Kaip teigia Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, didžioji dalis vairuotojų įsitikinę, jog grąžinti baudos balai neišspręs problemų keliuose. Atvirkščiai, šios priemonės veiksmingumas, anot jų, abejotinas – ji tik padidins korupcijos mastus.
„Šio siūlymo priešininkai teigia, jog balų sistema nėra skaidri. Kaip ir anksčiau, ji leis vairuotojams aktyviai tartis su pareigūnais dėl kyšio. Tačiau pritariantys siūlymui teigia, kad sistema bus tobulesnė – pažeidimai bus įrašomi į sistemą, registruojami ir informacija saugoma. Pasak jų, tokiu būdu bus užkirstas kelią bet kokiai korupcijos galimybei“, – teigia V.Daukšas.
Siūlyme numatyta, kad už kelių eismo taisyklių pažeidimus skiriami balai bus diferencijuojami atsižvelgiant į pažeidimo sunkumą. Priklausomai nuo pavojingumo bus skiriama nuo vieno iki penkių baudos balų.
Tačiau beveik pusė apklausos dalyvių (47 proc.) mano, kad baudos balais bausti reiktų tik už šiurkščiausius pažeidimus – vairavimą išgėrus, greičio viršijimą, važiavimą degant raudonam šviesoforo signalui ar esant automobilio statymo taisyklių pažeidimams. Beveik 40 proc. apklaustųjų teigia, kad bausti reiktų tik už pažeidimus, kuriuos vairuotojas padaro ne pirmą kartą.
„Jei per metus vairuotojas surinks 10 baudos balų, o pradedantysis – 6 ar daugiau balų, jiems bus atimama teisė vairuoti nuo devynių mėnesių iki vienerių metų. Tačiau daugiau nei pusė apklausoje dalyvavusių lietuvių mano, kad tai per griežta bausmė. Be to, daugeliui siūlymo priešininkų abejonę kelią ir dvigubo baudimo galimybė, t.y. be baudos balų galios ir piniginės baudos“, – sako V. Daukšas.
Apklausos dalyvių buvo klausiama, jei ne baudos balus, kokią kitą priemonę reiktų taikyti vairuotojams už pakartotinus pažeidimus. Daugiau nei pusė – 52 proc. – apklaustųjų teigia, kad tinkamiausia priemonė būtų padidintos piniginės baudos. 40 proc. lietuvių mano, kad nuolatiniams taisyklių pažeidėjams reiktų iškart atimti vairuotojo pažymėjimą. Tik 8 proc. dalyvių pasisako už automobilio konfiskavimą.
Pasak V. Daukšo, nepritariantys baudos balų sistemai tvirtina, kad nėra jokio ryšio tarp baudos balų sistemos ir avarijų skaičiaus keliuose ir mano, kad reiktų ne griežtinti sankcijas, o daugiau dėmesio skirti vairavimo mokymui.
Kaip rodo apklausos duomenys, beveik pusė lietuvių per metus yra nors kartą nubaudžiami už kelių eismo taisyklių pažeidimus. 43 proc. apklausos dalyvių vidutiniškai nubaudžiami 1-2 kartus, apie 3 proc. – 3-4 kartus, apie 2 proc. – 5-6 ar daugiau kartų per metus.