Be to, primena jis, prieš keičiant padangas būtina patikrinti protektoriaus gylį. O padangų ekspertas Vidmantas Žilėnas pabrėžia, kad ne mažiau svarbu tinkamai laikyti ir nenaudojamas padangas – reikia atkreipti dėmesį ir į patalpos temperatūrą, ir į oro slėgį.
Naudoti vasarines padangas dar per anksti
Pavasarėjant ir keičiantis orams, vis daugiau vairuotojų burnoja prieš reikalavimą važinėti žieminėmis padangomis.
Paklaustas, kada jau galima pradėti montuoti vasaros sezonui skirtas padangas, techninės apžiūros ekspertas Saulius Sakalauskas primena, kad pagal kelių eismo taisykles žieminės padangos naudojamos iki kovo 31 dienos. Į apžiūrą vasarinėmis leidžiama atvažiuoti jau nuo kovo 15 d., bet tik tada, jei oro sąlygos tinkamos, nesninga, nešąla, o oro temperatūra – pliusinė. „Kelių eismo taisyklės visoms motorinėms transporto priemonėms draudžia važinėti su vasarinėmis padangomis“, – pabrėžia inžinierius.
Kartais vairuotojai pamiršta atkreipti dėmesį į padangų rašto gylį. S.Sakalauskas primena, kad žiemą lengviesiems automobiliams minimalūs reikalavimai yra 3 mm (bet su tokiomis padangomis važinėti nepatariama), o vasarą – 1,6 mm, bet, jei lis lietus, toks protektorius neišlaikys automobilio ant kelio. „Prieš porą dienų į apžiūrą buvo atvažiavęs žmogus, kurio automobilio žieminių padangų gylis – 1,8 mm. Tai vienas iš blogų pavyzdžių“, – prisimena specialistas.
Saugaus eismo ekspertai labai kritikuoja universalias padangas – su jais sutinka ir S.Sakalauskas. „Reikia nepamiršti, kad tai, kas skirta viskam, neskirta niekam. Jei universaliomis padangomis važinėsime tada, kai nėra nei sniego, nei plikledžio, gerai, bet ekstremalesnėmis sąlygomis su jomis važinėti pavojinga“, – primena techninės apžiūros ekspertas.
Anot jo, tokias padangas žmonės dažniausiai renkasi iš nežinojimo arba iš taupumo. „Neseniai vienas pažįstamas architektas paklausė, kodėl jo padangos nesukimba su kelio danga. Pasižiūrėjęs pamačiau, kad jo padangoms yra 10–12 metų, guma pavirtus į medį. Jas pasikeitęs, vairuotojas sakė, kad jaučiasi tarsi įsigijęs naują automobilį“, – pasakoja S.Sakalauskas.
Kaip reikėtų prižiūrėti padangas
Paklaustas, ar, esant teigiamai temperatūrai, padangos tikrai dyla greičiau, padangų ekspertas Vidmantas Žilėnas sako, kad viskas priklauso nuo to, ar padangos yra minkšto gumos mišinio, ar kieto, ar dygliuotos. „Pliusinė temperatūra turi įtakos padangų dilimui tik tada, kai paros temperatūra viršija 7 laipsnius šilumos. Labiausiai nukenčia tos, kurios pagamintos iš minkštos gumos mišinio. Mažiau – kietos gumos mišinio padangos. Tokia temperatūra, kokia yra dabar, įtakos automobilių padangų dilimui neturi“, – sako V.Žilėnas.
Jo žodžiais, kai nėra sniego, pradedame greičiau važinėti, efektyviau stabdome, dažnai nemažu greičiu važiuojame ir posūkiuose. „Greitis – sąlygiškas dalykas. Pačių minkščiausių padangų gamintojai rekomenduoja važiuoti ne didesniu kaip 160 km/h greičiu, bet Lietuvos kelių eismo taisyklės tokiu greičiu net neleidžia važiuoti. O jei gamintojo rekomenduojamo greičio neviršijame, padangos nedyla“, – primena padangų ekspertas.
Taip pat jis pastebi, kad greitis gali lemti mašinų stabilumą: kai lauke 5 laipsniai šilumos arba temperatūra minusinė, automobilis yra stabilus. O jei temperatūra siekia 10 laipsnių šilumos ir važiuojame leistinu greičiu, guma tampa per daug elastinga, todėl suprastėja automobilio stabilumas.
Kai lauke 5 laipsniai šilumos arba temperatūra minusinė, automobilis yra stabilus.
Greitai žieminės padangos keliaus į garažus, sandėlius ar kitas saugojimo vietas, tad svarbu žinoti, kaip tinkamai jas saugoti iki kito sezono. „Jei gyvename name, dažnai susimąstome, kur padangas geriau laikyti – palėpėje ar rūsyje. Reikėtų rinktis rūsį, kur vėsesnė temperatūra, nes karštis padangoms daro neigiamą poveikį“, – pataria V.Žilėnas.
Anot padangų eksperto, jei norime padangas laikyti be ratlankių, jas reikėtų padėti kur nors vertikaliai. Jų negalima nei kabinti, nei guldyti ant šono ar spausti, nes padangos deformuosis. Jei norime padangas laikyti su ratlankiais, jas galime guldyti vieną ant kitos. Taip pat, pabrėžia V.Žilėnas, labai svarbu atkreipti dėmesį į oro slėgį – jis negali būti labai žemas.