Siekia padaryti eismą aiškesnį
Vyriausybė siūlomus pokyčius svarstys trečiadienį.
Pasak ministro M.Skuodžio, KET pakeitimams metas atėjo todėl, kad keičiasi visas transporto sektorius. Keliaudami po pasaulį matome, kaip keičiasi eismo organizavimas, tad turime iš ko perimti patirtį.
M.Skuodžio teigimu, dalis KET pakeitimų turėtų įsigalioti nuo 2022 m. sausio 1 d., o kita dalis – nuo birželio 1 d., kad būtų galima visiems dalyviams spėti prisitaikyti. Ministro teigimu, pokyčiai eismą padarys saugesnį ir aiškesnį.
Susisiekimo ministerija siūlo miestuose įrengti dviračių gatves, efektyviau organizuoti specialaus ir viešojo transporto eismą.
Susisiekimo ministerija Vyriausybei trečiadienį teiks svarstyti ir tvirtinti atnaujintą Kelių eismo taisyklių (KET) projektą, kuriame siūloma įtvirtinti naują ženklą „Dviračių gatvė“, efektyviau organizuoti specialaus transporto eismą, numatyti atskirus šviesoforo signalus maršrutiniam transportui, atlaisvinti įvažiavimus į kiemus. Šie Vyriausybės patvirtinti KET pakeitimai įsigaliotų nuo 2022 m.
„Šalies miestuose norime pėstiesiems, dviratininkams, viešajam transportui suteikti daugiau galimybių ir laisvės judėti, kad tai, visų pirma, būtų patogu žmonėms. Įvertinę užsienio šalių gerąsias praktikas, atsižvelgdami į vykstančius pokyčius visame transporto sektoriuje ir kai kurias vairuotojų dviprasmiškai interpretuojamas situacijas keliuose, inicijavome Kelių eismo taisyklių pakeitimus. Juos gyvendinus, neabejoju, kad miestuose tikrai bus patogiau, saugiau, lengviau judėti visiems“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Mes kuriame miestą, kuriame patogu judėti visiems – pėstiesiems, dviratininkams, keliaujantiems viešuoju transportu ir automobiliais. Todėl labai džiaugiamės, kad Susisiekimo ministerijos projekte pagaliau rado vietą bent du iš savivaldybės atkeliavę pasiūlymai – dėl „Dviračių gatvės“ ir viešajam transportui skirtų šviesoforų, kuriuos vilniečiai pamatys gatvėse, vos jie įsigalios“, – kalbėjo Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Planuojama, kad Kelių eismo taisyklių pakeitimai įsigalios dviem etapais. Nuo 2022 m. sausio 1 d. numatomi šie pakeitimai: keičiama avarinio koridoriaus sudarymo tvarka, draudžiama parkuotis kelio ir išvažiavimo iš kiemo sankirtose, patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankirtoje ir išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją, taip pat įtvirtinamas įpareigojimas nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos.
Pakeitus specialių transporto priemonių su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiais garso signalais eismo tvarką, specialios tarnybos nelaimės vietą pasieks vidutiniškai 4 minutėmis greičiau.
Uždraudus parkuotis gatvės ir išvažiavimo iš kiemo važiuojamųjų dalių sankirtoje, bus padidintas kelio matomumas, išvengta avarinių situacijų išvažiuojant iš kiemų, nebus sukeliama nepatogumų kitiems eismo dalyviams, kai įvažiavimas į kiemą užstatomas transporto priemonėmis ir apsunkinamas ne tik transporto priemonių, bet ir pėsčiųjų eismas.
Specialistai taip pat pabrėžia, kad dalis elektromobilių vairuotojų, įkrovę elektromobilį, iškart jo nepatraukia iš įkrovimo stotelės. Taip mažinamas įkrovimų vietų prieinamumas kitiems vairuotojams. Todėl siūloma įtvirtinti reikalavimą elektromobilio vairuotojams pakrautą transporto priemonę iškart patraukti iš elektromobilio įkrovimo vietos.
Nuo 2022 m. birželio 1 d. KET pakeitimais nustatomas naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvė. Taip norima sudaryti geresnes sąlygas dviratininkų eismui, paskatinti žmones rinktis alternatyvias automobiliui keliavimo priemones mieste. Dviračių gatvės bus žymimos specialiu ženklu, jos galės būti įrengiamos ramaus, lėto eismo gatvėse, kuriose vyktų mišrus motorinių ir ne motorinių transporto priemonių eismas. Dviračių gatvėje bus leidžiamas iki 30 km/h greitis, nebus galima lenkti transporto priemonių, kai išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą, o dviračių vairuotojams nebus taikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau dešinio krašto. Šia priemone bus galima efektyviau planuoti vientisą dviračių takų tinklą, kai nebus galimybės įrengti atskirų dviračių takų ar dviračių juostų.
Norint, kad daugiau žmonių rinktųsi viešąjį transportą ir kitus aplinkai mažiau taršius keliavimo būdus, atsiras dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos raide A arba simboliu A+. Raide A pažymėta eismo juosta galės važiuoti tik maršrutinis transportas, čia bus įrengti atskiri baltos spalvos šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, kiti eismo dalyviai jais vadovautis negalės.
Simboliu A+ pažymėta eismo juosta, be maršrutinio transporto, galės važiuoti kitos transporto priemonės: dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, taip pat automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele, kuriuose važiuoja neįgalieji į švietimo įstaigą ar iš jos arba į neįgaliųjų dienos užimtumo centrą ar iš jo, važiavimo maršrutą suderinus su kelio savininku. Be to, kelio savininko (savivaldybės) sprendimu atitinkamai paženklinta A+ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.
KET pakeitimais taip pat naikinami kelio ženklai „Internetas“ ir „Radijo stotis“, kurių naudojimas tapo nebeaktualus. Be to, į KET įtraukiami nauji kelio ženklai: „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ ir „Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“, atsiranda naujas horizontalusis ženklinimas – įspėjamųjų kelio ženklų atvaizdai ant važiuojamosios dalies „Vaikai“ ir „Pėsčiųjų perėja“.