Apie šlapdribą 15min informavo Šiaulių, Radviliškio, Alytaus miestų gyventojai, pirmąsias snaiges tikina matę Panevėžio, Kauno, Ukmergės gyventojai.
Slidžiausia, anot kelininkų, esant tokioms oro sąlygoms – kai temperatūra siekia nulį laipsnių ar vos žemiau – gali būti ant tiltų ir viadukų.
Vilniaus mieste gatves prižiūrinčios bendrovės „Grinda“ vadovas Kęstutis Vaicekiūtis pabrėžė, kad ypač pavojingais tampa metaliniai tiltai, tokie, kaip, pavyzdžiui, sostinės Karaliaus Mindaugo, Žaliasis, Žvėryno, Lazdynų.
Pasak K.Vaicekiūčio, sostinės kelininkai budi ir yra pasirengę nubarstyti viadukus, tiltus, nuvažiavimus ir įvažiavimus – vietas, kuriose įprastai susiformuoja vadinamasis „juodasis ledas“.
„Jis sunkiai pastebimas, ypač tamsiuoju paros metu, tačiau vairavimo sąlygos keičiasi – prastėja padangų sukibimas su kelio danga, ratai prasisuka ar slysteli, automobilis tampa sunkiau valdomas, ilgėja stabdymo kelias“, – sakė „Grindos“ vadovas.
„Grinda“ skaičiuoja, kad jos sandėliuose šiuo metu – apie 6 tūkst. tonų druskų ir apie 10 tūkst. kubinių metrų smėlio ir druskos mišinių.
Druska drauge su specialiai paruoštu tirpalu naudojama intensyvesnio eismo gatvėse, mat toks mišinys neleidžia susidaryti ledo sluoksniui ir tirpdo sniegą net esant smarkiam snygiui. Smėlio ir druskų mišinys naudojamas menkiau naudojamose gatvėse: druskos tirpdo ledą, o smėlis suteikia geresnį sukibimą.
Bendrovės atstovai prisimena, kad nors kelininkai orų prognozes stebi ir į pasikeitusius orus yra pasirengę reaguoti nuo spalio vidurio, pavyzdžiui, pernai gatvės barstyti pradėtos spalio pabaigoje, o pirmojo rimto snygio sulaukta lapkričio 3 d.