Kodėl ir dieną privaloma važinėti su įjungtais žibintais?

Automobilis su įjungtais žibintais geriau pastebimas tiek galinio vaizdo veidrodėlyje, tiek apniukusią dieną, sako Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus Gražvydas Jakubauskas. „Geresnis matomumas prisideda prie didesnės eismo saugos“, – tvirtina jis.
Eismas Geležinio Vilko gatvėje
Eismas Geležinio Vilko gatvėje / Rūtos Strakšaitės/15min.lt nuotr.

LRT radijo klausytojas įsitikinęs, kad dieną važinėti įjungtomis artimosiomis automobilių šviesomis nėra prasmės, ir klausia, kada vyriausybė panaikins šį reikalavimą.

„Kada vyriausybė panaikins reikalavimą važinėti įjungtomis artimomis šviesomis? Kasmet iš vairuotojų tai išplėšia 90 mln. litų. Tai yra pagalba prekybininkams ir verslininkams, kurie pardavinėja automobilių dalis“, – mano LRT radijo klausytojas.

Prieš aštuonis metus Lietuva pagal žuvusių kelyje skaičių pirmavo Europos Sąjungoje (ES). Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus G.Jakubausko teigimu, reikalavimo važinėti su įjungtomis artimosiomis šviesomis buvo imtasi kaip vienos iš saugumo priemonių.

„Statistiškai būtų labai sunku įvertinti, kiek artimųjų žibintų naudojimas dieną padėjo“, – sako specialistas.  Tačiau, anot jo, nuo tada, kai įvestas visas kompleksas priemonių kartu su reikalavimu įjungti artimąsias šviesas dienos metu, žuvusiųjų skaičius kelyje sumažėjo 20 proc.

Nuo tada, kai įvestas visas kompleksas priemonių kartu su reikalavimu įjungti artimąsias šviesas dienos metu, žuvusiųjų skaičius kelyje sumažėjo 20 proc.

„Buvo ir neigiamos visuomenės reakcijos, kad tai tikrai neduos efekto, nepadės. Matome, kad dabar pakito ir visuomenės nuomonė. Sutinkama, kad važiuoti su artimaisiais žibintais yra kur kas saugiau“, – teigia G.Jakubauskas.

Pasak Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vadovo, dienos metu pastebėję automobilį be žibintų jaučiame, kad jis matomas prasčiau, ypač apniukusią dieną ar galinio vaizdo veidrodėlyje. „Geresnis matomumas prisideda prie didesnės eismo saugos“, – tvirtina G.Jakubauskas.

Beje, tokių diskusijų kyla ir kitose šalyse.  Austrijoje, pasak ten gyvenančios LRT radijo kolegės Daivos Trečiokaitės, šios idėjos buvo atsisakyta.

2005 m. Austrijoje buvo nutarta, kad artimąsias automobilio šviesas privaloma įsijungti dieną, nesvarbu, kokios tuo metu oro sąlygos, pasakoja D.Trečiokaitė. Tačiau kilo labai daug diskusijų dėl to, ar toks reikalavimas tikrai turi prasmę, ar iš tiesų įjungtomis šviesiomis dieną būtina važiuoti ir mieste, ir už miesto.

LRT radijo kolegės Austrijoje teigimu, buvo atlikta keletas tyrimų, apklausų, mokslinių studijų, siekiant išsiaiškinti, kokią prasmę turi važiavimas įjungtomis šviesomis dieną. Nustatyta, kad tai nesumažina avaringumo, net priešingai – kartais jį padidina.  „2008 metais reikalavimas buvo atšauktas. Liko tik rekomendacija įsijungti artimąsias automobilio šviesas esant tam tikromis oro sąlygomis“, – teigia D.Trečiokaitė.

Anot jos, jau šešeri metai, kai austrams nėra privaloma važiuoti įsijungus šviesas dieną, bet įdomu tai, kad iš įpročio du trečdaliai automobilių vairuotojų dieną vis dar važiuoja įjungtomis artimosiomis šviesomis.

„Žinoma, dauguma važiuoja su artimosiomis šviesomis, nes, užsivedus mašiną, šviesos įsijungia automatiškai“, – mano pašnekovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos