„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ledai pajudėjo: pradedamas projektuoti beveik 43 km ilgio ruožas tarp Riešės ir Molėtų

Magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena rekonstrukcija artėja – artimiausiu metu bus pradėtas projektuoti betoninio kelio 42,8 km ilgio ruožas tarp Riešės (Vilniaus r.) ir Molėtų, rašoma pranešime.
Molėtų plento betoninės dangos deformacija
Molėtų plento betoninės dangos deformacija / Lietuvos kelių direkcijos nuotr.

Projektavimo darbai pradedami įsigaliojus 5 atskirų ruožų projektavimo sutartims, kurias su projektuotojais pasirašė AB Lietuvos automobilių kelių direkcija. To paties kelio ruožas tarp Molėtų ir Utenos jau projektuojamas nuo praėjusių metų rudens.

„Pagaliau pralaužti ledai pradėti likusio ilgiausio ruožo kelyje Vilnius–Utena projektavimą – tai leis pasirinkti optimalius kelio iki Molėtų parametrus ir pereiti prie realių rekonstrukcijos darbų. Gera žinia, kad jau įsibėgėjo ir ruožo Molėtai–Utena projektavimas, taigi bus pasirengta rekonstruoti visą šį itin prastos būklės betoninį kelią. Bent vienos atkarpos rekonstrukciją Utenoje planuojama pradėti dar šių metų antroje pusėje“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pagal pasirašytas sutartis bus suprojektuotas kelio A14 Vilnius–Utena ruožas nuo Riešės iki Molėtų (21,5–64,3 km) – numatoma parengti kelio rekonstravimo techninius darbo projektus.

Minėtame ruože kelias turės būti 3 eismo juostų, eismo saugumui užtikrinti projektuotojai turės numatyti sankryžų pertvarkymo sprendinius, suprojektuoti poilsio aikšteles transporto priemonėms, autobusų sustojimo aikšteles, pėsčiųjų perėjas, apsauginius atitvarus ir kitas inžinerines eismo saugumo priemones. Dar vienas projektuotojams keliamas uždavinys – projektuojant kelio ruožus, įvertinti karinio mobilumo aspektą.

„Magistralinis kelias Vilnius–Utena yra bene svarbiausias kelias, jungiantis sostinę ir šiaurės rytinius Lietuvos regionus. Dabar esanti cementbetonio danga yra susidėvėjusi, todėl šiam keliui reikalinga esminė rekonstrukcija. Atlikus šių ruožų, kurių bendras ilgis beveik 43 km, projektavimą, bus skelbiami rangos darbai. Sutvarkius visą kelią, iš Vilniaus į Uteną ir kitas šiaurės rytines regionų vietoves važiuosime saugiai ir patogiai“, – sako Kelių direkcijos vadovas Marius Švaikauskas.

Kelio A14 Vilnius–Utena ruožų nuo 21,5 iki 39,2 km rekonstravimo techniniai darbo projektai turės būti parengti per 11 mėn. o ruožų nuo 39,2 iki 64,3 km – per 13 mėn. nuo sutarčių įsigaliojimo dienos. Bendra visų sutarčių vertė – apie 768 tūkst. eurų. Baigus projektavimą, bus skelbiami viešieji pirkimai rangos darbams atlikti.

Šiuo metu projektuojamas magistralinio kelio ruožas nuo Molėtų iki Utenos (nuo 64,332 iki 93,726 km) ir jau atliekama projekto ekspertizė Utenos mieste (nuo 93,65 iki 95,60 km). Planuojama, kad rangos darbai ruože nuo Molėtų iki Utenos, įskaitant ir Utenos mieste, bus baigti 2024 m., o ruožas tarp Riešės ir Molėtų bus sutvarkytas per 2025 m.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs