Šalia Kauno Šv. Arkangelo Mykolo bažnyčios pareigūnai pastatę palapinę 15 valandą pradėjo akciją pavadinimu „Atsakingas dviratininkas“. Jos metu buvo žymimi kauniečių dviračiai, primenamos dviratininkams jų teisės ir pareigos. O norintys turėjo galimybę išmatuoti savo vairuojamo dviračio greitį pėsčiųjų take.
Akcijos tikslas – priminti, jog dviratis taip pat gali būti pavojinga transporto priemonė, kurią vairuojant gali nukentėti ir pats dviratininkas, ir kiti eismo dalyviai.
Permainingas oras pašykštėjo dviratininkų gausos. Tiesa, tie, kurie atvyko, tai darė su konkrečiu tikslu – pažymėti dviratį. Į registrą buvo įtraukti ir senutėliai, ir naujausio modelio dviračiai.
Vėliau norintys galėjo pasinaudoti galimybe pasimatuoti greitį, kuriuo važiuoja. Naudodami greičio matuoklį „TraffiPatrol“ pareigūnai nustatė, kad visi važiuojantys taku leistiną greitį viršija mažiausiai du kartus.
„Čia mes labiau žiūrime iš prevencinės pusės. Leistinas greitis pėsčiųjų take – nuo 3 iki 7 kilometrų per valandą. Kitaip sakant, galima važiuoti tokiu pat greičiu, kokiu paprastai eina pėstieji. Viršijus šį greitį dviratininkui grėstų nuo 20 iki 40 eurų bauda“, – sakė Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.
Jei neblaivūs dviratininkai yra sulaukę realių bausmių, tai už greičio viršijimą iki šiol nėra baustas nei vienas.
Kelyje dviračio greitis nėra ribojamas, tačiau pėsčiųjų takuose teoriškai tą daryti galima būtų kone kasdien.
„Sprendžiamas klausimas dėl realaus baudimo. Jeigu šios dvi eismo dalyvių grupės – pėstieji ir dviratininkai – neras supratimo vieni kitų atžvilgių ar atsiras sužalojimų, tuomet teks imtis ir tokių priemonių“, – paklaustas apie realias bausmes dviratininkams sakė R.Kemzūra.
Saugaus eismo diena minima balandžio 6 dieną. Lietuvoje – nuo 2016 metų.