangos gali būti paveiktos tiek sandėliavimo, tiek kitų rizikos veiksnių. Didelę įtaką padangų būklei turi ir išoriniai veiksniai jas jau sumontavus, tai jau minėtas netinkamas slėgis, kuris gali labai stipriai paveikti ir jos ridą, ekonomiškumą kuro atžvilgiu ir netgi važiavimo komfortą bei saugumą.

Tad P.Macevičius pataria prieš kiekvieną sezoną pasitikrinti padangų protektoriaus gylį ir jį įvertinus su specialistais priimti sprendimą, ar padangos dar tinkamos eksploatacijai ir saugiam vairavimui.

123RF.com nuotr./Automobilis
123RF.com nuotr./Automobilis

Kokias padangas rinktis, jeigu senosios susidėvėjo?

Nepriklausomi automobilistams skirti žurnalai dažnai daro įvairius padangų bandymus, siekdami nustatyti patikimiausias, geriausias savybes turinčias padangas. Remdamiesi šiais bandymais žmonės gali įvertinti padangas ir visas jų stipriąsias savybes. Į tai vertėtų atkreipti dėmesį ir renkantis „batus“ savo automobiliui.

„Continental“ koncernas pagrindinį dėmesį skiria saugumui, investuodamas į tai didžiules pinigų sumas.

Anot lenktynininko, automobilis su kelio danga liečiasi tik per padangas. „Tačiau jeigu užvažiuotume ant A4 popieriaus lapo, pamatytume, koks iš tiesų nedidelis plotas turi užtikrinti, kad būtų pašalintas vanduo ir automobilis neakvaplanuotų bei suteiktų visas būtinas savybes saugiam ir efektyviam vairavimui. Ir stabdant, ir greitėjant tik labai nedidelė padangos dalis remiasi į dangą, tačiau vaidina labai didelį vaidmenį mūsų saugumui“, – įtikinamai paaiškina kokybiškų padangų reikšmę saugiam važiavimui P.Macevičius.

Pašnekovo teigimu, „Continental“ koncernas pagrindinį dėmesį skiria saugumui. Padangų tobulinimas yra nenutrūkstantis procesas, tad nauji tiek protektoriaus rašto, tiek gumos mišinio sprendimai ieškomi pastoviai. „Padangų bandymai tiek laboratorijose, tiek kelyje vyksta be sustojimo. Nuolat ieškoma, ką galima būtų atnaujinti ir pagerinti padangų savybes ir tie procesai kainuoja didžiulius pinigus. Šis gamintojas labai daug investuoja, kad padangos būtų išskirtinai saugios, turėtų išskirtines savybes vairuojant automobilį, jį stabdant, greitėjant ir manevruojant“, – vardija lenktynininkas.

Tarkime, šiais metais „Continental“ pristatė revoliucines padangas su guminiais dygliais, kurių galvutės yra metalinės. To iki šiol nėra padaręs nei vienas kitas gamintojas. Šios dygliuotos padangos bus pristatytos ateinančiam žiemos sezonui ir pasižymės ne vien geresnėmis savybėmis važiuojant snieguota danga ar ledu, bet ir užtikrins mažesnį garsą automobilio salone ir išorėje bei mažiau gadins kelio dangą.

Didžiulio dėmesio kokybei bei saugumui dėka šis gamintojas tapo didžiausiu originalios komplektacijos automobilių gamintojų tiekėju. Kas trečias naujas automobilis, nuriedantis nuo konvejerio, yra su „Continental“ padangomis. „Šis glaudus bendradarbiavimas su automobilių gamintojais padeda būti lyderio pozicijoje saugumo srityje. Automobilių gamintojai, pasirinkdami mus, parodo savo pasitikėjima, o mes žinome, kokios padangos bus tinkamiausios naujiems automobiliams ir geriausiai atitiks jų technines charakteristikas“, – sako P.Macevičius.

Kas trečias naujas automobilis, nuriedantis nuo konvejerio, yra su „Continental“ padangomis.

Ar turintiems senesnius automobilius būtina pirkti Premium gamintojo padangas? Anot pašnekovo – tikrai ne. Jei jūsų automobilis yra senesnis, jūs galite rinktis iš antrinių šio gamintojo ženklų. „Continental“ Lietuvoje turi tokius 6: tai Uniroyal, Barum, Gislaved, General Tire, Viking, Matador. „Jų technologijos yra truputį senesnės, nei naudojamos naujausiose šio gamintojo padangose, todėl yra perteikiamos į antrinius ženklus. Žmogui, turinčiam 8-10 metų automobilį, jos yra puikiai tinkamos, nes kai automobilis buvo naujas, šios padangos buvo to paties lygmens. Tačiau jos yra tikrai daug geresnės kokybės nei nežinomų gamintojų produkcija“, – neabejoja P.Macevičius.

Tačiau turintiems naujus ir galingus automobilius, turėti geras ir patikimas padangas, pasak lenktyninko, yra būtina. „Nes tai vienintelis elementas, kuris liečiasi su kelio danga ir jeigu jūs turėsite superautomobilį su puikiais stabdžiais, galingu varikliu ir puikia važiuokle, bet neturėsite gerų padangų, jūs negalėsite išnaudoti tų puikių elementų vien dėl to, kad tos padangos tiesiog neleis šiems elementams atlikti savo darbo. O pajusti gerą važiavimo emociją galima tik su geromis padangomis“, – įsitikinęs pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?