Automobilių sporto ir eismo saugumą propaguojančių renginių organizatoriaus Dariaus Grinbergo nuomone, tai tikrai ne geriausias pasirinkimas:
„Praėjusį šiltą savaitgalį teko važiuoti automagistrale. Ilgiau pavažiavęs pradėjau jausti, kad padangos pradėjo švelniai plaukti, sumažėjo automobilio valdymo tikslumas, jis nebereagavo taip tiksliai, kaip aš norėjau. Išsukus iš magistralės padangos kiek atvėso ir viskas sugrįžo į įprastas ribas.
Tačiau dar kartą įsitikinau, kad žieminės padangos visiškai netinka tada, kai temperatūra perkopia 6–7 laipsnius šilumos.“
Dariaus Grinbergo teigimu, vairuotojas turėtų žinoti ne tik tai, kad nukentės automobilio valdymo tikslumas, bet ir pailgės stabdymo kelias. O jei neįvertinsite saugaus greičio posūkyje, didėja tikimybė, kad automobilis pradės slysti anksčiau, nei su vasarinėmis padangomis. Labiausiai valdymas nukenčia ant sausos dangos.
Vairuotojas turėtų žinoti ne tik tai, kad nukentės automobilio valdymo tikslumas, bet ir pailgės stabdymo kelias.
Kitas svarbus niuansas – minkšto mišinio žieminės padangos dyla labai greitai. Jei nepasikeitėte jų į vasarines pavasarį, gali tekti tai padaryti liepą ar rugpjūtį, taigi sutaupyti nepavyks.
Ar bandėte vasarą vaikščioti žieminiais batais?
Renaldas Gabartas, daugkartinis „Press ralio“ nugalėtojas ir saugaus eismo ekspertas sako, kad toks vairuotojų mąstymas nėra sveikintinas:
„Kaip jaustumėtės vasarą vaikščiodami žieminiais batais? Taip pat jaučiasi ir jūsų automobilis. Žinoma, kad tai įmanoma, tačiau ar racionalu ir pakankamai saugu? Labai svarbu skirtingiems tikslams rinktis skirtingus įrankius. Žinoma, jei važinėsite atsargiai, galite vasarą pratempti ir su minkšto mišinio žieminėms padangomis. Tačiau kokia prasmė tai daryti XXI amžiuje?“.
Pasak eksperto, važinėdami padėvėtomis žieminėmis padangomis vasarą pasmerkiame save prastesniam sukibimui su keliu ir tai yra didžiausia problema. Nes skiriasi ne tik žieminių padangų gumos mišinys bei darbinė temperatūra, bet ir protektoriaus raštas, skirtas išspjauti sniegą ar prisisiurbti prie ledo.
Pasekmes jaučiame stabdydami ir manevruodami – tarsi kokiu maskarponės sūriu važiuotume.
„Naudodami padangas pagal paskirtį džiaugsimės jų ilgaamžiškumu. Tarkime, vienomis žieminėmis padangomis važinėjau septynis sezonus. Tik tuomet, pajutęs, kad sukibimas prastas, pirkau kitas žiemines. Taigi naudoti daiktus pagal tikrąją paskirtį yra ir saugiau, ir racionaliau.
Taigi naudoti daiktus pagal tikrąją paskirtį yra ir saugiau, ir racionaliau.
Nes 90 proc. eismo nelaimių įvyksta dėl to, kad vairuotojai savo ir automobilio galimybes vertina neadekvačiai. Todėl padangų keitimas nėra ta sritis, kur reikėtų ieškoti kompromisų“, – apibendrino Renaldas Gabartas.
Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos