Ministerija skelbia apie dviračių tako Smiltynė–Nida rekonstrukcijos pabaigą. Tačiau reikia turėti omenyje, kad šis ruožas nėra vientisas. Dalį dviračių tako tvarko Susisiekimo ministerija ir „Via Lietuva“, o dalį – Neringos savivaldybė. Todėl kyla nesusipratimų, pavyzdžiui, ties Pervalka, kai dviratininkai važiuoja pėsčiųjų taku. Apie tai 15min jau rašė čia.
Pasak Neringos mero Dariaus Jasaičio, atnaujintas dviračių takas svarbus ne tik Neringai, bet ir tarptautinei dviratininkų bendruomenei, nes jis priklauso Europos dviračių takų tinklui.
Ministro M.Skuodžio teigimu, tako rekonstrukcijos metu buvo nutiesta beveik 36 kilometrai naujos dviračių trasos. Jis atnaujintas dviem etapais, kurių bendra vertė siekė 15,1 mln. eurų (su PVM), o darbus atliko bendrovė „YIT Lietuva“.
Istorinio Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcija vyko etapais: praėjusiais metais atnaujinta 13,5 km tako dalis nuo antrojo Smiltynės paplūdimio iki Juodkrantės, šiemet rekonstruota likusi, 22 km ilgio, tako dalis nuo Juodkrantės iki Pervalkos, Preilos ir jūros link.
Iki praėjusių metų, 1978 m. dalimis įrenginėjamas ir per visą pusiasalį vingiuojantis takas, remonto darbų nebuvo sulaukęs.
Du dviračių tako šeimininkai
Kuršių nerijos nacionaliniame parke besidriekiančio pėsčiųjų ir dviračių tako ilgis yra apie 50 km. Jo didžioji dalis, t. y. 35 km atkarpa nuo Smiltynės iki Juodkrantės ir nuo Juodkrantės iki Pervalkos, priklauso akcinei bendrovei „Via Lietuva“, kuri rangos darbų sutartį šių metų pradžioje pasirašė su konkursą laimėjusia įmone „YIT Lietuva“. Galutinis tako ruožas nuo Preilos iki Nidos priklauso Neringos savivaldybei.
Rekonstruotas dviračių takas nuo Smiltynės iki Nidos yra 2,5–3,5 metrų pločio, su asfalto danga, kuri įrėminta bortais. Tai leidžia užtikrinti, kad esant poreikiui, specialusis transportas galėtų tinkamai naudotis susisiekimo infrastruktūra ir nepažeistų rekonstruoto tako konstrukcijos.
Ties Juodkrante 2,7 kilometro ilgio ruože įrengta 5,5 metrų pločio dviračių gatvė su 2 metrų pločio sekcija pėstiesiems. Taip pat čia yra 37 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, poilsio aikštelės su suoliukais ir dviračių stovais.
Beveik 22 km ilgio dviračių tako atkarpa pro Juodkrantę link Pervalkos, Preilos ir Baltijos jūros rekonstruojama laikantis griežtų aplinkosauginių reikalavimų.
Kuršių nerijos gamta yra unikali, todėl vykdant projektą, buvo naudojami išskirtiniai sprendimai, pvz., Naglių gamtinio rezervato teritorijoje dviračio takui buvo naudojama unikali pilko smėlio spalvos asfalto danga, kuri labiausiai dera prie gamtinės aplinkos. Poilsio aikštelių danga irgi speciali – paruošta iš organinio rišiklio, gaminamo iš gysločio sėklų luobelių ir granito skaldos mišinių. Siekiant apsaugoti gamtą ir gyvūnų buveines, prie dviračių tako įrengta medinė tvora.
Neringos dviračių tako rekonstrukcijos darbus vykdė įmonė „YIT Lietuva“, kuri laimėjo „Via Lietuva“ paskelbtą viešąjį konkursą. Rekonstrukcijos darbų kaina – 15,1 mln. Eur su PVM.
„Via Lietuva“ šiais metais taip pat yra inicijavusi ir 10 km siekiančio automobilių kelio Kuršių Nerijoje nuo Alksnynės iki Juodkrantės rekonstrukcijos darbus, kuriuos pabaigti numatyta šį rudenį.
Bus dar vienas dviračių takas – Pamaryje?
Kuršių nerijoje baigus rekonstruoti dviračių taką nuo Smiltynės iki Nidos, planuojama nutiesti dar vieną tokį taką kitoje Kuršių marių pusėje, sako susisiekimo ministras.
„Šiandien yra ta diena, kai viskas padaryta, netgi anksčiau terminų (...). Kai praeis dar ketveri metai (...), reikia padaryti dar vieną tokį patį taką, tik kitoje Kuršių marių pusėje – nuo Klaipėdos iki Ventės rago“, – tako atkarpos atidarymo renginyje Kuršių nerijoje ketvirtadienį sakė ministras Marius Skuodis.
Šilutės rajono valdžia 2023 metų pabaigoje jau svarstė galimybę tiesti dviračių taką į Ventės ragą – jį sujungti su Kintais ir Svencele. Savivaldybės atstovai tuomet BNS sakė, kad dviračių tako reikia ir dėl gyventojų bei turistų priekaištų.