„Winter Rally“ startuosiantis lenktyninkas Vytautas Švedas pateikia vienuolika taisyklių, kurių kiekvienas vairuotojas privalo laikytis tuomet, kai orai atšąla.
1. Oro sąlygų įvertinimas. Reikia suprasti, kad kinta ne oro sąlygos, bet ir sukibimas su kelio danga. Be to, tame pačiame šimte metrų sukibimas gali būti visiškai skirtingas, o tai turi didelę įtaką vairavimo saugumui bei automobilio stabilumui.
2. Tinkamas automobilio paruošimas žiemai. Labai svarbu yra tinkamos padangos. Automobilis su sudėvėtomis arba vasarinėmis padangomis net ir itin patyrusio vairuotojo neapsaugos nuo nelaimių. Atsparūs šalčiui turi būti langų plovimo, aušinimo skysčiai. Taip pat svarbu kiekvieną rytą nusivalyti automobilio langus. Važiuodami apšarmojusiais, nenuvalytais šoniniais, galiniais langais nepastebite kitų transporto priemonių, todėl itin rizikuojate.
3. Saugaus greičio pasirinkimas. Važiuojant apledėjusiu kelio ruožu leistinas greitis ne visada sutampa su saugiu greičiu. Kartais žmonės pervertina savo galimybes, pavyzdžiui, galvodami, jeigu važiuoja greitkeliu, tai juo galima važiuoti 100 km/val. greičiu. Tačiau minėtomis oro sąlygomis saugus greitis galėtų būti 70-80 km/val.
4. Slidžios kelio dangos įvertinimas. Kiekvienas stabdymas, greitėjimas žiemą yra žymiai ilgesni, todėl viską privalote atlikti iš anksto. Viena didžiausių klaidų, kurias daro vairuotojai netikėtai pasnigus, ta, kad jie stabdo paskutinę akimirką ir taip, kaip vasarą, o tuomet dėl tokio elgesio atsitrenkia į kito automobilio užpakalinę dalį. Be to, pagreitėjimas, išvažiavimas iš šalutinio kelio bus gerokai sudėtingesnis – žiemą akceleracija yra visai kitokia nei vasarą.
5. Atsargumas vairuojant. Žiemą reikia vairuoti daug atsargiau nei kitu metų laiku. Akceleratorius negali būti nuspaustas tiek, kad leistų prasisukti ratams, vairuojant reikia turėti omenyje tai, kad automobilis dėl vienintelio staigaus judesio gali pradėti slysti. Didžiausias ginklas prieš tai – švelnūs judesiai vairuojant.
6. Tolerancija eisme. Kelyje visada reikia įvertinti, kad jūsų ir kitų eismo dalyvių gebėjimai gali skirtis, tad dėl padarytų klaidų neverta pykti ar nervintis. Kiekvienas labiau patyręs vairuotojas turėtų pagelbėti pradedančiajam.
7. Bendravimas telefonu, maisto vartojimas vairuojant. Reikia įsidėmėti, kad žiemą viskas atsitinka greičiau. Saugūs atstumai tarp automobilių yra ženkliai didesni, o pasiruošimas greitėjimui – ilgesnis. Akimis nesekant eismo, sureaguoti į sudėtingą situaciją kelyje bus gerokai sunkiau.
8. Tinkami drabužiai. Kailiniai, plačios striukės, kepurės, šalikai gali varžyti judesius vairuojant. Prieš sėdant prie vairo tokius drabužius geriau nusivilkti.
9. Pradedančiam vairuotojui galine ašimi varomas automobilis – nerekomenduotinas. Toks automobilis nepatyrusiam vairuotojui sudėtingiau valdomas, kadangi jo užpakalinė dalis yra labai lengva ir dėl to jis gerokai greičiau pradeda slysti.
10. Planuoti kelionės maršrutus. Reikėtų rinktis tokius kelius, kurie, tikėtina, bus nuvalyti ir tinkamesni kelionei. Visada prisiminkime, kad kelinininkų nėra tiek, kiek yra kelių ar automobilių, tad neverta jų kaskart kaltinti.
11. Pasipraktikuoti uždaroje aikštelėje. Kiekvienam reikėtų pasimokyti atlikti tam tikrus veiksmus: išvažiuoti iš vietos, stabdyti, įsibėgėti iki tam tikro greičio esant skirtingoms kelio dangoms, o prieš žiemą pravartu pasimokyti suvaldyti slystantį automobilį specialiose aikštelėse. Išvažiavus į kelią klausimų, kai susiduriama su problema, neturėtų būti.