Kuo skiriasi „matau“ ir „esu matomas“, arba kodėl 9 iš 10 avarijų susijusios su matomumu

Saugaus eismo ekspertai teigia, kad net iki 90 proc. avarijų yra susijusios su vairuotojų regėjimu ir matomumu. Kitaip tariant, teisingų ir adekvačių sprendimų vairuotojai nesugeba priimti tik todėl, kad paprasčiausiai nenutuokia apie šalikelių šešėliuose tykančius pavojus.
Winter Rally
Winter Rally / Organizatorių nuotr.

„Winter Rally“ organizatoriai, bendradarbiaudami su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), primena: žiemą, kai dienos ilgumas siekia vos 8 valandas, ši problema tampa ypač aktuali – atšvaitų ar žibintų neturintys pėstieji tiesiog tampa nematomais.

„Mes visada pasisakome už saugų eismą keliuose. Pėstieji yra lygiaverčiai eismo dalyviai, todėl jų saugumas yra itin aktuali ir opi problema. Tamsiuoju paros metu mirtimi pasibaigiančių nelaimingų atsitikimų keliuose rizika smarkiai išauga, todėl atšvaitai pėstiesiems tampa būtini“, – teigia „Winter Rally 2018“ direktorius Ramūnas Kliunka.

Praėjusiais metais Lietuvos keliuose įvykusiose eismo nelaimėse gyvybės neteko 192 žmonės. Daugiau nei trečdalis (68) žuvusiųjų – pėstieji, iš kurių net 39 buvo mirtinai traumuoti tamsiuoju paros metu. Tokios gąsdinančios proporcijos leidžia daryti prielaidą, jog pėstieji akivaizdžiai nesuvokia skirtumo tarp „matau“ ir „esu matomas“.

Atlikti tyrimai rodo, kad atšvaito neturintis pėstysis tampa pastebimu, kai iki jo lieka maždaug 50 metrų. Važiuojant 90 km/val., toks atstumas įveikiamas greičiau nei per 2 sekundes, todėl laiko nepakanka net pradėti automobiliui stabdyti. Analogiškomis sąlygomis dviratininkas ar pėstysis su atšvaitu matomas maždaug iš už 120–150 metrų, net važiuojant įjungus artimąsias šviesas. Jeigu šalikele keliaujantis žmogus neturi atšvaitų ar žibintų, tikimybė pakliūti į avariją, lyginant su šviesiu paros metu, išauga net iki 8 kartų. Be to, žiemą labai dažnai matomumą komplikuoja meteorologinės sąlygos – dulksna, sniegas, šlapdriba, o neretai ir lietus.

Organizatorių nuotr./Benediktas Vanagas „Winter Rally“
Organizatorių nuotr./Benediktas Vanagas „Winter Rally“

Atšvaitai gali išgelbėti gyvybes tik tuomet, kai žmonės su atšvaitais yra apšviečiami automobilio žibintų. T. y. atšvaitai prisegti ar kabo aukštyje tarp pėsčiojo kelių ir juosmens, o atšvaitas-juostelė – aukščiau dešinės rankos riešo. Dviratininkams patariama atšvaitą dėti ne ant čiurnos, o ant blauzdos.

Svarbu suvokti, kad minimalus atšvaito plotas turėtų būti 15 kvadratinių centimetrų. Juostelė su šviesą atspindinčia medžiaga bus neefektyvi, jei susukta į ritinėlį atsidurs ant rankinės ar kuprinės rankenos, o ne ant žmogaus rankovės. Saugaus eismo specialistai pataria rinktis drabužius, prie kurių jau yra prisiūti šviesą atspindintys elementai.

„Winter Rally 2018“ Utenos ir Molėtų apylinkėse vyks sausio 27 d. Festivalio svečiai galės stebėti Lietuvos ir užsienio šalių ralio meistrų kovas, linksmintis žiūrovų pramogų erdvėje. Utenos festivalio miestelyje „Winter Rally 2018“ metu veiks Automobilių kelių direkcijos palapinė, kurioje vyks specialios eismo saugumo akcijos „Mes už saugų kelią“, bus dalinami atšvaitai.

Organizatorių nuotr./Winter Rally
Organizatorių nuotr./Winter Rally

„Winter Rally 2018” vainikuos ralio apdovanojimai ir nemokamas „Radistai Live Utena Show“ koncertas Utenos daugiafunkciame sporto centre.

Bilietus, kurie ralio metu bus keičiami į ralio pasus, internetu galima įsigyti oficialioje festivalio svetainėje. Ten publikuojama ir visa informacija dalyviams, žiūrovams ir žurnalistams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų